• 0

Stagiaires waar op letten?

Hallo,

 

We zijn als bedrijf sinds een week of twee nu een Ecabo gecertificeerd leerbedrijf. Nu vraag ik me af waar moet je precies op letten bij het aannemen van stagiaires? Zijn er nog bepaalde regels aangebonden. Zoals pauze-tijden, salarissen. Ik begreep van andere ondernemers dat het Ecabo hier normaal veel informatie over hoort te geven, maar heb hier weinig van meegekregen.

 

Mijn specifieke vragen:

- Stagiaires hoef je niet te vergoeden maar wat zou een leuk bedrag zijn en wat voor max?

- Hoe ga je met stagiaires om, ze zijn er natuurlijk om te leren?

- Wat kun je stagiaires wel en niet laten doen?

- Stel de stagiaires zijn bevallen, MAG je ze dan een baan aanbieden?

 

Groetjes,

On wetende ondernemer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

misschien eerst eens kijken op de site van de instantie die je "erkent" heeft...

 

http://www.ecabo.nl/stagebegeleiden/

 

vraag me wel af wat zo'n "certificering" voorstelt als je direct na de toekenning ervan met dit soort basale vragen komt..

 

Nouja basale vragen? Ik ben gewoon niet goed genoeg geïnformeerd. Bedrijf is gecontroleerd op locatie, verder weinig informatie gekregen. Als je bepaalde dingen niet weet lijkt het me niet erg vreemd om dit te vragen aan mensen die het wellicht wel weten?

Link naar reactie
  • 0

Zo'n certificering stelt (in mijn ervaring) geen ruk voor wat best sneu is. Dan kan je nog beter hier je vragen stellen dan dat je de ecabo gaat bellen want die weten op veel vragen ook geen antwoord. Ik weet niet van welke school ze komen maar ook daar kun je info vragen. Helaas hebben niet alle scholen veel interesse in hun stagiaires dus dat hangt er een beetje van af.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn meer te vinden, hier een pdf van een stagehandboek.

 

Wat erg belangrijk is, dat je je in de denkwereld van een stagiaire kunt verplaatsen, het zijn vaak aankomende of zelfs nog geen volwassenen met het bijbehorende denkkader. ;)

 

Bedankt, ben zelf gestopt met school toen ik 16 was en toen begonnen met mijn bedrijf. Heb zelf helaas nooit stagegelopen en zo zie je toch maar dat school met bepaalde dingen wel invloed heeft op de toekomst haha. ( Al heb ik zeker niet te klagen ).

 

Ik ga me erin verdiepen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.