• 0

Factuur bij afhalen, handtekening?

Beste Higherlevel.nl leden,

 

Ik lees al zo'n jaar mee op dit forum. Omdat ik ook graag deel wil uitmaken van de community, heb ik me vandaag ingeschreven. Ik wil direct een vraag stellen. Ik ben eigenaar van een webshop en lever vooral producten aan consumenten. Echter komt het af en toe voor dat ik B2B lever.

 

Vaak willen bedrijven de producten die ik verkoop afhalen. Dat is natuurlijk geen probleem, alleen zit ik met een vraag m.b.t. de factuur. Hoe doen jullie dit? Het lijkt me namelijk netjes om iets met een handtekening voor ontvangst (zowel ontvangst betaling als ontvangst order, beide partijen dus) op de factuur te vermelden. Ik vermeld natuurlijk altijd dat het om een contante betaling gaat, maar heb tot nu toe nog niets met handtekening of iets dergelijks gedaan.

 

Ik heb het internet tevergeefs al afgestruind naar een goede, Nederlandse, voorbeeldfactuur. Mochten jullie er toevallig één kunnen vinden, dan verneem ik dat graag!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Baard,

 

Wanneer bedrijven een order kwamen afhalen had ik 2 pakbonnen klaar liggen. 1 exemplaar wordt ondertekend door degene die het komt afhalen. Deze was voor mijn administratie en werd achter de factuur geniet. De andere pakbon is voor de administratie van het betreffende bedrijf.

Factuur stuurde ik zelf altijd na om er zeker van te zijn dat deze direct bij de boekhouding terecht kwam.

Maak vooraf wel duidelijke afspraken m.b.t. de betalingstermijn.

 

Wanneer een order direct betaald wordt bij afhaling: Ook de 2 pakbonnen. Op 1 factuur vermeld je de betaalwijze, datum van betaling, onderteken deze en geef het mee aan degene die de order komt afhalen. Op de 2e factuur zet je ook de betaalwijze en datum van betaling voor je eigen boekhouding. Door klant getekende pakbon achter je factuur nieten.

 

 

Met vr. gr.

 

Ron

Link naar reactie
  • 0

Op de factuur kun je een vakje "contant voldaan" maken voor jouw handtekening, en een vakje "voor ontvangst" maken voor de handtekening van de klant. Twee handtekeningen erop, kopietje maken, kopietje meegeven, origineel bewaren.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.