• 0

belasting voor buitenlandse onderaannemer die in Nederland werkt?

Hello allemaal,

Sorry, dat mijn Nederlands niet perfect is, maar Ik ben niet Nederlander en Ik kwam naar Nederland een jaar geleden.

Ik wil jullie vragen over dividenden belasting.

Ik heb mijn eigen bedrijf buten Nederland maar wel in EU. Ik werk in Nederlandse bouwbedrijf als onderaannemer. Ik betaal belasting in mijn eigen land. Vandaag heb ik een bericht gekregen dat ik een dividenden belasting moet betalen en ik krijg extra boete, want ik heb vroeger dit belasting niet betaald. Vroeger heb ik berichten over belasting veranderingen gekregen maar er stond geen prijs die moest ik betalen of geen orde om te betalen. Ik snap het helemaal niet.

Zou iemand dat aan mijn vertellen? Waarom moet ik nog belasting in Nederland betalen als ik belasting betaal in mijn eigen land.

P.S. Misschien het is omzetbelasting niet dividenden belasting.

Dank u wel.

Kacper

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Kacper,

Natuurlijk is het belangrijk om te weten om welke belasting het nu precies gaat.

BTW: Je zegt dat je als onderaannemer werkt. De btw regels voor werk in onroerende staat zijn, dat daar waar het onroerende goed gelegen is, de btw van dat land verschuldigd is, Nederlandse btw in dit geval dus. Aangezien je factureert aan een aannemer die zelf btw belastingplichtige is, verleg je de btw naar hem en hoef jij dus geen btw aangifte hiervan te doen in Nederland. Als je dus alleen maar factureert aan btw belastingplichtigen, hoef je je in Nederland niet te registreren voor de btw. Dit is wel een verplichting als je gaat factureren aan particulieren en anderen niet btw belastingplichtigen, dan dien je wel Nederlandse btw aan te rekenen en hiervan aangifte te doen in Nederland en dus moet je ook over een Nederlands btw nummer beschikken.

Inkomstenbelasting-sociale lasten: Je moet beschikken over een detacheringsverklaring dat je aanvraagt in het woonland. Als je minder dan 24 maanden in een buitenland werkt en meteen voorafgaand in het woonland sociaal verzekerd geweest bent, dan blijf je sociaal verzekerd in het woonland. Zo nee, dan ga je in Nederlandse sociale premies betalen. Zorg dus dat je zekerheid hebt met die detacheringsverklaring.

Inkomstenbelasting-directe belastingen: Hier geldt de 183 dagen regeling: werk je meer dan 183 dagen in een periode van 12 maanden in Nederland, dan wordt je met terugwerkende kracht vanaf dag 1 belastingplichtig in Nederland.

Kijk dus nog eens goed waarover het gaat en ik hoop dat bovenstaande je helpt om je eigen situatie te kunnen beoordelen.

Groet,

Mireille Coumans

FM Partners boekhoudkantoor. Grenzeloze kennis, innoverend in aanpak!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar