• 0

Is hier vraag naar ?

Goeden avond beste mensen ik had een vraag:

 

Ik zit er met een goede vriend over te denken een "bedrijf" te beginnen.

De kernactiviteiten van ons zullen zijn 8mm tapes op DVD zetten en antennes maken om je Wireless Bereik te verbeteren.

 

alleen mijn vraag was meer of dit een enigzins goed idee is waar vraag naar is of niet ?

 

Alle kritiek is welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die antenne's zouden wel eens interessant kunnen zijn, de 8 mm tapes niet zo lijkt me.

 

Ken zelf bijna niemand die dat nog heeft, en als je dat op dvd zet moet je wel een perfecte kwaliteit kunnen garanderen ( voor zover mogelijk uiteraard, recoveren mbv digitale middelen lijkt me? ), en niet simpel iets van een 8mm tapespeler op een dvd-brander aansluiten en overnemen.

 

Wellicht kun je iets meer vertellen over de mate van proffessionaliteit en kwaliteit die je denkt te kunnen gaan bieden?

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het wel een goed idee, ik zou me echter niet alleen focussen op 8mm maar op alle soorten beeld (en geluid?) materiaal. Ik denk dat een hoop mensen nog video's hebben liggen die ze graag op dvd zouden willen hebben! Of er echt veel geld mee valt te verdienen is een tweede, daar zou je nog even een onderzoek naar moeten doen. (misschien leuk idee om platen/tapes over te zetten op audiocd o.i.d erbij)

 

Veel succes en hou ons op de hoogte!

 

Groeten,

Eelco

 

Eelco de Boer

www.recordbuddy.com

eelco@recordbuddy.nl

0628336304

Link naar reactie
  • 0

Aparte combinatie van activiteiten trouwens.. of moet je nog kiezen tussen die twee?

 

Met die tapes zou ik me eerst heel goed orienteren op de markt. 8mm was een consumentenproduct toch? Die betalen vast niet meer dan een paar tientjes om hun oude homevideo op dvd te krijgen - vraag me af of je daaraan kunt verdienen?

Link naar reactie
  • 0

mijn persoonlijke inschatting is dat hier wel vraag naar is, maar dat de makt beperkt is.

 

kernvraag: hoe bereik je je klanten en belangrijker: hoe bereiken de klanten jou. Als ik naar mijn video-8 filmpjes kijk, zou ik die nooit via de post naar een onbekende aanbieder sturen voor conversie. Ik zou wel in overweging nemen dit bij een foto/video zaak in de buurt af te geven, wetende dat hij dat naar jouw bedrijf zou doorsturen. Hou in de gaten dat de handelswaarde van de video's nihil is, maar de emotionele waarde van deze video's onbetaalbaar. men geeft dat dus niet zomaar af.

 

Betrouwbaarheid van de productieketen en de logistieke keten is m.i. de belangrijkste voorwaarde om met zoiets in zee te gaan.

 

Ga nu eens rekenen wat je operationele marge kan zijn bij dit soort conversies. Mijns inziens kan dit nooit kostendekkend.

 

Kan je een rekenvoorbeeld van je calculatie geven?

 

 

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

mijn persoonlijke inschatting is dat hier wel vraag naar is, maar dat de makt beperkt is.

 

kernvraag: hoe bereik je je klanten en belangrijker: hoe bereiken de klanten jou. Als ik naar mijn video-8 filmpjes kijk, zou ik die nooit via de post naar een onbekende aanbieder sturen voor conversie. Ik zou wel in overweging nemen dit bij een foto/video zaak in de buurt af te geven, wetende dat hij dat naar jouw bedrijf zou doorsturen. Hou in de gaten dat de handelswaarde van de video's nihil is, maar de emotionele waarde van deze video's onbetaalbaar. men geeft dat dus niet zomaar af.

 

Één mogelijkheid is afhalen bij fotozaken die als tussen persoon dienen.

 

Enkele jaren geleden werkte ik voor een bedrijf dat scans in verweggistan laat maken, toen ook gekeken naar verzekeringen, dat is dus niet te doen.

 

Wat betreft dat video 8 denk ik dat je ook de computerhobbyist als concurrent heb, voor hun is het een leuk zakcentje om lekker met hun hobby te prutsen.

Ik heb bv zelf een Digital 8 camera met firewire ,deze kan ook video 8 afspelen, en via de Mac zo ook DVD branden.

Kortom als het handel is denk ik dat de hobby club de markt te snel verziekt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.