Mijn naam is Peter K uit Utrecht, ik ben niet nieuw op het forum en lees regelmatig over vanalles maar heb nog nooit eerder gepost. Ik heb een vraag over het kopen van een kavel en het bouwen van een huis. Zakelijk of Prive? Ik hoor graag jullie reactie.
Ik heb een optie op een kavel en ik wil op dit kavel een huis laten bouwen. De kosten voor het kavel zijn 400.000,- het huis zal ongeveer 300.000,- kosten. Ik heb een BV en hierin genoeg om het geheel te financieren. Externe leningen zijn niet nodig.
Wat is de beste manier om het pand en de grond te betalen.
1) Hypotheek uit de BV nemen
2) De BV de grond laten kopen, prive het huis bouwen met hypotheek uit de BV
3) Het geheel zakelijk aankopen en laten bouwen. Dan verhuren aan prive
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
peter1805
peter1805
Mijn naam is Peter K uit Utrecht, ik ben niet nieuw op het forum en lees regelmatig over vanalles maar heb nog nooit eerder gepost. Ik heb een vraag over het kopen van een kavel en het bouwen van een huis. Zakelijk of Prive? Ik hoor graag jullie reactie.
Ik heb een optie op een kavel en ik wil op dit kavel een huis laten bouwen. De kosten voor het kavel zijn 400.000,- het huis zal ongeveer 300.000,- kosten. Ik heb een BV en hierin genoeg om het geheel te financieren. Externe leningen zijn niet nodig.
Wat is de beste manier om het pand en de grond te betalen.
1) Hypotheek uit de BV nemen
2) De BV de grond laten kopen, prive het huis bouwen met hypotheek uit de BV
3) Het geheel zakelijk aankopen en laten bouwen. Dan verhuren aan prive
4) ? betere opties...
Bedankt alvast! :)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag