• 0

Memoriaal post

Hoi,

 

Ik ben een newbie wat betreft adminstratie kan iemand uitleggen waar memoriaal precies voor gebruikt wordt.

 

Ik heb het met google op proberen te zoeken, ik weet dat het een post is om speciale boekingen mogelijk te maken. Maar ik zie nog niet in waarvoor

 

Alvast bedankt voor de verduidelijking

 

Graag zou ik wat meer willen afweten van boekhouden, wie weet wat een goed boek is voor de basiskennis van boekhouden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij het boekhouden heb je meestal 4 soorten dagboeken...

vandaar uit doe je je boekingen. (Vaak zijn hier ook nog subadministraties aan verbonden, maar dat voert iets te ver)

 

-Verkoopboek (daar boek je je facturen die je verstuurt) gekoppeld aan je debiteurenadministratie

-Inkoopboek (daar boek je je inkoopfacturen) gekoppeld aan je crediteurenadministratie

-Kas/Bank boek (daar boek je je kas en bankuitgaven....

-Memoriaal.....HIER BOEK JE ALLES WAT NIET IN DE BOVENSTE 3 GEBOEKT WORDEN....

 

Dus Afschrijvingen, correctieboekingen, beginbalans, voorafgaande journaalposten etcetera.....

 

Ik raad je aan om gewoon ergens een cursus PdB (praktijkdiploma boekhouden) te gaan volgen, of in iedergeval een boek te nemen die bij deze cursus hoort.....

 

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.