• 0

Starten voor of na Oud & Nieuw?

Hallo HL!

 

Dat is lang geleden dat ik echt actief was op HL. Ik heb wel steeds het forum meegelezen, maar mijn bijdrage is de afgelopen periode niet hoog geweest.

 

Toch wil ik nu graag een vraag stellen:

In de loop der tijd heb ik een plan gevormd, wat inmiddels redelijk concreet is geworden. Momenteel ben ik bezig met een ondernemingsplan, ben ik bezig met marktonderzoek en in gesprek met de eerste klanten.

Binnen niet al te lange tijd is daar het moment om in te schrijven bij de kvk. Ik verwacht voor het einde van het jaar nog geen noemenswaardige omzet te behalen, maar wellicht wel één en ander te investeren. Overigens is het geen groot probleem deze investeringen een maand of wat op te schuiven.

 

Natuurlijk wil ik niet onnodig wachten en het liefst zo snel mogelijk echt aan de slag. Maar is het wellicht handig om pas te starten in het nieuwe jaar? Oftewel: Wat zijn de nadelen en voordelen van het starten net voordat het jaar afloopt?

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Simon,

 

Op 1 januari beginnen is wel prettig omdat dan je boekjaar mooi aansluit bij de belastingaangiften, echter hoeft dat niet fiscaal voordelig te zijn.

 

Bijvoorbeeld, als je dit jaar loonheffing hebt betaald, kan je misschien voor het einde van het jaar aanloopverliezen opvoeren. Daardoor krijg je wat van je loonheffing terug.

 

Succes met ondernemen,

 

Ido van der Gragt

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Simon,

 

Het kan onder andere interessant zijn te schuiven met je start met het oog op de investeringsaftrek. Dat is een van de weinige aftrekken die niet gekoppeld is aan het urencriterium. Als je van plan ben net iets minder dan €2300 exclusief btw te investeren in zaken die afzonderlijk minimaal €450 exclusief btw kosten, kan het verstandig zijn te wachten tot januari.

Als je in een kalenderjaar tussen de €2.300 en €55.248 investeert ontvang je namelijk een extra aftrek van 28% van het bedrag dat je hebt geïnvesteerd.

 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingtarieven/inkomstenbelasting/investeringsaftrek

 

Wanneer je ook start: veel succes en plezier ermee gewenst!

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.