• 0

exporteren naar China?

Hallo,

 

Ik wil graag x aantal pallets van mijn producten versturen naar hongkong. Ik heb een beetje georiënteerd op de internet over de verzendingen en prijzen. Echter ben ik niet veel wijzer van geworden. Bij postnl, dhl etc is best prijzig en bpost is tot nu toe meest voordelig.

 

Ik ben benieuwd waar ik goedkoop x pallets per week kan verzenden naar hongkong per vliegtuig. Het importeren en documentatie is allemaal al geregeld. Het is echt alleen de verzendingen van nederland naar hongkong toe qua prijs.

 

Who can help me out?!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat je moet doen is op zoek naar een expediteur. Deze kan zowel lucht als zeevracht dienst aanbieden. Daarbij is zeevracht wel aanzienlijk goedkoper dan luchtvracht zeker als het om een paar pallets gaat. Maar dit hangt natuurlijk allemaal af van de wensen van de klant.

 

Voor tarieven mag je mij een PM sturen

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Wat je moet doen is op zoek naar een expediteur. Deze kan zowel lucht als zeevracht dienst aanbieden. Daarbij is zeevracht wel aanzienlijk goedkoper dan luchtvracht zeker als het om een paar pallets gaat. Maar dit hangt natuurlijk allemaal af van de wensen van de klant.

 

Voor tarieven mag je mij een PM sturen

 

Zeevracht is helemaal niet aanzienlijk goedkoper.

Enkel bij een bepaald volume, waarbij het "kantelpunt" vaak ligt bij een cuub of 2-3.

 

Hiernaast moet je ook de waarde incalculeren dat je met zeevracht 5 Weken verder bent voor je de goederen in huis hebt, het risico met LCL dat het nog langer kan duren en ook zendingen beschadigen als in andere havens goederen uit dezelfde container gelost worden. Oh ja , je kan ook uitverkorten worden in NL bij de douane voor inspectie, verteld men er nooit bij maar U als klant mag hier wel voor langs de kassa.

 

Luchtvracht heeft ook risico's, de kans op schade is groter. En gevoelige zaken als echt dure electronica, breekbare zaken als glaswerk etc kun je weer beter niet per luchtvracht versturen is mijn ervaring.

 

Dan heb je ook nog Express of Door to Door, de kans op beschadiging is hier nog een factor groter maar wel het gemak van ophalen en bezorging waar je wil.

 

Prijzen zijn belangrijk maar in 80% van de gevallen stapt men hier gauw overheen bij ons omdat zeevracht gewoon veel te lang duurt en ook qua documentatie, opvolging etc etc meer werk is.

Link naar reactie
  • 0

Paul,

Ik heb het idee dat je eea verkeerd heb gelezen? Dit betreft namelijk transport van Nederland naar Hong Kong. Hierbij is zeevracht zeker aanzienlijk goedkoper. Zeker als het om een flink aantal CBM's gaat dit is het verschil echt aanzienlijk!

 

 

Reken dat dan eens voor svp, ik ben benieuwd. Is overigens voor iedereen handig ipv enkel zeggen dat het goedkoper is.

 

Volume/gewicht voor luchtvracht, reken bij paar CBM maar met 2 euro per KG, dat kan ik krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Hi Paul,

 

Tot hoever wil je dan gerekend hebben? Want als je Rotterdam - Hongkong pakt inclusief de lokale kosten in Rotterdam dan kost 1 cbm (excl. transport naar de haven en exportpapieren) maar een fractie ten opzichten van de € 334 die jij noemt.

 

In een PM wil ik je dat wel voorrekenen maar niet hier op het forum!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Paul,

 

Zonder dollen. Maar vraag je mij nu om uit te leggen of het wel klopt dat zeevracht export goedkoper is dan luchtvracht export voor 2cbm?

 

Maar je mag mij ook een PM sturen dan zal ook ik eea voorrekenen. Maar neem van mij aan dat 2 cbm voor veel minder dan 334 met de boot kan!

 

Ik zeg nergens een bedrag van 334

 

En ja ik zeg wel reken het dan eens voor! Hier op het forum.

 

Heeft geen enkele zin om met PM te gaan jannissen, daar leert niemand wat van.

 

Wat mij altijd opvalt is dat de logistieke " experts" altijd stil zijn als het gaat om echte voorbeelden. Ik ben geen expert, maar zeker wel ervarings "deskundig".

 

Dus, heren. is er iets wat voorgerekend kan worden ?

 

Laten we gewoon uitgaan van 2cbm.

Door to door.

Dus niet enkel haven tot haven maar alles inclusief aflevering HK. Doe maar pickup in Utrecht, Rotterdam->HK

Link naar reactie
  • 0

Heb ik behalve de documenten die de expediteur regelt voor mij, nog andere specifieke documenten nodig?

ik weet niet of het voor jou bij Hong Kong ophoudt maar je kan babyvoeding niet zomaar doorvoeren richting China als dat je bedoeling is... daar ga je vergunningen voor nodig hebben!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Hallo Paul.

 

zullen wij er vanuit gaan dat het om 1 pallet gaat 100x120x165 cm 600kgs?

 

In dat geval kan je rekenen met het volgende(heb de bedragen beetje ruim genomen maar verhoudingen kloppen)

 

Lokale kosten NL(trucking ex utrecht, douane, afhandeling):

 

Zeevracht euro 200,-

Luchtvracht euro 250,-

 

Luchtvracht euro 1.75 per kgs * 600 = 1050

Zeevracht euro 25,- per w/m * 1,98 = 49.50

 

Dit is welliswaar tot aankomst Hong Kong maar het beeld is meer dan duidelijk?

 

Je ziet dat Zeevracht hier echt aanzienlijk goedkoper is op basis van deze details. Rederijen willen nog altijd graag hun container in het verre oosten laden omdat daar "de lading zit". Naar het verre oosten kost dus relatief weinig omdat rederijen liever "iets dan niets" krijgen voor de containers. Elke dag gaan er nog altijd lege containers van Europa naar het verre oosten.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Om deze persoon niet meteen failliet te laten gaan wil ik ook nog even wat toevoegen:

 

Denk drie keer na voordat je een stap maakt. Bijvoorbeeld kan ik je vertellen dat de zeevracht bijzonder veel meer gaat kosten dan je nu denkt. Denk bijvoorbeeld aan de vaarroute van zo'n boot. Hier is het winter, is het echter ook winter bij de hoorn van Afrika? Wat zou dit kunnen betekenen voor mijn (met name babyvoeding). Zou hier bijvoorbeeld schimmel op kunnen komen *hint hint hint*

 

Wellicht is het verstandig om een gekoelde container te doen, dat is niet heel interessant voor een paar pallets.

 

Daarnaast ga je enorme pech hebben want Nutricia gaat bijvoorbeeld deze en volgende maand Nederland helemaal uitknijpen. Niemand krijgt meer leveringen nog voor eind december, Nederlandse ouders kunnen alleen online nog verkrijgen. Ze gaan alles zelf naar China sturen nu het de drukste periode van het jaar is voor babyvoedinghandelaren. MAKRO's merken al dat ze afgeknepen worden en supermarkten volgen automatisch dan niet veel later ;)

 

Voor babyvoeding kan je beter wachten tot na het Chinese nieuwjaar.

 

Ook moet je heeeeeel goed kijken naar de HK-route want vanaf daar per land vervoeren is nu niet zo'n goed idee. Heel moeilijk om China binnen te krijgen vanaf daar.

Link naar reactie
  • 0

Om deze persoon niet meteen failliet te laten gaan wil ik ook nog even wat toevoegen:

 

Denk drie keer na voordat je een stap maakt. Bijvoorbeeld kan ik je vertellen dat de zeevracht bijzonder veel meer gaat kosten dan je nu denkt. Denk bijvoorbeeld aan de vaarroute van zo'n boot. Hier is het winter, is het echter ook winter bij de hoorn van Afrika? Wat zou dit kunnen betekenen voor mijn (met name babyvoeding). Zou hier bijvoorbeeld schimmel op kunnen komen *hint hint hint*

 

Wellicht is het verstandig om een gekoelde container te doen, dat is niet heel interessant voor een paar pallets.

 

Daarnaast ga je enorme pech hebben want Nutricia gaat bijvoorbeeld deze en volgende maand Nederland helemaal uitknijpen. Niemand krijgt meer leveringen nog voor eind december, Nederlandse ouders kunnen alleen online nog verkrijgen. Ze gaan alles zelf naar China sturen nu het de drukste periode van het jaar is voor babyvoedinghandelaren. MAKRO's merken al dat ze afgeknepen worden en supermarkten volgen automatisch dan niet veel later ;)

 

Voor babyvoeding kan je beter wachten tot na het Chinese nieuwjaar.

 

Ook moet je heeeeeel goed kijken naar de HK-route want vanaf daar per land vervoeren is nu niet zo'n goed idee. Heel moeilijk om China binnen te krijgen vanaf daar.

 

Hongkong route is allang dood en overladen voor babymelk. max 2 pakken per person en ze houden in de gate hoevaak je per dag de grens overhuppeld.

 

Direkte verzending naar China via TNT DHL etc is ook moeilijker omdat de douane het gewoon tegenhoud tegenwoordig.

 

De nieuwe richtlijnen voor babymelkpoeder zijn ook aangescherpt en dat betekend dat zelfs de nutrilon etc etc niet aan de eisen meer voldoet waardoor de invoer niet alleen vaak illegal meer is maar binnenkort ook strafbaar.

 

Chinezen zitten anders in elkaar als europeanen, wat er in de melkpoeder moet zitten is verschillend mbt hetgeen wat nu beschikbaar is.

 

Het lijkt allemaal zo simpel... totdat je je er in verdiept en er achterkomt dat dat niet zo is.

Link naar reactie
  • 0

 

Direkte verzending naar China via TNT DHL etc is ook moeilijker omdat de douane het gewoon tegenhoud tegenwoordig.

 

Chinezen zitten anders in elkaar als europeanen, wat er in de melkpoeder moet zitten is verschillend mbt hetgeen wat nu beschikbaar is.

 

Het lijkt allemaal zo simpel... totdat je je er in verdiept en er achterkomt dat dat niet zo is.

 

Het verzenden van grote hoeveelheden is vrij complex voor een leek maar direkt verzenden is nog altijd kinderlijk eenvoudig. Wie verzending via TNT of DHL doet moet zich afvragen of ze wel goed bezig zijn. Douane houdt helemaal niets tegen, hooguit om invoerbelasting te heffen.

 

HK-route is nog wel degelijk mogelijk mits je de juiste mensen kent. Niet dat ik ze ken hoor maar ik heb dan ook geen interesse in deze business ;)

 

Met mijn comment wil ik TS waarschuwen om eerst heel goed na te denken. Een kleine fout als het niet kiezen voor gekoeld zeetransport heeft al menig handelaar tot wanhoop gedreven. Ik ken via via iemand die hierdoor 200.000 euro verloren is.

Bezint eer ge begint!

 

Link naar reactie
  • 0

Het verzenden van grote hoeveelheden is vrij complex voor een leek maar direkt verzenden is nog altijd kinderlijk eenvoudig. Wie verzending via TNT of DHL doet moet zich afvragen of ze wel goed bezig zijn. Douane houdt helemaal niets tegen, hooguit om invoerbelasting te heffen.

 

HK-route is nog wel degelijk mogelijk mits je de juiste mensen kent. Niet dat ik ze ken hoor maar ik heb dan ook geen interesse in deze business ;)

 

Met mijn comment wil ik TS waarschuwen om eerst heel goed na te denken. Een kleine fout als het niet kiezen voor gekoeld zeetransport heeft al menig handelaar tot wanhoop gedreven. Ik ken via via iemand die hierdoor 200.000 euro verloren is.

Bezint eer ge begint!

 

1) Grote hoeveelheden is helemaal niet complex, hoe kom je hier bij.

2) De douane houd wel degelijk nu zendingen melkpoeder tegen. Niet overal nog maar binnenkort wel.

3) De HK route is wel afgesloten nu. Tenzij het illegaal transport is.

4) Je weet dus niet waar je het over hebt met gekoeld transport. Of op elk ander punt. Het is melk poeder, geen koeling nodig.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.