daniel28 Geplaatst: 20 november 2013 daniel28 15 2 Geplaatst: 20 november 2013 Ik ga binnenkort verhuizen naar een vrije sector huurhuis, ik wil van de bovenstaande zolder een werkruimte van maken. Ik heb via de website van belastingdienst de keuze vragen beantwoord en kwam uit dat ik zelf mag kiezen wat ik met de huurrecht wil gaan doen. Vragen zijn? 1. Welke kosten kan ik allemaal meenemen ( huurkosten, electra en gas, inrichting van de hele huis? etc..) 2. Hoe kan ik dat opgeven dat ik mijn huurhuis als mijn ondernemingsvermogen mag zetten. 3. Kun je btw terugvragen van de huur en andere kosten? 4. Kan ik gelijk aangeven bij de nieuwe huurcontract dat ik de huurwoning tot mijn onderneminsvermogen willen hebben, zoja hoe kan ik dat doen. Zijn heleboel vragen, hopelijk kan iemand deze vragen antwoorden en misschien mis ik ook dingen dan hoor ik die ook graag. Hartelijk bedankt voor de moeite,... Groet, Daniel Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 20 november 2013 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2287 Geplaatst: 20 november 2013 Dag Daniël even op nummer 1. huurkosten wel. Lasten verbonden aan de woning ook (servicekosten, gemeente en waterschap). Energie en water naar rato zakelijk gebruik. Inrichting woning niet. 2. Door de huur op te nemen bij je huisvestingskosten. Daarmee geef je in de administratie aan dat je het huurrecht zakelijk bestempeld hebt. 3. Nee. Woninghuur kent sowieso geen BTW en de andere voorzieningen hebben geen factuur op naam van je bedrijf. 4. Niet nodig en niet doen. Zie 2. Bovendien wil je geen gezeur met de verhuurder, die wellicht helemaa niet zit te wachten op ondernemingen in zijn panden. Let tot slot op dat je bij je winst moet optellen 1,5% van de WOZ-waarde (zie aanslag waterschap) voor het privégebruik van de woning. groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 daniel28 Geplaatst: 20 november 2013 Auteur daniel28 15 2 Geplaatst: 20 november 2013 Hoi Joost, Heel erg bedankt voor je duidelijke antwoorden ben er super blij mee ;D Link naar reactie
daniel28
daniel28
Ik ga binnenkort verhuizen naar een vrije sector huurhuis, ik wil van de bovenstaande zolder een werkruimte van maken.
Ik heb via de website van belastingdienst de keuze vragen beantwoord en kwam uit dat ik zelf mag kiezen wat ik met de huurrecht wil gaan doen.
Vragen zijn?
1. Welke kosten kan ik allemaal meenemen ( huurkosten, electra en gas, inrichting van de hele huis? etc..)
2. Hoe kan ik dat opgeven dat ik mijn huurhuis als mijn ondernemingsvermogen mag zetten.
3. Kun je btw terugvragen van de huur en andere kosten?
4. Kan ik gelijk aangeven bij de nieuwe huurcontract dat ik de huurwoning tot mijn onderneminsvermogen willen hebben, zoja hoe kan ik dat doen.
Zijn heleboel vragen, hopelijk kan iemand deze vragen antwoorden en misschien mis ik ook dingen dan hoor ik die ook graag.
Hartelijk bedankt voor de moeite,...
Groet,
Daniel
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag