• 0

Wat als het bedrijf een andere wending maakt na de start?

Ik wist even geen betere titel.

 

Ik zit met een gedachtengang.

Ik wil graag kijken of ik een paardenbedrijfje kan starten.

Nu moet ik daarvoor naar de bank met mijn ondernemersplan.

Ik leg de bank voor dat het gaat om een stal welke dressuurpaarden verhuurt.

Bank gaat oke en ik begin.

 

Stel dat na een aantal maanden blijkt dat klanten veel liever zouden gaan springen in plaats van dressuren.

Ik heb dan andere paarden nodig en een andere instructeur.

Dat is niet waar een bank mee in is gestemd. Kan ik dan toch die switch maken of zitten daar regeltjes aan vast?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

als je nou eerst eens de omzet kant onderzoekt, en dan pas naar de kostenkant en de financiering, heb je voor jezelf maar ook voor de bank, een betere start.

 

doordat je dat hebt onderzocht en in kaart gebracht, zal je die wending niet hoeven te maken....

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik princiepe kan je behoorlijk in de problemen komen. Je hebt geld geleend voor dressurpaarden en die aangeschaft. Blijkt dat je springpaarden moet hebben. Moet je eerst die dressuurpaarden verkopen etc.

 

Je raakt op die manier snel door je tijd en je geld heen, dus de bank zal zich zorgen maken en om extra zekerheden (of terugbetaling) vragen.

 

De bank leent je geld om een bepaalde business op te zetten. Als je dat geld voor een andere business gaat gebruiken, kan de bank het geld terug vragen omdat ze geen vertrouwen (meer) in jou hebben of in het nieuwe plan. Als je geld hebt gekregen en de zaken lopen niet als voorzien, ga dan in een vroeg stadium praten met de bank en vraag op advies. Zorg dat je het vertrouwen houdt en stel ze niet voor verrassingen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.