Ga naar inhoud

Kantoorruimte annex opslag huren voor webshops?

Geplaatst:

wouterh

Beste Forum leden,

 

Inmiddels heb ik mijn 2e webshop opgezet, op dit moment run ik alles vanuit huis, echter begint de opslag nu behoorlijk groot te worden. Ik kben aan het kijken naar een kantoor ruimte, maar ik vraag mij af wat er allemaal bij komt kijken?

 

Op dit moment heb ik een kantoor ruimte op het oog, de bedoeling is dat ik hier in de avonduren / weekend ga zitten om bestellingen in te pakken, en te versturen, deze kantoorruimte wordt dus tegelijk een kleine opslagplaats.

 

Het is niet zo dat alle post en pakketjes hier naar toe gestuurd worden, deze wil ik gewoon naar mijn eigen huis laten blijven sturen.

 

Welke dingen moet ik niet over het hoofd gaan zien? Heeft er iemand tips? Moet ik nog wat melden bij de belastingdienst, KvK en dergelijke?

 

Hartelijk bedankt alvast voor jullie hulp.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter

 

[titel aangepast - mod]

Featured Replies

Geplaatst:

Think Twice

Maakt de belastingdienst of KvK niets uit of jij een kantoorruimte neemt. Uiteraard neem je de kosten op in je boekhouding.

 

Let erop, dat je niet meteen eraan vastzit voor een langere tijd. Misschien gaat het straks wel zo goed/ slecht dat je groter of kleiner wil huren.

 

Kijk of de locatie zich er voor leent om met pakketjes in de weer te gaan. Op 6 hoog in een chique kantoorpand lijkt mij minder handig bijvoorbeeld.

 

Wat voor webshops heb je eigenlijk?

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Geplaatst:

jong90

Waarom kijk je niet of je in een box terecht kan kost een paar tientjes per maand,

Aangezien je toch alles vanuit huis wilt blijven doen kan een box ook perfect als opslag fungeren.

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

ed_it

Het is niet zo dat alle post en pakketjes hier naar toe gestuurd worden, deze wil ik gewoon naar mijn eigen huis laten blijven sturen.

 

Welke dingen moet ik niet over het hoofd gaan zien? Heeft er iemand tips? Moet ik nog wat melden bij de belastingdienst, KvK en dergelijke?

 

Kijk vooral naar de risico's zou ik zeggen. Een kantoorpand is vaak toch wat inbraakgevoeliger, dus dat kan gevolgen hebben voor de premie op je inboedelverzekering. Ook moet je niet vergeten dat wanneer je zelf je voorraad gaat brengen van huis naar kantoor, en er zou wat gebeuren (ongeluk met schade aan de goederen, gestolen voertuig met de goederen er nog in, beroving, etc) dat niet altijd in de standaardvoorwaarden gedekt is of gelimiteerd is tot een bepaald bedrag (waarbij het nog maar de vraag is of zakelijke goederen zijn uitgesloten als je een privé voertuig gebruikt).

 

Een stap naar een kantoor lijkt me zinnig, het staat toch een stuk professioneler naar de klant. Maar ik zou zeker niet zelf het risico nemen door de handel zelf te gaan vervoeren (het gedoe alleen al), terwijl het financieel vaak niet uit maakt of de postbezorger nu komt naar je woning of je kantoorpand...

 

Geplaatst:

MHL

Hou ook rekening met het bestemmingsplan van de Gemeente en je activiteiten. Webwinkels schuren soms nog wel eens aan tegen reguliere detailhandel (met toonzaal, afhaalbalie, etc). Op sommige plekken is dit wel toegestaan en op andere plekken niet. Bij twijfel kan je altijd even informeren bij de Gemeente. Succes!

Geplaatst:

nielspas

Wouter,

 

Kijk eens op: http://fmt-nl.com/

 

Zelf al eens contact mee gehad. Kijk goed naar de voor en nadelen. Ik vond het een goed bedrijf met goede service.

 

Graag hoor ik ook wat voor een webshops je hebt.

 

Veel succes ermee!

Geplaatst:

patrick324

persoonlijk zou ik een schuur of opslag huren. dat kost niet zo veel.

met een laptop en internet toegang kun je alles wat je op kantoor ook kan. kantoor ruimte huren is duur en zinloos.

je zou als je dan echt een kantoor uitstraling wilt hebben een virtual office kunnen huren. kost maar 100 euro per maand met alles er op en aan.

Geplaatst:

ShopJeRot

Kijk eens naar fulfilment.

Geplaatst:

peter-mnt

persoonlijk zou ik een schuur of opslag huren. dat kost niet zo veel.

met een laptop en internet toegang kun je alles wat je op kantoor ook kan. kantoor ruimte huren is duur en zinloos.

je zou als je dan echt een kantoor uitstraling wilt hebben een virtual office kunnen huren. kost maar 100 euro per maand met alles er op en aan.

Een garagebox is meestal niet te verzekeren. Vraag dat goed na bij je verzekeraar voordat je zo'n ruimte gaat huren.

Geplaatst:

patrick324

wat ook nog een idee zou kunnen zijn is om rond te kijken bij andere partijen. sommige bedrijven bieden ruimte aan. dit kan zijn van een paar planken tot halve/hele loodsen. dit zou een tijdelijke of lange duur oplossing kunnen zijn. wijzelf verhuren ruimte aan klein odnernemers die tijdelijk of langere tijd wat spullen willen opslaan. ze kunnen er dan elke dag normaal bij maar hebben niet de rompslomp.

 

fullfilment hakt in je marge, schiet niet op. kijk eens bij amazon hoe die dit aanbieden dan zie je wat ik bedoel.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.