• 0

Onderneming starten in de IT branche

Goedemorgen allemaal,

 

Ik wil een onderneming starten in de It branche. Zelf kom ik uit deze branche. Werk al enige tijd als projectmanager.

Maar wil nu een eigen bedrijf opstarten. Heb al een aantal ideeën. Ik ben alleen op zoek naar mensen die met mij van gedachten willen wisselen. Daarnaast ben ik op zoek naar programmeurs, sales, etc etc die met mij durven te dromen en bereid zijn met mij een onderneming te starten.

 

Tips, opmerkingen, kritiek, noem maar op zijn altijd welkom!

 

Mvg,

B.Hey

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe staat het met je app-bedrijf?

In je eerdere bericht had je het over je partners en schreef je dat je al met een bedrijf in zee was gegaan...

 

Heel scherp, goed zo!

Inderdaad, daar ben ik nog steeds mee bezig. Maar ik sluit nog niets uit. En daarmee bedoel ik: ik ben nog steeds aan het oriënteren wat wel of niet kan. Stel dat het niets wordt met de apps. En bovendien ik kan dit misschien naast het andere doen.

Link naar reactie
  • 0

Stel dat het niets wordt met de apps. En bovendien ik kan dit misschien naast het andere doen.

 

Probeer je te focussen op 1 ding. Ga niet in het begin 10 dingen half doen,dat werkt niet.

 

 

Daarnaast ben ik op zoek naar programmeurs, sales, etc etc die met mij durven te dromen en bereid zijn met mij een onderneming te starten.

 

 

 

Dus je zoekt partners die gratis producten willen ontwikkelen en betaald krijgen als het slaagt? dat lees ik zo,en dat werkt niet. Waarom zou iemand dat doen?

 

En dromen zijn bedrog zong ooit iemand :) Dromen is leuk,maar werken moet je. Ondernemen,stappen maken. Schrijf een plan, kies een richting en ga knallen!

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Zo scherp ben ik niet hoor, maar scherp genoeg om te zien dat je geen antwoord geeft. Hoe is het met dat bedrijf? Je zou een presentatie geven voor een grote klant en toen?...

 

Als dit andere bedrijf dan geen app-bedrijf is, waar denk je dan aan binnen de IT? Van alleen dromen gaat je schoorsteen niet roken. Wat moeten die sales-lui voor je verkopen terwijl jij rijk wordt met de apps?

 

Je hebt al "enige tijd" ervaring als projectmanager. Hoe lang is "enige tijd"? Hoe groot waren je teams? Welke fases in het ontwikkeltraject betrof het? Had je direct contact met klanten?

Je kan niet programmeren, kan je zelf wel verkopen?

 

Ik begrijp best je motivatie, maar vraag me af wat je je partners te bieden hebt. Met alleen ideeën kom je er denk ik niet.

In andere topics heb ik wel eens geschreven dat ideeën inherent waardeloos zijn. De krijgen waarde (of niet) door de uitvoering. Ik denk dat een beetje slimme programmeur en snelle verkoper zelf ook wel ideeën heeft. Wat ga jij inbrengen naast je ideeën en je projectmanagement-vaardigheden? Misschien een zak geld of bepaalde talenten?

Link naar reactie
  • 0

Beste B.Hey,

Ga lekker de diverse ondernemersevenementen af. Kijk in de agenda van dit forum, daar vind je al veel. ww.newventure.nl is een landelijke organisatie maar er zijn in iedere stad organisaties die ondernemerschap stimuleren of promoten en waar je veel ondernemende mensen zal tegenkomen. Een eerste stap om mensen te leren kennen. Want voordat iemand met jou in zee zal gaan zal hij je eerst goed willen leren kennen.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Beste B.Hey,

Ga lekker de diverse ondernemersevenementen af. Kijk in de agenda van dit forum, daar vind je al veel. ww.newventure.nl is een landelijke organisatie maar er zijn in iedere stad organisaties die ondernemerschap stimuleren of promoten en waar je veel ondernemende mensen zal tegenkomen. Een eerste stap om mensen te leren kennen. Want voordat iemand met jou in zee zal gaan zal hij je eerst goed willen leren kennen.

 

Dank je wel voor je goede tip! Ga ik zekers doen.

Link naar reactie
  • 0

Dat kan ik helaas hier niet vertellen. Maar denk maar aan website die een dienst leveren.

 

Dus je wilt iets doen met een website, en vraagt ons om advies over hoe je dat aan moet pakken - denk je echt dat je daar serieuze of inhoudelijk waardevolle reakties op zult krijgen? Dat zal niet gebeuren.

 

Ik vraag niet hoe je een website moet maken. Bovendien is het veel meer dan alleen een grafische website. Als je dat bedoelt, dan is het zekers dat niet. Absoluut niet!

Link naar reactie
  • 0

En weer geef je geen antwoord. Zal de vragen eens quoten:

Zo scherp ben ik niet hoor, maar scherp genoeg om te zien dat je geen antwoord geeft. Hoe is het met dat bedrijf? Je zou een presentatie geven voor een grote klant en toen?...

 

Als dit andere bedrijf dan geen app-bedrijf is, waar denk je dan aan binnen de IT? Van alleen dromen gaat je schoorsteen niet roken. Wat moeten die sales-lui voor je verkopen terwijl jij rijk wordt met de apps?

 

Je hebt al "enige tijd" ervaring als projectmanager. Hoe lang is "enige tijd"? Hoe groot waren je teams? Welke fases in het ontwikkeltraject betrof het? Had je direct contact met klanten?

Je kan niet programmeren, kan je zelf wel verkopen?

 

Ik begrijp best je motivatie, maar vraag me af wat je je partners te bieden hebt. Met alleen ideeën kom je er denk ik niet.

In andere topics heb ik wel eens geschreven dat ideeën inherent waardeloos zijn. De krijgen waarde (of niet) door de uitvoering. Ik denk dat een beetje slimme programmeur en snelle verkoper zelf ook wel ideeën heeft. Wat ga jij inbrengen naast je ideeën en je projectmanagement-vaardigheden? Misschien een zak geld of bepaalde talenten?

 

Wil je niet antwoorden, prima, ga dan maar elders spelen...

Link naar reactie
  • 0

En weer geef je geen antwoord. Zal de vragen eens quoten:

Zo scherp ben ik niet hoor, maar scherp genoeg om te zien dat je geen antwoord geeft. Hoe is het met dat bedrijf? Je zou een presentatie geven voor een grote klant en toen?...

 

Als dit andere bedrijf dan geen app-bedrijf is, waar denk je dan aan binnen de IT? Van alleen dromen gaat je schoorsteen niet roken. Wat moeten die sales-lui voor je verkopen terwijl jij rijk wordt met de apps?

 

Je hebt al "enige tijd" ervaring als projectmanager. Hoe lang is "enige tijd"? Hoe groot waren je teams? Welke fases in het ontwikkeltraject betrof het? Had je direct contact met klanten?

Je kan niet programmeren, kan je zelf wel verkopen?

 

Ik begrijp best je motivatie, maar vraag me af wat je je partners te bieden hebt. Met alleen ideeën kom je er denk ik niet.

In andere topics heb ik wel eens geschreven dat ideeën inherent waardeloos zijn. De krijgen waarde (of niet) door de uitvoering. Ik denk dat een beetje slimme programmeur en snelle verkoper zelf ook wel ideeën heeft. Wat ga jij inbrengen naast je ideeën en je projectmanagement-vaardigheden? Misschien een zak geld of bepaalde talenten?

 

Wil je niet antwoorden, prima, ga dan maar elders spelen...

 

@mmint. Ik vind dat je best onbeleefd bent. ::) :-[

 

Ik heb meer dan een aantal jaren ervaring als projectmanager. Hoe groot mijn teams waren was afhankelijk hoe groot het project was. Ik coördineerde het implementatietraject bij de klant, denk aan planningen maken, mensen aansturen, het project van a tot z coördineren. Een training geven bij de klant en de klant begeleiden. Vragen van de klant doorspelen naar de ontwikkelaars en diegene die de software heeft geïnstalleerd.

 

Wat ik naast mijn ideeën en mijn projectmanagement-vaardigheden wil inbrengen? Ieder zijn ding toch? Delegeren noemen ze dat. Ondernemen is juist samenwerken en netwerken. Een teamwork noem ik het ;)

 

En hoe het is met dat ander bedrijf? Ik heb nog geen presentatie kunnen geven. Ben eigenlijk wat informatie aan het verzamelen. En ondertussen zocht ik verder naar iets anders. Dus een onderneming in de IT branche, maar dan geen apps. Meer een dienstverlening.

Link naar reactie
  • 0
@mmint. Ik vind dat je best onbeleefd bent. ::) :-[
Prima hoor. Ik vind niet antwoorden onbeleefd...

 

Maar goed, back on topic...

Tips, opmerkingen, kritiek, noem maar op zijn altijd welkom!

Ik stelde mijn vragen natuurlijk niet zomaar. Bij deze...

 

Je hebt dus vooral ervaring met PM-en, trainen, klant- en teamcontact. Voor het realiseren van internet-dienstverlening heb je meer nodig en om als PM nuttig te zijn heeft het ook een bepaalde schaalgrootte. Je mist dus ervaring op het gebied van realisatie, beheer, marketing, sales, etc. Over je ideeën wil je niet veel kwijt en je geeft niet aan over kapitaal te beschikken. In dat geval moet je dus op zoek naar óf kapitaal óf mensen die hun tijd kosteloos willen inbrengen. Uit andere topics blijkt dat dat niet zo makkelijk is, dus hoe wil je dat aanpakken?

 

Crowdfunding, angel-investors, banken of tijd-inbrengers; ik denk dat ze allemaal wel meer concrete info willen voordat ze met je in zee gaan. Misschien kun je je meest kansrijke idee uitwerken tot een plan wat je kan gaan pitchen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat je mensen van verschillende disciplines zoekt om van gedachte te wisselen. Als idee geef je op een website die een dienst verleend.

 

Om de juiste mensen aan boord te krijgen dien je toch iets meer prijs te geven. Een dienst is zo algemeen dat je er werkelijk bijna alles onder kan verstaan. Je wilt je hele idee niet geheel prijs geven...dat snap ik. Maar als je de juiste mensen met de juiste inhoudelijke kennis en ervaring wilt prikkelen om überhaupt contact met je te zoeken moet je toch meer informatie geven.

 

Ik snap daarom wel de reacties op dit forum. En vergeet niet jij bent op zoek naar bepaalde kennis en ervaring die je zelf niet hebt en wellicht ook niet precies weet wat voor soort disciplines je naar op zoek bent.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.