jack66 Geplaatst: 30 november 2013 jack66 9 0 Geplaatst: 30 november 2013 hallo ik heb de site doorzocht maar niet een bevredigd antwoord gevonden het volgende: ik heb 2 eenmanszaken een koeriersdienst en een winkel nu loopt de winkel niet zo zoals gewenst we houden er geen geld aan over de koeriersdienst draait als een trein en werk genoeg maar ik wil niet dat de koeriersdienst de winkel in leven houdt nu wwil ik eigenlijk wel vande winkel af maar heb nog een huurcontract van 3,5 jaar hoe zou ik dit kunnen oplossen ik wil met de koeriersdienst verder omdat ik daar men geld wel mee kan verdienen hoe kan ik dit op een nette manier oplossen gr jack Link naar reactie
0 mmint Geplaatst: 30 november 2013 mmint 2,3k 100 Geplaatst: 30 november 2013 De makkelijkste manier is om een andere huurder te vinden voor de resterende tijd. Kan je het winkelpand niet gewoon gebruiken als vestiging van je groeiende koeriersbedrijf? Link naar reactie
0 Ron van der Kolk Geplaatst: 30 november 2013 Ron van der Kolk 3,4k 14 601 Geplaatst: 30 november 2013 Dag Jack, Welkom op het forum. ik heb 2 eenmanszaken een koeriersdienst en een winkel Dat zijn twee activiteiten, maar dezelfde eenmanszaak. Je kunt maar één eenmanszaak hebben, al kan daarin een onbeperkt aantal activiteiten en handelsnamen zijn ondergebracht. nu wwil ik eigenlijk wel vande winkel af maar heb nog een huurcontract van 3,5 jaar Wat je eigenlijk wilt is van het huurcontract af. Hiervoor ben jij persoonlijk aansprakelijk, ook als je ophoudt met je winkel. Hoe je eenmanszaak in elkaar zit is verder eigenlijk niet relevant. Je kunt dus niet de winkel "opheffen" of "failliet laten gaan" om onder het contract uit te komen. Het begint bij het huurcontract. Welke mogelijkheden staan daarin? Daarnaast kun je ook overleggen met de verhuurder en kijken of je mag onderverhuren, een andere huurder vinden, opzeggen met boete, enzovoorts. Als je daar niet uitkomt, zit je er inderdaad aan vast (er vanuit gaande dat het contract rechtmatig tot stand is gekomen). Kom je niet onder de huur uit, dan kun je het beste er van maken en kijken of je toch geld kunt verdienen met de winkel. Bijvoorbeeld met een ander product of ander winkelpersoneel. Let wel op of je nieuwe plannen passen in de vergunningen en het bestemmingsplan van het winkelpand. Een kledingwinkel veranderen in een vestiging van het koeriersbedrijf kan problemen geven, dus informeer eerst even bij de gemeente. Het ondernemersloket bij de gemeente kan je zowiezo behulpzaam zijn. Mogelijk kennen zij net een ondernemer die op zoek is naar ruimte. En als de gemeente zo iemand voordraagt bij de verhuurder, heb je mogelijk meer kans dan dat je daar zelf mee komt. Het proberen waard. Succes! Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. Link naar reactie
0 Gast Geplaatst: 1 december 2013 Gast Geplaatst: 1 december 2013 Beste Jack, Als je, na het opvolgen van het advies van Ron, niet onder het huurcontract af kan komen, zul je een andere weg moeten bewandelen. Wat voor soort winkel is het? Waarom ben je de winkel destijds gestart? Als het goed is heb je een ondernemingsplan gemaakt. Wat is de oorzaak dat het niet loopt zoals gepland? Hoe lang bestaat de winkel? Als je de winkel winstgevend kan maken, dan zou je kunnen proberen om het te kunnen verkopen, zodat je met je koeriersbedrijf verder kunt. Mocht je in de toekomst nog een pand willen huren en de cijfers zijn "nog" niet al te rooskleurend, probeer dan een huurcontract voor 2 of 3 jaar te bedingen. Er staan voorlopig nog voldoende panden leeg, dus dat is goed voor je onderhandelingspositie. Verhuurders zijn over het algemeen wel bereid om over de huurtermijn te onderhandelen, maar minder over de prijs. Met vr. gr. Ron Link naar reactie
jack66
jack66
hallo
ik heb de site doorzocht maar niet een bevredigd antwoord gevonden
het volgende:
ik heb 2 eenmanszaken een koeriersdienst en een winkel
nu loopt de winkel niet zo zoals gewenst
we houden er geen geld aan over
de koeriersdienst draait als een trein en werk genoeg
maar ik wil niet dat de koeriersdienst de winkel in leven houdt
nu wwil ik eigenlijk wel vande winkel af maar heb nog een huurcontract van 3,5 jaar
hoe zou ik dit kunnen oplossen
ik wil met de koeriersdienst verder omdat ik daar men geld wel mee kan verdienen
hoe kan ik dit op een nette manier oplossen
gr jack
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag