• 0

Whatsapp vermelden bij contactgegevens

Hoe ver gaan jullie hierin?

 

Ik kan me voorstellen dat iedereen in meer of mindere mate wel eens via Whatsapp contact heeft gehad met een (potentiële) klant. Daarvoor moet wel een 06-nummer bekend zijn. Maar aangezien vooral jongeren erg veel gebruik maken van Whatsapp als voornaamste communicatiemiddel, zij het meestal met bekenden, is het misschien interessant om als bedrijf meteen de optie van Whatsapp contact aan te bieden op bijv je website.

 

Hoe denken jullie daarover? Zijn er ondernemers die de mogelijkheid tot Whatsapp contact al expliciet vermelden? Of is het juist af te raden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe kun je dat toevoegen zonder je 06 te tonen? En zodra iemand die toevoegt, dan popt er vanzelf iets op dat men ook een Whatsapp-account heeft. Dus zo expliciet vermelden lijkt me niet echt nuttig. Het enige wat je wellicht wel zou kunnen doen is je tagline aanpassen zodat men weet dat men prima Whatsapp kan gebruiken om jou te berichten.

Link naar reactie
  • 0

Geen idee hoe vaak dit voorkomt, maar ik kan me voorstellen dat je langs deze weg geen wijzigingen van bestellingen wilt ontvangen of uitgebreide helpdesk voor de site wilt spelen. Dat gaat misschien mis in de verwerking.

 

Wat ik wel eens doe, is klanten een foto van een (tussen)resultaat sturen of pakketnummer voor verzending en dit wordt altijd zeer gewaardeerd. Ik heb daarbij meestal al een inschatting van het type klant kunnen maken bij telefonisch contact. Dit is meer uit de gedachte van een persoonlijke klantrelatie opbouwen dan als contactmogelijkheid voor nieuwe klanten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

ik gebruik het ook wel zakelijk, mij valt op dat het een hoog chatgehalte heeft, je loopt al snel het risico dat je voltijds aan het appen bent... ik heb ook klanten in de zaak, dus regelmatig whatsapp verkeer zou voor mij te storend werken.

ik zou het zeker niet openbaar gaan vermelden.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Hier in Spanje zie je het wel heel veel, in advertenties en op bestel busjes staat het whatsapp logo met een nummer.

Vooral jongeren (<30) zullen zo sneller contact opnemen dan met een ouderwets telefoon gesprek. En als ze whatsappen, dan heb je hun nummer, en kun je ze altijd terugbellen ;)

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Sommige relaties hebben mijn 06 nummer en dus ook toegang tot Whatsapp, indien het een simpele ja of nee is wil ik nog wel reageren maar indien een concrete vraag doe ik altijd het verzoek even te mailen aangezien ik het niet over het hoofd wil zien (en die kans is in mijn geval op Whatsapp erg groot, ik vind het op dit moment nog een te 'vluchtig' medium).

 

Maar dat is ieder voor zich, indien jij het makkelijk vindt en de drempel wil verlagen om contact met je op te nemen via Whatsapp zie ik daar geen problemen in. Ik merk dus wel dat mensen dat graag doen 'even snel iets vragen via whatsapp'.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Als je een jonge doelgroep hebt misschien maar verder vind ik het niet echt professioneel. Ook loop je het risico dat bepaalde mensen je dag en nacht voor de kleinste dingen gaan 'appen'.

 

Zou eerder iets met Skype doen, dat kan je op alle apparaten openen en ook weer makkelijk offline zetten. Maar e-mail blijft voor mij het prettigst.

Link naar reactie
  • 0

Mijn mobiele nummer staat overal gewoon bij, dat is mijn primaire contactinformatie. Achter mijn mobiele nummer op mijn websites staat "ook voor SMS, iMessage en WhatsApp". En waarom niet, ik heb dat toch allemaal op mijn telefoon. Een Whatsappje is voor sommige mensen wat laagdrempeliger dan bellen. Zo heeft de klant meer kanaalkeuzevrijheid. Ik heb niet de ervaring dat mensen dan voor van alles en nog wat berichtjes gaan sturen of bellen. Maar dat hangt denk ik wel van het soort onderneming af.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Een whatsapp is toch niets meer of minder dan een gratis sms?

 

Ik heb sinds kort ook een smartphone, maar ga toch echt niet met klanten chatten. Maar misschien dat het voor een webwinkel wel handig is.

Ben je alleen niet bang dat je dan allerlei kanalen in de gaten moet gaan houden om je orders bij te houden?

 

Dat is nu, zonder Whatsapp eigenlijk ook al wel. Berichten komen binnen via e-mail, facebook, twitter en in mindere mate google+. Deze sociale kanalen kun je allemaal op één e-mailadres zetten, dat is vrij overzichtelijk. En een mobiele telefoon heb je altijd bij je, dus die whatsappjes hoor je gewoon binnen komen (een whatsapp is wel heel wat meer dan een sms).

 

Persoonlijk vind ik Twitter het vervelendste, omdat je daar zo weinig mee kunt. Ik ben nogal lang van stof en reageren op vragen van klanten valt met Twitter dan vaak niet mee. Wat dat betreft is Whatsapp ook wat flexibeler.

Link naar reactie
  • 0

Aanvullend op mijn vorige bericht kunnen mensen ook terecht via Facebook, Google+, Twitter, mijn website, email, LinkedIn enzovoorts. En ook dat komt allemaal binnen op dezelfde mobiele telefoon. En mijn telefoon meldt netjes dat er een nieuw bericht is, dus ik hoef dat niet actief in de gaten te houden. Het hoeft dus geen extra moeite te kosten om extra kanalen aan de dienstverlening toe te voegen. Ik heb er geen overlast van en het is voor mij ook belangrijk om opdrachtgevers te tonen dat het kan natuurlijk, want verbeteren van dienstverlening is mijn vak ;-)

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Begrijp het, ik hoor in de categorie gebruikers die zoveel mogelijk emailberichten uit zet, wordt gek van al die reclame, spelletjes, stomme filmpjes en zielige verhalen. Als ik dat allemaal moet gaan bekijken zit de hele dag naar mijn telefoon te staren, heb wel wat beters te doem ;-)

 

Maar ja als er echt orders op binnen komen, zul je inderdaad wel moeten.

 

Ik krijg helemaal nooit orders via deze kanalen. Ook geen vragen (behalve van de week iemand van higherlevel, maar dat ging ook over iets anders dan een order)

60% komt binnen via telefoon (mobiel of vast) en 40% via email. (zo ongeveer)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.