• 0

Waar liggen mijn kansen?

Beste HL-leden,

Ongeveer een half jaar geleden was ik ook actief op dit forum over de webshop en heb toen goede en serieuze feedback gekregen.

Op het moment ben ik eigenlijk op zoek naar een platform voor startende ondernemers - of een soort van 'groep' waarbij je ervaringen, knelpunten en andere dingen kunt bespreken. Tot op heden kan ik nog niet precies vinden wat ik zoek en stel ik toch mijn vragen hier.

 

In maart 2013 ben ik een tweedehands webwinkel gestart en sinds 9 augustus heb ik een winkel geopend en alles vaarwel gezegd - ik wilde helemaal onafhankelijk zijn en er geen flexbaan naast hebben.

Naast tweedehands artikelen verkoop ik ook fournituren, brei- en haakgarens en soms wat nieuwe spulletjes.

 

Dit gaat allemaal goed, maar ik ben eigenlijk op zoek naar meer, iets leuks - bijvoorbeeld een speelgoed leverancier die mij speelgoed kan leveren, het hier neerzet, af en toe op bezoek komt om te kijken wat er verkocht is - en daarnaast houd ik het bij en zou ik maandelijks de verkochte artikelen kunnen afbetalen.

Ik heb gehoord dat dit niet vaak meer voorkomt, maar bij ons in het dorp is er nog wel een ondernemer die dit met een leverancier kan doen.

 

Tussen de regels door kun je lezen dat ik eigenlijk op zoek ben naar een nieuwe uitdaging, maar wel binnen mijn eigen bedrijf. Ik ben benieuwd of jullie ook suggesties hebben. Of weten waar ik zo'n leverancier kan vinden die het vertrouwen heeft om dit te doen met klanten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Linda,

 

Er zullen niet veel groothandels/importeurs zijn die hun producten in consignatie in jouw winkel willen zetten. Zij zien liever dat je ook investeert in hun producten. Voor de meeste branches geldt dat je hoge showroomkortingen krijgt voor de producten die je in je winkel opneemt. Ik ben onbekend in de speelgoedbranche, dus weet niet zeker of dat ook geldt voor speelgoed.

 

M.b.t. de webshop is dropshipping wel een optie om eens naar te kijken. Toy Trade Holland is b.v. zo'n groothandel dat dit doet.

 

Op het internet zijn voldoende fora te vinden waar je als starter terecht kan met je vragen. Naast Higher Level zou je ook de Hallo communitiy van KvK eens kunnen checken.

En op Webwinkel Forum vindt je heel veel nuttige informatie m.b.t. vragen waar webshop eigenaren tegenaan lopen.

 

Met vr. gr.

 

Ron

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.