• 0

XML bestand automatische incasso's ING

Beste mensen,

 

Voor mijn verdediging sportschool maak ik gebruik van automatische incasso's voor onze leden. Deze voer ik netjes in op de ING webpagina en elke maand kan ik de contributie gemakkelijk incasseren.

 

Dit is vanaf 1 februari 2014 niet meer mogelijk door de SEPA incasso's. Dit moet ingelezen worden dmv een csv bestand. Schijnbaar kunnen bepaalde boekhoudprogramma's deze bestanden maken, maar ik besteed mijn boekhouding uit.

 

Weet iemand een goede en goedkope manier om dit nog steeds zelf te blijven doen in 2014? Alvast bedankt

 

(Mocht ik wat moeten verduidelijken, dan hoor ik dat graag.)

 

[Mod edit: titel aangepast]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet je zeker dat het om CSV gaat? Ik lees op de pagina van de ING dat ze gebruiken maken van XML bestanden.

 

Mocht het inderdaad om XML gaan; op mobilefish staat een tool om CSV bestanden om te zetten naar pain-formaat (het XML formaat voor SEPA betalingen)

 

En een tool voor het omzetten van CLIEOP03 (het oude formaat) naar pain. CLIEOP bestanden kun je redelijk eenvoudig aanmaken in Excel, bijvoorbeeld hiermee.

 

De maker van de Excel naar CLIEOP software is ook bezig met Excel naar SEPA. Zie hier. Kost een paar tientjes.

Link naar reactie
  • 0
Geen idee waarom ik die heb omgedraaid.

 

Omdat je geen techneut bent waarschijnlijk ;)

 

Met de zoekterm 'excel2sepa' kom ik nog een aantal oplossingen tegen om betaalopdrachtbestanden aan te maken in Excel. Varierend van gratis tot paar honderd euro. Heb er zelf verder geen ervaring mee.

Link naar reactie
  • -1

Weet je zeker dat het om CSV gaat? Ik lees op de pagina van de ING dat ze gebruiken maken van XML bestanden.

 

Mocht het inderdaad om XML gaan; op mobilefish staat een tool om CSV bestanden om te zetten naar pain-formaat (het XML formaat voor SEPA betalingen)

 

En een tool voor het omzetten van CLIEOP03 (het oude formaat) naar pain. CLIEOP bestanden kun je redelijk eenvoudig aanmaken in Excel, bijvoorbeeld hiermee.

 

De maker van de Excel naar CLIEOP software is ook bezig met Excel naar SEPA. Zie hier. Kost een paar tientjes.

 

Handige tools, ik zocht nog zoiets om batches te maken :P

Link naar reactie
  • 0

Nu wil ik eigenlijk geen oude koeien uit de sloot halen (doe het toch), maar door omstandigheden had ik de tooltjes nog niet geprobeerd. Nu is er weer tijd voor, maar alle tooltjes die ik kan vinden zijn gebaseerd op Windows. Ik werk zelf met Apple OS X.

 

Iemand nog meer tips dan. De hulp wordt erg gewaardeerd!

Link naar reactie
  • 0

Ik had zelf oude software die niet geschikt kon worden gemaakt voor SEPA. Ik moest Clieop betaal- en incassobestanden omzetten naar SEPA.

 

Mocht je dus ook ClieOp bestanden willen converteren naar Sepa. Dan kun je deze online conversietool ClieOp aar SEPA eens bekijken.

 

Heel handig als je gewoon wil blijven werken met ClieOp bestanden en geschikt voor alle banken en bankformaten.

 

CHEERS!

Link naar reactie
  • 0

Nu wil ik eigenlijk geen oude koeien uit de sloot halen (doe het toch), maar door omstandigheden had ik de tooltjes nog niet geprobeerd. Nu is er weer tijd voor, maar alle tooltjes die ik kan vinden zijn gebaseerd op Windows. Ik werk zelf met Apple OS X.

 

Iemand nog meer tips dan. De hulp wordt erg gewaardeerd!

 

In de tekverwerker WordPerfect kun je XML bestanden maken.

Misschien ook andere tekstverwerkers?

Probeer eens, of de software die je gebruikt die functionaliteit ook biedt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.