• 0

Foutieve Btw aangifte gedaan

Goedendag,

 

Ik heb een fout gemaakt bij de BTW-aangifte (3e kwartaal). Hierdoor moet ik BTW afdragen in plaats van dat ik BTW terug ontvang. Wegens niet betalen van de BTW heb ik hier bovenop een boete gekregen. Helaas heb ik bij deze aangifte geen kopie gemaakt voor eigen gebruik. Stom!

 

Volgens de Belastingdiest kan ik 2 dingen doen:

 

1. Suppletie aanvragen

2. Bezwaar maken en uitstel van betaling aanvragen

 

Ik weet alleen niet wat het handigst is in mijn geval (?). Betaling moet uiterlijk 9 december binnen zijn.

 

Alle tips/adviezen welkom!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het vervolg na het maken van een bezwaar is dat de belastingdienst eerst kijkt of het ontvankelijk is (tijdig ingestuurd, inhoud e.d.), het dan in behandeling neemt en uiteindelijk een besissing erover neemt. Voordat ze een beslissing nemen kan er nog een hoorgesprek gevoerd worden. Tegen de uitspraak op het bezwaar kan in beroep gegaan worden bij de rechtbank.

Link naar reactie
  • 0

Het is niet zo dat je kunt kiezen: een bezwaar en een suppletie zetten verschillende processen in gang.

Het is in elk geval verstandig bezwaar aan te tekenen tegen de aanslag. Je vraagt daarbij dan om uitstel van betaling. Je voorkomt zo extra kosten van aanmaningen voor een bedrag dat je uiteindelijk niet hoeft te betalen.

 

Daarnaast moet je nog steeds de juiste cijfers doorgeven. Omdat je al een aangifte hebt ingediend, kun je daarvoor een suppletie gebruiken. Dat kan ook online: http://bit.ly/Vht8QX.

Als het verschil tussen de oorspronkelijke aangifte en de correctie per saldo niet meer dan € 1000 bedraagt, mag je de correctie ook verwerken in de aangifte over het 4e kwartaal.

 

Succes ermee! Als je er nog vragen over hebt, help ik je graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Stan

Webcareteam Belastingdienst

 

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.