Wat maken we ons toch druk over onze privacy.

Aanbevolen berichten

Haha Herman, dat was toch even schrikken voor me toen ik gisteravond tv keek en opeens Herman in vol ornaat voor me zag staan. Fraaie uitzending.

 

En natuurlijk heeft iedereen een hoop persoonlijke en bedrijfsgegevens te verbergen:

Met eenvoudige en toenemende identiteitsfraude kan je complete bedrijf (en als mens) onderuit gehaald worden.

 

"

IK (besta niet zonder privacy) 


HEB (fouten gemaakt die anderen niet mogen weten) 


NIKS (is veilig in handen van de overheid) 


TE (vaak worden data voor andere doeleinden gebruikt) 


VERBERGEN (is de enige manier om daaraan te ontkomen)

"

Uit het uitgebreide artikel: Nee, je hebt wél iets te verbergen

 

Link naar reactie

Wellicht (dus) heeft Franklin zich nooit ergens voor verzekerd. ;D

 

LOL.

 

Maar FF serieus: In tegendeel , Brood!

 

Benjamin Franklin is een van de belangrijkse founding fathers van de moderne verzekeringpraktijk,

en oprichter van de eerste Amerikaanse onderlinge brandverzekeraar :)

 

en een verzekering biedt uiteraard geen temporary safety, alleen een zakje met geld met een hoop restricties en kleine lettertjes ;)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Reus quote:

omdat iedereen wat te verbergen heeft en dat een grondrecht zou moeten zijn. Groet, Norbert

 

Dat is het ook, het staat gewoon in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

 

Rechten van de mens

 

De Verklaring bevat rechten die belangrijk zijn in de strijd tegen armoede en uitsluiting. Het gaat om rechten als:

 

 

[*] het recht op leven, vrijheid en veiligheid;

[*] vrijwaring van slavernij, foltering, willekeurige aanhouding/detentie;

[*] gelijkheid voor de wet;

[*] vrijheid van meningsuiting, vereniging en vergadering;

[*] het recht op privacy en bewegingsvrijheid;

[*] het recht op een eerlijke rechtsgang;

[*] het recht deel te nemen aan het politieke proces;

[*] het recht op een behoorlijke levensstandaard (toereikende gezondheidszorg, voeding, kleding, huisvesting);

[*] het recht op eigendom;

[*] het recht op arbeid en gelijk loon voor gelijke arbeid;

[*] het recht op onderwijs;

[*] het recht op vrije deelname aan het culturele leven.

 

Het is verdedigbaar dat de grootschalige spiongage praktijken van zogenaamde veiligheidsdiensten op zijn minst op zeer gespannen voet staan met de mensenrechten.

 

De overheden spelen een slim spelletje door de term 'verbergen' te gebruiken, maar privacy dient beschermt te worden, het is niet verborgen. Dat het nu blijkbaar verborgen moet worden is omdat overheden niet in staat zijn zich aan de universle rechten van de mens te houden.

 

All it takes for evil to succeed is for good people to do nothing
Link naar reactie

Ik weet niet of iemand het kijkt, maar sommige commentaren deden mij aan Person of Interest denken :P

 

Persoonlijk denk ik dat "het niets te verbergen hebben" een beetje een futiel argument is. Precies zoals Peter schetst, thuis (je weet wel, offline), heb ik ook niets te verbergen. Maar om nou te zeggen dat het fijn is dat er altijd iemand vanuit de voortuin bij mij naar binnen staat te kijken om te bepalen wat voor advertenties ik al dan niet wil zien is toch een beetje raar.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Ik weet niet of iemand het kijkt, maar sommige commentaren deden mij aan Person of Interest denken :P

 

Persoonlijk denk ik dat "het niets te verbergen hebben" een beetje een futiel argument is. Precies zoals Peter schetst, thuis (je weet wel, offline), heb ik ook niets te verbergen. Maar om nou te zeggen dat het fijn is dat er altijd iemand vanuit de voortuin bij mij naar binnen staat te kijken om te bepalen wat voor advertenties ik al dan niet wil zien is toch een beetje raar.

 

Dan zal ik wel advertenties voor badkleding gaan ontvangen. :)

Link naar reactie

Ik onderscheid het verlies van privacy in 2 soorten. Privacy die je bewust opgeeft door informatie te geven aan anderen en privacy die gestolen wordt. De manier waarop onze privacy gestolen wordt hangt enkel en alleen af van ons gedrag in onze omgeving. Koopgedrag, verzameling van informatie, vrijetijdsbesteding enz. enz. De kans dat deze gestolen wordt is door het internet sterk gestegen en dus zullen we ons gedrag aan moeten passen en hulpmiddelen zoals VPN, Ghostery enz. gebruiken als we risico’s willen minimeren.

 

Als je vroeger wat te vertellen had, kon je dat op verschillende manieren doen. Bijvoorbeeld met een brief of een briefkaart. Een brief garandeerde je nog een zekere mate van vertrouwelijkheid omdat er een envellop omheen zat. Een zekere mate, want die kon iemand tegen het licht houden of zelfs openen en weer dichtplakken. Een briefkaart daarentegen was, vooral in een dorp waar iedereen Jan en alleman kende, al een soort sociaal medium en van vertrouwelijkheid was absoluut geen sprake meer.

 

De manier waarop informatie wordt doorgegeven en berichten zich verspreiden is veranderd en ook het aantal personen, die op de hoogte kunnen komen van wat je anderen te vertellen hebt, is sterk gestegen. Het internet is ons dorp geworden.

 

Ik vergelijk het doorgeven van informatie via het internet met briefpost.

 

E-mails en messengers zijn media, vergelijkbaar met de vroegere post die je gebruikte om mensen iets te mede te delen wat toch niet iedereen hoefde te weten. Bij beiden bestaat het risico dat ze toch door andere mensen gelezen worden. Alleen is de kans dat ze gelezen worden groter. Ook de mate waarin ze misbruikt kunnen worden en de omvang van de mogelijke schade is gegroeid.

 

Sociale media zoals Facebook en Google+ zijn vergelijkbaar met de oude briekaart. Je stuurt berichten rond waarvan het niet uitmaakt of een ander ze leest of niet. Als berichten op briefkaarten gelezen worden, kunnen ze in beperkte kring verspreid worden. Bij sociale media is deze kring uitgegroeid tot wereldwijd.

 

Zolang je dit alles in je achterhoofd houdt, met het verstrekken van informatie aan anderen selectief tewerk gaat en de nodige hulpmiddelen ter bescherming bij het surfen gebruikt, is er eigenlijk weinig aan de hand.

 

Totale privacy kun je alleen door isolement bereiken en dat kan er toe leiden dat iemand 10 jaar dood in een woning ligt voordat iemand het merkt.

 

Totaal verlies van privacy kann er toe leiden dat iemand er niet mee kan omgaan en van het dak springt.

 

Persoonlijk surf ik net zoveel als ieder ander en gebruik ook ik e-mail en messengers als communicatiemiddel. Wel met de nodige voorzorgen. Sociale media met 100-en „vrienden“ zijn voor mij een absolute No Go. Als ik mijn eigen naam google, vindt ik geen enkele treffer die werkelijk betrekking heeft op mij als privé persoon. Alleen van naamgenoten. En dat is ook goed zo.

 

PS. Voor NSA, BVD en dergelijke idioten ben ik niet interessant. Die kunnen voor mijn part met mijn gegevens doen wat ze willen.

 

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.