• 0

Uurtariefen in de ICT?

Hoi!,

 

Ik had een vraagje omtrent bepaalde uurtariefen betreft bepaalde

activiteiten. Ik heb nu zo'n jaar een ondereneming die voorral database gestuurde internetsites en Content Management Systemenen ontwikkeld , maar vraag me af wat nou een aantal gemiddelde uurtariefen zijn. Ik vraag nu zelf 75,- euro per uur maar ben vorige week Ing. geworden :D) dus vroeg miij wat daarbij de uurtariefen. Ik kan mij ook voorstellen dat veel mensen verschillende uurtarieven hebben voor verschillende activiteiten (databases, php, html, ontwerpen, consultancy).

 

Alle reacties zijn welkom!

 

Groetjes,

 

Sander

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

He Sander,

 

Welkom op higherlevel!

 

Ik kan me herinneren dat ik laatst een goed overzicht had gevonden van de gemiddelde uurtarieven in verschillende branches...

 

Ik ga proberen eerst dit forum fout vrij te krijgen en daarna zoek ik even door mijn history heen om te kijken of ik de website voor je terug kan vinden.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Tarieven in de dienstverlening kun je voor zover ik weet zelf het beste samenstellen. Er zijn wel adviezen hoe je zo'n tarief het beste kunt opbouwen (free-lance-gidsen e.d.) maar met een beetje boerenverstand kun je een aardig eind komen.

 

Bedenk eerst wat je als brutojaarloon wilt verdienen, vermeerder dat met de werkgeverslasten, evt. kosten leaseauto en andere leuke extra's (GSM van de zaak etc.). Deel dat bedrag door 1200 (er zijn ca. 1600 werkbare uren in een jaar, maar je wilt naast werken ook nog acquisitie plegen, neem ik aan) en je hebt een basis-uurloon. Zet daar vervolgens nog wat marge op en voila: een uurloon.

 

Succes!

 

Rob.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Hoi Sander,

 

Ik heb geen idee wat een ing. voor je naam betekent voor je uurtarief..

Ik wil je wel een indicatie geven van bedragen die bedrijven, net als jij, database gestuurde internetsites en Content Management Systemenen ontwikkelen, vragen. de goedkopere(minder personele kosten) vraagt tussen de 45 en 75 euro voor HTML en ontwerpen. hierbij worden de cms en php extra gefactureerd

De iets duurdere; 75, 100, 125 euro voor resp; strategie, creatie en realisatie. hierbij wordt de cms en overige modules extra gefactuureerd.

De duurste(die ik ken); vraagt geen uurtarief, bij deze betaal je de afzonderlijke onderdelen. deze zijn tot stand gekomen door de ervaring door de jaren heen. kort; hier moet je rekenen op 7000 euro minimaal per project, inclusief basis cms en database etc.

 

Voor consultancy vraag ik 50 euro(niet bedoeld als reclame). Maar ik heb geen ing. voor mijn naam staan. ;D

 

Ook ik heb voor die keuze gestaan; wat te vragen voor mijn inzet...

mijn accountant zei toen: ga nooit lager zitten dan dan je concurenten, want dan wordt je niet serieus genomen. ik ben er dus maar tussen in gaan zitten.

 

Heb je hier wat aan?

Greetz,

Tirza

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0
Gast Sitan van Sluis

Hoi Sander,

ik doe een beetje hetzelfde en vraag tussen de 55 en 65 euro afhankelijk van of het een fixed price project is of op nacalculatie.

gr Sitan

Link naar reactie
  • 0

Wij zitten iets meer in de gedistribueerde systemen, maar doen ook frontends (al is dat alleen gebaseerd op Java/JSP en niet op PHP/CFM ofzo).

 

Voor requirements analyse en design vragen we tussen 800 en 1000 euro per dag. Let op: per dag! Das wat anders dan per uur, want een nine-to-five mentaliteit heb ik een hekel aan ;D.

 

Voor ontwikkeling zelf vragen we tussen de 500 en 800 euro per dag. Ligt er een beetje aan in hoeverre de nadruk ligt op interface gebeuren. Meer interface, dan iets goedkoper.

 

Interessanter is het volgende: een goed verhaal omtrent projectaanpak en goede beloftes zijn veel belangrijker dan de uurprijs. Als een klant vertrouwen in jou heeft, dan geeft ie snel wat meer per uur. Maar dan moet je dus wel kunnen garanderen dat je je plannen gaat halen (vandaar bij ons af en toe iets hogere tarieven en ook DAG PRIJZEN). We doen meer fixed price dan ongepland uren schrijven. Werkt goed, klant vindt dat wel mooi :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het nog het meeste afhankt van de kosten die je moet maken. Je moet zowiezo een dekking voor je maandelijkse kosten in je uurtarief hebben verwerkt. (kantoor, telefoon, computer afschrijving, marketing, reiskosten, etc.) Daarbovenop komt een marge waar jouw maandelijkse loon van moet worden betaald, tevens een deel reserve voor mindere tijden (zomermaanden), een deel voor je pensioen (lijfrentepremie) en een deel reserve voor belastingen (vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting).

 

Ook ik heb voor die keuze gestaan; wat te vragen voor mijn inzet...

mijn accountant zei toen: ga nooit lager zitten dan dan je concurenten, want dan wordt je niet serieus genomen.

Vind ik persoonlijk niet van belang voor elke sector. Dit is voornamelijk van belang voor advocaten, accountants oftewel adviseurs in het algemeen. Advies is niet echt in prijzen uit te drukken, maar productie wel, dus bereken die dan ook.

 

Als je het lastig vindt een uurtarief voor jezelf te verzinnen, reken dan eerst uit hoeveel je per jaar nodig hebt (omzet). Vervolgens reken je uit hoeveel uren je in het slechtste geval zal werken. De omzet delen door je uren en dan heb je een aardig idee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.