• 0

Bedrijf weigert een creditfactuur te geven

Twee weken geleden heb ik zakelijk een product gekocht bij een webshop, deze voldeed echter niet aan mijn verwachtingen en heb ik dus geretourneerd.

 

De factuur had ik ook al betaald. Zei hebben na het retour sturen ook netjes het bedrag geretourneerd, maar weigeren nu een creditfactuur uit te schrijven... Onder het mom van, ons systeem kan geen creditfacturen maken. Nu blijf ik dus in mijn administratie met een gat zitten.

 

Kunnen zei dit weigeren en hoe kan ik dit dan oplossen in mijn administratie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iedereen krijgt wel eens facturen (zogenaamde spookfacturen) die niet ingeboekt wordt.

Feitelijk is het logisch dat je geen creditfactuur krijgt (vanuit een webshop), ze kunnen uiteraard een losse creditfactuur opmaken. Maar als ze dat niet willen, dan heb je 2 mogelijkheden.

1) factuur niet boeken, betaling en ontvangst als kruistpost of prive laten boeken (heb je een administratiekantoor gewoon prive achter afschrift zetten)

2) factuur wel boeken, 1e regel datgeen wat je besteld hebt en op de 2e regel hetzelfde maar dan met een - ervoor en bij omschrijving zetten "teruggestuurd"

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.