• 0

Waarschuwing tegen FaxGids

Vanmorgen vroeg werd ik gebeld door het bedrijf Faxgids. Een keurige dame begon over mijn vermelding in de Faxgids op internet. Iemand uit mijn bedrijf zou een proefperiode voor plaatsing hebben afgesproken. Ze wilde ook praten over de hits die ik via hen genereerde.

 

Leugen 1: mijn bedrijf staat niet in deze Faxgids

Leugen 2: er is nooit een proefperiode voor plaatsing afgesproken

Leugen 3: ik heb nog nooit één hit van deze gids gehad

 

Ongeveer een half jaar geleden werd ik ook al gebeld door een 'ondernemer' als deze. Met dezelfde leugens. Destijds werd er een naam gebezigd als 'bedrijvengids' of iets dergelijks. Ik dacht eerst dat het de Gouden Gids was, maar dat bleek niet zo te zijn.

Het vreemde is dat men toen met dezelfde drie leugens kwam dus ik neem haast aan dat het hetzelfde bedrijf is met een andere naam.

 

Dan zijn jullie vast gewaarschuwd.

 

Josina

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Josina,

 

Het is een bekend probleem. Er zijn al vele topics over geweest, maar het is zeker belangrijk om dit onder de aandacht te blijven brengen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

 

Zie o.a. dit topic voor vergelijkbare situaties:

 

bedrijvengidsen

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb twee weken terug hetzelfde telefoontje gehad. Of ik dit jaar weer bij hun wou plaatsen voor 275 euro.

 

Ik heb nogmaals gevraagd om welke site het was en heb deze gelijk in mijn browser ingetypt.

 

Ik kon mij hier al niks van herineren en heb toen gevraagd sinds wanneer wij BETAALD bij hun op de website stonden. We hadden vorig jaar voor 12,5 of 25(weet niet precies meer) een introductieaanbieding gehad.

 

Verder hadden ze zoveel hits per maand etc. etc. zie ook de Topicstarter.

Ik heb gezegd dat ik het onzin vond op hun website te staan, want het aantal hits zegt nog niks over het aantal unieke bezoekers en ik heb zelf nog nooit van de website gehoord, laat staan dat een klant via deze website bij ons is gekomen.

 

Ik heb gezegd dat ik het zou navragen(kon dat mijn vader had toegestemd destijds) en haar hierover terug bel. --> Ik heb even de inkoopfacturen van 2004 nagekeken en geen faxgids.nl!

Link naar reactie
  • 0

Ik zag dat de vorige waarschuwingen tegen faxgids.nl al bijna 2 jaar geleden zijn geschreven, maar ik wil even laten weten dat deze lieden nog steeds op dezelfde manier bezig zijn. Vanmorgen werd ik door een dame gebeld met de vraag of er nog iets in het adres of iets dergelijks was veranderd. Na wat wedervragen van mij zei ze dat ik twee jaar geleden opdracht tot deze vermelding heb gegeven. Ik krijg binnenkort de factuur, want ze factureren altijd achteraf. Gratis vermeldingen kennen ze niet. Ik heb deze opdracht dus nooit gegeven en het is wel duidelijk dat ik inderdaad binnenkort een factuur (ik geloof van € 375,--) zou hebben ontvangen als ik haar beweringen niet ten stelligste had ontkend.

Link naar reactie
  • 0

Via een melding bereikte ons het volgende bericht:

 

Geachte heer/mevrouw,Via een klant van ons bedrijf zijn wij gewezen op een ingezonden vermelding op 14 april 2005, 6 mei 2005 en 9 februari 2007 met als titel: "Waarschuwing tegen FaxGids". Middels dit schrijven verzoeken wij u per omgaand de voornoemde vermelding van het forum te verwijderen. De inhoud van de vermelding is namelijkonjuist. Ons bedrijf benadert niet op de geschetste wijze personen.Ten onrechte wordt onze naam dan ook in een negatief daglicht geplaatst, ten gevolge waarvan wij schade lijden. Zonder uw tegenbericht vertrouwen wij erop dat u aan voornoemd verzoek gehoor zult geven. Mocht u voorts nog verdere vragen hebben, neem daarover dan gerust contact met ons op. Met vriendelijk groet, Faxgids Nederland BV Bob Hofkamp Manager Marketing&Communicatie
Link naar reactie
  • 0

Geachte mijnheer Hofkamp van Faxgids,

Wellicht is het een idee om uw personeel eens in de gaten te houden. U bent zelf naar u geloofd ter goeder trouw maar degene die ik in 2005 aan de telefoon had, was dat klaarblijkelijk niet.

Ik heb geen reden om uw bedrijf schade te berokkenen. Sterker nog, ik stuur potentiële klanten evengoed naar mijn concurrenten als men bij ons niets van hun gading vinden kan.

Voor een bloemetje met excuses kunt u zich richten tot mijn bedrijf.

 

Josina Krol

Link naar reactie
  • 0

Faxgids.nl en Uw-adres.nl (voorheen uwadres.nl) evenals Werk-in.nl zijn afkomstig van een clustertje bedrijven uit Alkmaar, die in hun algemene voorwaarden verwijzen naar HT Selekt op hetzelfde adres in Alkmaar. In Kleve-Arnhem--Nijmegen zit nog zo'n cluster, en het geheel is gerelateerd aan een familie Leijen.

 

Zowel op Duitse als Nederlandse fora wordt de werkwijze van deze groep beschreven zoals hier eerder aangehaald. Hier één voorbeeld en hier en hier nog twee, met hier de observatie dat HT Selekt de inzet van advocaten niet schuwt om onwelgevallige berichtgeving tegen te gaan.

 

Ook in Nederland is eerder ervaring opgedaan met HT Selekt, zo valt hier te lezen. De werkwijze van Uwadres.nl zoals daar aan de orde komt, is exact dezelfde als die van Faxgids.nl.

 

Opgemerkt moet worden dat zulke verkooptechnieken ook kunnen ontstaan als de acquisitie uitbesteed wordt. Desalniettemin blijft de opdrachtgever verantwoordelijk voor de manier waarop de aannemer de markt benadert.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het zijn in feite gewoon telemarketeers? Deze behoren te handelen volgens wettelijke regels. Ik wordt hedendaags ook steeds meer lastig gevallen met een aggresievere manier van verkopen via de telefoon. Vaak gebruikt men de term "Ik heb een afspraak met ..." wat uiteraard niet het geval is.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap niet waarom Josina Krol nu ineens in haar schulp kruipt en een bloemetje met excuses aanbiedt. Ik denk dat ze bang is geworden door de waarschuwing van "TwaLevel" dat HTselect de inzet van advokaten niet schuwt om onwelgevallige berichtgeving tegen te gaan.

Beste Josina, ga eens naar de site van faxgids.nl en tik achter Woonplaats alleen even de naam van je woonplaats in. Verder niets. Je zult zien dat ALLE bij de KvK ingeschreven bedrijven uit jouw woonplaats vermeld staan. Alfabetisch gerangschikt. Ook mijn bedrijf staat erin, met naam, adres, telefoonnummer en KvKnummer, ZONDER faxnummer, terwijl ik al 10 jaar een apart faxnummer heb.

Toen ik (ik wist toen nog niet dat alle bedrijven erin stonden) tijdens het gesprek met de dame van faxgids.nl mijn naam en woonplaats intikte en toen mijn vermelding zag, vroeg ik haar "Hoe komt u aan mijn gegevens?" Ze zei "Die heeft u ons zelf opgegeven" Ik zei "Nou nog mooier, wilt u beweren dat ik me bij de faxgids heb opgegeven zonder daarbij mijn faxnummer te noemen?" Ze zei "Ja meneer, dat kunnen wij niet helpen. Wij hebben uw gegevens opgenomen zoals wij die van u hebben ontvangen" Ze zei dat faxgids.nl NOOIT plaatst zonder opdracht. ALLE vermeldingen zijn BETAALDE vermeldingen. De overeenkomst wordt voor 2 jaar aangegaan en na afloop gefactureerd. Het is volgens haar bijna 2 jaar geleden dat ik de opdracht heb gegeven, dus ik krijg binnenkort de factuur. Ik zei "Stuur mij de factuur dan maar, vergezeld van een kopie van de schriftelijke opdracht." Toen beëindigde de dame zelf het gesprek.

Dhr. Hofkamp kan nu wel net doen alsof hij altijd te goeder trouw heeft gehandeld en nooit heeft geweten dat er negatief over zijn bedrijf werd geschreven, dat is natuurlijk onzin. Ik heb begrepen dat er al jaren in diverse forums negatief over faxgids.nl wordt geschreven.

Link naar reactie
  • 0

En ze bellen nog steeds.... met mijn reactie dat hier een aantal vervelende berichten over ze stonden 'konden ze niet zo veel'. 'Zo werken we niet' en 'als er klachten zijn horen we dat graag direct' heb ik wel drie keer gehoord. Ik heb ze gesuggereerd eens www.hl.nl in hun browser te tikken en faxgids in het zoekvak te tikken. Bij mij hebben ze niet eens de kans gekregen om een aanbod te doen of 'gegevens te vergelijken', dankzij dit draadje. ;D Ik heb geeneens een fax...

Link naar reactie
  • 0

Ik werd gisteren op 1 dag gebeld door twee keer de bedrijvenpagina.nl gids, ook die wilde even mijn vermelding checken... ;D

 

Ik had even de tijd en hield de beste man lekker aan de praat, hoe ze gemeten hadden dat ik zoveel geraadpleegd werd op hun site terwijl de klanten niet mijn telefoonnummer hadden of internetadres.

 

Altijd alert zijn met mensen die je telefonisch van alles willen aansmeren. Ik hou als stelregel aan dat als ik iets nodig heb ik zelf wel op zoek ga, doe niks meer via mensen die mij bellen.

Link naar reactie
  • 0

Ons bedrijf wordt een aantal maal per week gebeld door de FAXgids. Ze staan bij ons op de zwarte lijst. Diverse keren hebben we verzocht om niet meer te bellen en onze vermelding te verwijderen. Ze blijven gewoon proberen en hier is niets tegen te doen.

 

Mijn idee is om de handelswijze om te keren en hun te gaan bellen, mailen en faxen met het verzoek de vermelding te verwijderen. Als iedereen dit doet hebben ze minder tijd om bedrijven lastig te vallen.

 

Contactgegevens: http://www.faxgids.nl/page/info

Link naar reactie
  • 1

ja ja mensen,

Ik ben er echt een keer in getrapt heb me telefonisch over laten halen en kreeg een rekening.

Deze heb ik niet betaalt omdat ze mij veel meer beloofde dan dat ze waar maakte.

(Je wordt alleen maar op dat lullige siteje geplaatst en komt niet bovenaan bij google te staan)

Dat niet betalen liep zo ver op dat ik ook een incasso bueau achter me aan kreeg.

Ondertussen was het bedrag ongeveer 450 euro.

Vanaf dit moment zijn we gaan bellen en brieven schrijven.

Vanaf hier werd er gedreigt met het voor de rechter laten komen en al.

Toen ik daar op in stemde (om het voor te laten komen) heb ik er nooit meer iets van gehoord.

Tot afgelopen week werd ik weer gebelt (daar ik 2 bedrijven heb nu op het andere bedrijf) Ik heb ze vriendelijk vertelt dat ze mij #$%$#$%#$%#$%#$% >:( :-\niet meer moesten bellen en hing op.

Daarna werd ik tientallen keren terug gebelt maar hing steeds op.

Daar waren ze daar zo kwaad over dat toen mijn carkit automatisch opnam ik kon horen hoe ze zeiden dat ze wisten waar ik woonde en maar moest oppassen want ze kwamen wel even langs bij me. :-\

 

zo dat was mijn ervaring met faxgids.nl

 

trap er niet in

Link naar reactie
  • 0

Ik wil in geeneen gids en daarom bellen ze regelmatig over dit en dat. Nee juf.... ik hoef niet in uw Gouden Gids! Maar u staat er al in!....... "Daar heb ik helemaal niet om gevraagd!" Stilte aan de aandere kant en de juf zegt: "Nou dan maar een goede morgen". Het gedonder met de tel. gids ik ook al begonnen toen jaren geleden de KPN daar zonodig een extern bedrijf voor moest oprichten. Ik heb er helemaal geen probleem mee als ik er helemaal uit ben en me 10 euro per maand bespaar om aan andere dingen te besparen. Faxen komen wel binnen op de Cube! ;)

Link naar reactie
  • 0

Wat ook een leuke is een schilder bij mij op het werk werd gebelt en een stem zei "heeft u even tijd voor een paar vragen" waarop hij antwoorden "ja hoor natuurlijk" .

Daarop lag hij zijn telefoon ergens neer en zij tegen mij schouders ophalend "ze hangen vanzelf wel op" ;D ;D ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.