• 0

Poolse online betaalmiddelen

Hallo,

 

Ik ben een webshop aan het opzetten en ik zie polen in Nederland als een potentiele markt. Vanzelfsprekend wil ik het hen zo makkelijk mogelijk maken om online te betalen. Nu lukt het me niet echt om uit te vinden wat ze in Polen als online betaalsysteem hebben. Ik heb het idee dat ze daar creditcards gebruiken. Mijn doel is dat polen in Nederland eventueel met hun eigen poolse rekening kunnen betalen, dit omdat ik me afvraag of ze allemaal wel een Nederlandse bankrekening hebben. Maar weet iemand misschien of ze in Polen een met iDeal vergelijkbaar betaalsysteem hebben? :)

Eet het... en je weet het!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het niet zo dat Poolse medewerkers hier een rekening openen om hun salaris op te ontvangen? Ik weet het niet zeker, maar wij krijgen nogal vaak verdwaalde post van de ABN Voor Polen die hier rekeningen hebben.

 

(Wat we trouwens ook maar melden bij de ABN, ze blíjven ons bankpassen, pincodes en rekeningafschriften van volstrekt onbekenden toesturen...)

Link naar reactie
  • 0

heb even bij zalando polen gekeken welke methoden zij accepteren, naast Mastercard, VISA en paypalzie ik daar ook deze payment provider.. http://www.przelewy24.pl/en

 

dit lijkt mij een partij als mollie, multipay enz in Nederland..

ze hebben in elk geval een site in het Engels, dat leest al een stuk makkelijker :)

 

____________________

De vraag van Highio heb ik ook.. wat weet je van de doelgroep en weet je (bijna) zeker dat een pools betalingssysteem extra klanten gaat opleveren of is mastercard en paypal aanbieden eventueel in combinatie met het kunnen tonen van de prijzen in de poolse munteenheid (zloty) op je site wel voldoende.

Polen in Nederland/Europa zullen al gewend zijn om te gaan met andere systemen en daardoor is het gebruik van niet Poolse betaalsystemen mogelijk helemaal geen drempel.

 

bijkomend effect van een Pools betaalsysteem kan ook zijn dat klanten in Polen zelf willen gaan bestellen, wil je dat wel?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal, en bedankt Roel voor de link, daar heb ik wat aan. Ik weet nog helemaal niets van polen als doelgroep, mijn doelgroep is heel breed iedereen boven de 18. Maar ik heb een product waarvan ik denk dat zij dat ook wel interessant zullen vinden en met het toenemend aantal polen in ons land sla ik hen liever niet over. En ik ben best bereid om de poolse taal toe te voegen aan de taalopties van mijn webshop. En als zij het zelf makkelijker zouden vinden om met hun eigen betaalmethoden af te rekenen dan maak ik dat graag mogelijk natuurlijk.

Bestellen uit polen zullen ze niet doen. dan moeten ze te lang wachten. Online bij mij besteld sta ik binnen een uur voor de deur om het af te leveren ;)

Eet het... en je weet het!

Link naar reactie
  • 0

Doe goed marktonderzoek, er wonen heel veel Polen in Nederland maar ze hebben voor ondernemers een heel vervelende eigenschap: ze geven het liefst GEEN geld uit. En dat moet je heel letterlijk opvatten, ze kopen echt niet zomaar iets van je. Veel Polen zijn ook erg eenkennig en wantrouwend dus ga er niet automatisch van uit dat ze jouw product ook van jouw willen kopen. Ik persoonlijk zou altijd een Poolse vennoot erbij nemen en diegene als uithangbord van de shop laten fungeren (bezorger?)

Of de website wel of niet in het Pools verschijnt zou voor mij niet eens een overweging zijn, zonder dat kun je het wel vergeten. Vergeet niet dat een groot deel van de Polen in Nederland lager geschoold is dan de Polen in eigen land. Polen hebben wel een Nederlandse rekening maar ik zou cash-betalingen zeker meenemen als optie.

Ik werk met veel Polen en heb denk ik wel een aardig beeld weten te vormen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.