• 0

abonnement vaste zakelijke telefoon

Gast HenkvdBerg

Om kosten te besparen ben ik aan het bekijken of er goedkopere telefoonabonnementen zijn.

We bellen momenteel bij KPN, zonder enige aanbieding of abonnement.

 

KPN heeft de mogelijkheid om een abonnement te nemen, BelZakelijk.

Hier kan je een abonnement nemen van bepaalde bedragen, hoe hoger het abonnement hoe hoger de korting.

Dit lijkt me een redelijk altanatief, maar ik ben toch ook wel benieuwd wat jullie gebruiken en anders dat ik jullie hierdoor aan het denken zet dat je op een gemakkelijke manier toch weer wat geld kan besparen.

 

1- Welk abonnement gebruiken jullie, is dit een weloverwogen keus en informeren jullie nog wel eens naar andere mogelijkheden of vind je het zo wel best?

 

2- Ik heb al even zitten zoeken op internet, maar weet iemand een goede site waar prijsvergelijkingen staan?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb mijn ISDN (2 lijnen 4 nummers) nog op privé staan. Ik bel alles, zakelijk en privé via www.bel1649.nl al sinds september vorig jaar. Vanaf deze zomer bel ik alles gratis binnen Nederland. Naar 06 nummers en buitenland bel ik via www.bel1602.nl (06 22 ct per minuut)Betaal voor 1649 alleen starttarief en dat is ook nog eens lager dan KPN.

 

Het lijkt te mooi om waar te zijn maar het werkt al meer dan een jaar zonder problemen!

 

Ik kan me voorstellen dat ze van KPN komen evalueren bij je Nils. Iedereen met een beetje hoge rekening loopt weg bij ze! ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Ik heb mijn ISDN (2 lijnen 4 nummers) nog op privé staan. Ik bel alles, zakelijk en privé via www.bel1649.nl al sinds september vorig jaar. Vanaf deze zomer bel ik alles gratis binnen Nederland. Naar 06 nummers en buitenland bel ik via www.bel1602.nl (06 22 ct per minuut)Betaal voor 1649 alleen starttarief en dat is ook nog eens lager dan KPN.

 

Het lijkt te mooi om waar te zijn maar het werkt al meer dan een jaar zonder problemen!

 

Als dit zo is zoals je zegt is het ideaal en gaat iedereen die dit leest gebruik maken van van deze aanbieder.

Maar wat zijn de nadelen van deze aanbieder, er zal vast wel ergens een addertje onder het gras zitten of niet?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het is jammer van Skype dat je geen telefoontjes kan ontvangen. Verder scheelt het tarief naar vaste telefonie niet veel met de normale aanbieders, vaak zelfs duurder.

Link naar reactie
  • 0

Ik betaal gewoon nog het volle pond bij de KPN en heb een abonnement met belminuten bij Vodafone. Ook heb ik geen KPN belbundel omdat m'n telefoonkosten flink varieren en het uiteindelijk, over een jaar gezien, maar een paar euro scheelt of kost.

 

VOIP is leuk en aardig maar biedt nog geen vast lijn kwaliteit. Ik heb als proef met VOIP telefoontoestellen (geen PC dus) een aantal uur gebeld. Ik gebruik een 100mbit universiteits internet verbinding en de andere kant zat op een fast ADSL abonnement (704 kbit) Dit gaf nog voldoende problemen om regelmatig 'sorry ik verstond je niet' te moeten zeggen. Voor mij niet voldoende kwaliteit om een zakelijke relatie te bellen. Ben niet 100% zeker wat skype voor techniek aanbiedt maar het lijkt me sterk dat ze beter zijn dan standaard VOIP.

 

Binnenkort komt er wel 'voice over ADSL' waarbij bandbreedte tot aan de centrale gegarandeert is en het gesprek van daaruit via de reguliere manier verwerkt wordt (voor zover ik het na een summiere analyse begrepen heb) Dit zou de 'sorry zeg het nog eens' momenten aanzienlijk beperken. Voor point-to-point verbindingen (een afdeling van je bedrijf op een andere locatie bv.) zou dit ideaal zijn.

 

De carrier select providers hebben allemaal hun eigen manier om de goedkope tarieven aan te kunnen bieden. Dit varieert van verborgen kosten tot een beperkt aantal lijnen dat beschikbaar is of een gruwelijk slechte klantenservice. Persoonlijke ervaringen: in gesprek toon terwijl de gebelde partij niet in gesprek is, een helpdesk die zegt dat wisselgesprek uit staat terwijl het aan staat en dit niet oplossen en gesprekskosten terwijl er nooit een verbinding tot stand is gebracht.

 

Er bestaat al geruime tijd LCR (least cost routing) voor telefooncentrales en zelfs telefoons. Je geeft hierbij de tarieven voor een bepaald soort gesprek op (dag/avond/nacht/mobiel/vast/binnen en buitenland) en je centrale of telefoon bepaalt zelf wat de voordeligste manier is om het gesprek op te bouwen. Telefooncentrales zijn jammer genoeg wel (te) duur maar toch zeker de moeite waard om een kostenanalyse op los te laten. (Voor de pioniers: er is al aardig wat PBX/voip software beschikbaar maar nog weinig providers die het als dienst aanbieden)

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Ik heb mijn ISDN (2 lijnen 4 nummers) nog op privé staan. Ik bel alles, zakelijk en privé via www.bel1649.nl al sinds september vorig jaar. Vanaf deze zomer bel ik alles gratis binnen Nederland. Naar 06 nummers en buitenland bel ik via www.bel1602.nl (06 22 ct per minuut)Betaal voor 1649 alleen starttarief en dat is ook nog eens lager dan KPN.

 

Kan je hier wat meer over vertellen, persoonlijke ervaringen, de voor en nadelen enz.

Link naar reactie
  • 0

 

Als dit zo is zoals je zegt is het ideaal en gaat iedereen die dit leest gebruik maken van van deze aanbieder.

Maar wat zijn de nadelen van deze aanbieder, er zal vast wel ergens een addertje onder het gras zitten of niet?

 

Tja, dat zou je verwachten, maar vooralsnog gaat het al 15 maanden zonder problemen. Die jongens hopen natuurlijk wel dat je ze standaard instelt zodat ze wat kunnen verdienen aan bellen naar GSM nummers en buitenland. Ik heb inmiddels al aardig wat mensen in mijn sociale netwerk zien overstappen n.a.v. mijn ervaringen en van niemand nog een wanklank gehoord. Oh ja, m'n zwager had problemen. Hij had al 6 maanden geen factuur gehad en er was niets van zijn rekening afgeschreven. Maar ook dat is allemaal al weer goed gekomen.

 

Probeer het maar, het is via Internet zo gepiept om je aan te melden. Je kunt beginnen met handmatig het nummer ervoor te draaien dan hoef je niets te doen als je weer via KPN zou willen bellen.

 

Bij bellen.com staan ze ook gewoon in de lijsten. Daar heb ik ze ook vandaan.

 

PS: ik heb geen enkele relatie met één van de genoemde partijen.. ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heb je 5 nummers op een ISDN lijn

Dat hangt er maar net vanaf wat voor ISDN lijn je hebt.

 

Meestal wordt er een ISDN2 aangevraagd, met twee aparte lijnen waarbij dus gelijktijdig gebeld en (bijvoorbeeld) gefaxt kan worden.

 

Wil je echter een nog grotere bereikbaarheid creeren, dan moet je een grotere ISDN bundel nemen.

Wil je alleen meerdere nummers hebben, dan kan je meerdere 'MSN nummers' aanvragen.

 

Overigens is er sindskort ook een Skype-geschikte VoIP telefoon beschikbaar bij Office Centre.

Hier loopt ook een inkoopactie voor op http://www.inkoopacties.net/ia/cjfnfhgs

 

edit:

Spuit 11. :-X

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heb je 5 nummers op een ISDN lijn

Dat hangt er maar net vanaf wat voor ISDN lijn je hebt.

 

Meestal wordt er een ISDN2 aangevraagd, met twee aparte lijnen waarbij dus gelijktijdig gebeld en (bijvoorbeeld) gefaxt kan worden.

 

Wil je echter een nog grotere bereikbaarheid creeren, dan moet je een grotere ISDN bundel nemen.

Wil je alleen meerdere nummers hebben, dan kan je meerdere 'MSN nummers' aanvragen.

 

Overigens is er sindskort ook een Skype-geschikte VoIP telefoon beschikbaar bij Office Centre.

Hier loopt ook een inkoopactie voor op http://www.inkoopacties.net/ia/cjfnfhgs

 

edit:

Spuit 11. :-X

 

ISDN2 heeft twee lijnen en 4 of 5 voorprogrammeerbare MSN-nummers. Dat zijn nummers die je aan een toestel of aparaat kan toewijzen, zodat alleen dát toestel reageert als het nummer gedraait wordt. Een soort doorkiesnummers eigenlijk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Quote OkiDoki

Ik bel alles, zakelijk en privé via www.bel1649.nl al sinds september vorig jaar. Vanaf deze zomer bel ik alles gratis binnen Nederland. Naar 06 nummers en buitenland bel ik via www.bel1602.nl (06 22 ct per minuut)Betaal voor 1649 alleen starttarief en dat is ook nog eens lager dan KPN.

Quote OkiDoki

 

Dus kortsamengevat:

 

- via 1649 Gratis bellen naar vaste nummers in de piekuren in Nederland(starttarief 4cent)

 

- via 1601 Gratis bellen in de daluren naar vaste nummers in Nederland(starttarief binnen de regio 4cent, buiten de regio 5cent)

 

- via 1601Mobielbellen en naar het buitenland

 

Omdat wij alleen maar in de piekuren werken hoeven we alleen maar 1649 voor de vaste nummers en 1601 voor de mobiele en buitenlandse nummers.

Al met al betaal je als je dit gebruikt dus alleen nog maar:

1- Abonnementskosten KPN

2- Starttarief

3- voor mobiel en buitenland extra kosten

 

4- hoe zit het dan precies met de kosten voor intern gebruik?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, daar komt het wel op neer ;D

 

Iets gecompliceerder nog: mijn privé nummers zijn zo ingesteld dat ze automatisch via 1601 bellen. Vrouw en kind betalen dus nog overdag 0,5 cent per minuut en hoeven niet eerst een 16* nummer te draaien. Met mijn zakelijke lijn moet ik altijd afhankelijk van het nummer (06, gewoon of buitenland) dat ik ga bellen 1601 of 1649 draaien. Dat is inmiddels zo'n automatisme dat ik het niet eens meer in de gaten heb. M'n faxlijn loopt geloof ik nog gewoon standaard via KPN. :P

 

Voor mijn gesprekskosten zakelijk en privé was ik vorige maand iets meer dan € 12 kwijt incl BTW! Dan lopen alle binnenkomende zakelijke gesprekken ook nog eens via *21*1649***** naar mijn secretaresse/telefoon service, (die mij dan weer belt op andere lijn of GSM) dus ik betaal ook nog eens de gesprekskosten voor alle binnenkomende gesprekken.

 

Alle privé 06 nummers probeer ik met mijn GSM te bellen want die minuten zitten standaard in mijn bundel.

 

0900 nummers lopen weer automatisch via KPN en als je met een modem inbelt naar een provider met een 067 nummer ook.

 

Krijg verder van de diverse partijen gewoon per mail de factuur gespecificeerd in HTML.

 

 

Het is even eenmalig een structuur aanleggen maar dan bespaar je ook fors! Zoals eerder gezegd, inmiddels al meer dan een jaar naar alle tevredenheid. :)

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Om kosten te besparen ben ik aan het bekijken of er goedkopere telefoonabonnementen zijn.

We bellen momenteel bij KPN, zonder enige aanbieding of abonnement.

 

KPN heeft de mogelijkheid om een abonnement te nemen, BelZakelijk.

Hier kan je een abonnement nemen van bepaalde bedragen, hoe hoger het abonnement hoe hoger de korting.

Dit lijkt me een redelijk altanatief, maar ik ben toch ook wel benieuwd wat jullie gebruiken en anders dat ik jullie hierdoor aan het denken zet dat je op een gemakkelijke manier toch weer wat geld kan besparen.

 

1- Welk abonnement gebruiken jullie, is dit een weloverwogen keus en informeren jullie nog wel eens naar andere mogelijkheden of vind je het zo wel best?

 

2- Ik heb al even zitten zoeken op internet, maar weet iemand een goede site waar prijsvergelijkingen staan?

 

 

 

mobiel : gouden tip - blijf bij KPN... liever iets meer betalen dan schofterig behandeld worden terwijl je een goeie klant bent. Heb ondertussen van alles geprobeerd, KPN is simpelweg de beste.

 

vast: 1609bellen.nl is volgens mij de goedkoopste... goeie ervaringen mee.

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

 

mobiel : gouden tip - blijf bij KPN... liever iets meer betalen dan schofterig behandeld worden terwijl je een goeie klant bent. Heb ondertussen van alles geprobeerd, KPN is simpelweg de beste.

 

vast: 1609bellen.nl is volgens mij de goedkoopste... goeie ervaringen mee.

 

Waarom met mobiel perse bij KPN blijven?

 

Vast: goedkoper als bel1649.nl kan volgens mij niet, 1609 is duurder. Het gaat mij voor puur zakelijk gebruik, de piekuren dus.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mn factuur van deze maand ingevoerd op bellen.com en daar komt ook uit dat bel1649 het goedkoopst is, ik ben dus redelijk overtuigd van deze aanbieder maar ik heb nog wel twee vragen hierover:

 

 

1- Actie

Bel nu gratis naar alle vaste nummers in Nederland! Het enige dat u betaalt is de starttik van slechts 4 cent per gesprek. Telediscount heeft te kennen gegeven ook na de actie goedkoper te blijven dan de concurrentie.

 

Er staat nergens tot hoelang deze actie duurt.

En wat als de actie is afgelopen, er staat wel dat ze goedkoper blijven maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze de prijzen flink verhogen en hopen dat mensen blijven 'hangen'.

 

Hoe lang duurt de actie en wat als het is afgelopen?(ik ga niet voor 2 maanden van telecomaanbieder veranderen)

 

2- Je moet voor elk nummer dat je draait 1649 intoetsen, kan dit ook automatisch ingevoerd worden?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.