• 0

Huurhuis is het mogelijk de huurrecht tot mijn ondernemingsvermogen te zetten?

Ik ga binnenkort verhuizen naar een vrije sector huurhuis, ik wil van de bovenstaande zolder een werkruimte van maken.

 

Ik heb via de website van belastingdienst de keuze vragen beantwoord en kwam uit dat ik zelf mag kiezen wat ik met de huurrecht wil gaan doen.

 

Vragen zijn?

1. Welke kosten kan ik allemaal meenemen ( huurkosten, electra en gas, inrichting van de hele huis? etc..)

2. Hoe kan ik dat opgeven dat ik mijn huurhuis als mijn ondernemingsvermogen mag zetten.

3. Kun je btw terugvragen van de huur en andere kosten?

4. Kan ik gelijk aangeven bij de nieuwe huurcontract dat ik de huurwoning tot mijn onderneminsvermogen willen hebben, zoja hoe kan ik dat doen.

 

Zijn heleboel vragen, hopelijk kan iemand deze vragen antwoorden en misschien mis ik ook dingen dan hoor ik die ook graag.

 

Hartelijk bedankt voor de moeite,...

 

Groet,

Daniel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Daniël

 

even op nummer

 

1. huurkosten wel. Lasten verbonden aan de woning ook (servicekosten, gemeente en waterschap). Energie en water naar rato zakelijk gebruik. Inrichting woning niet.

 

2. Door de huur op te nemen bij je huisvestingskosten. Daarmee geef je in de administratie aan dat je het huurrecht zakelijk bestempeld hebt.

 

3. Nee. Woninghuur kent sowieso geen BTW en de andere voorzieningen hebben geen factuur op naam van je bedrijf.

 

4. Niet nodig en niet doen. Zie 2. Bovendien wil je geen gezeur met de verhuurder, die wellicht helemaa niet zit te wachten op ondernemingen in zijn panden.

 

Let tot slot op dat je bij je winst moet optellen 1,5% van de WOZ-waarde (zie aanslag waterschap) voor het privégebruik van de woning.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.