Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
P Oreel
P Oreel
Hallo!
Ik ben een vraag die mij al een hele week bezig houdt, ik wil nu gewoon weten hoe het zit.
Mijn onderneming verhuurt goederen aan zakelijke klanten en consumenten binnen de Benelux, voor regionale opdrachten bezorgen wij deze zelf of komt de huurder deze bij ons ophalen en nadien weer terug brengen. Voor buiten de regio gaat het via een externe (pakketten)vervoerder mee.
Alle opdrachten komen binnen via een soort van webshop.
In de huurovereenkomst staat dat de opdracht kosteloos afgezegd kan worden tot datum X 16.00 uur (datum X = 3 werkdagen voor aanvang van de huurperiode). Op die datum worden de goederen in de avond overgedragen aan de transporteur en daarmee kost het ook echt geld.
Na bestelling via de webshop krijgt de huurder een bevestiging, in onze optitiek is het daarmee een goedgekeurde opdracht. We vragen niet om stukken te ondertekenen.
Een consument heeft onlangs een huuropdracht (zelf) aangevraagd op donderdagmiddag, waar hij de goederen op de direct opvolgende zaterdag nodig had. Goederen zijn zonder de betaling af te wachten alvast overgedragen aan de transporteur en is netjes vrijdagochtend om 10.30 uur afgeleverd. Klant heeft om 10.15 uur een e-mail verzonden dat hij wilde afzien van de reservering en zijn moeder heeft om 10.30 uur alsnog de goederen in ontvangst genomen. Er is nadien telefonisch contact geweest dat de reservering bleef staan, klant heeft geen protest gemaakt aan de telefoon.
Goederen zijn ook netjes terug gekomen, na twee herinneringen inz de openstaande factuur protest uit de hoek van de consument met allerlei wetten die wij naar ons hoofd geslingerd kregen. Consument was van mening dat de Wet koop op afstand van toepassing was, en daarmee zonder opgaaf van reden de opdracht kon ontbinden. Hij was van mening dat diensten hier ook onder vielen.
Ik heb eens lopen speuren, maar ik kom alleen een casus tegen van een dating site. Het lukt mij niet om dit helemaal 1:1 te vertalen naar wat wij doen.
De rekening van de klant is inmiddels wel geschrapt omdat ik het niet waard vind om voor een laag bedrag te gaan klieren. Mmaar ik vind het toch interessant om te weten hoe we de wet koop op afstand moeten betrekken op ons werk. Immers besteld men bij ons goederen om voor korte tijd te gebruiken, dus geen KOOP overeenkomst.
Ik ben benieuwd wie er iets meer kaas van heeft gegeten of dat we echt onwettig aan het handelen zijn.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag