• 0

Waarschuwing tegen FaxGids

Vanmorgen vroeg werd ik gebeld door het bedrijf Faxgids. Een keurige dame begon over mijn vermelding in de Faxgids op internet. Iemand uit mijn bedrijf zou een proefperiode voor plaatsing hebben afgesproken. Ze wilde ook praten over de hits die ik via hen genereerde.

 

Leugen 1: mijn bedrijf staat niet in deze Faxgids

Leugen 2: er is nooit een proefperiode voor plaatsing afgesproken

Leugen 3: ik heb nog nooit één hit van deze gids gehad

 

Ongeveer een half jaar geleden werd ik ook al gebeld door een 'ondernemer' als deze. Met dezelfde leugens. Destijds werd er een naam gebezigd als 'bedrijvengids' of iets dergelijks. Ik dacht eerst dat het de Gouden Gids was, maar dat bleek niet zo te zijn.

Het vreemde is dat men toen met dezelfde drie leugens kwam dus ik neem haast aan dat het hetzelfde bedrijf is met een andere naam.

 

Dan zijn jullie vast gewaarschuwd.

 

Josina

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Onzettend bedankt Steven een hele vette reus van mij.

 

Nu nog een stukje van een SEO deskundige wiens naam we kunnen gebruiken. Geloof dat er hier wel een paar rondzwerven. Dat je met een vreemd woord op een site met een zeer hoge pagerank bovenaan kan komen staan heeft weinig met deze zaak te maken denk ik. Wel leuk als het werkt maar meer niet.

 

Zou de kern niet moeten zijn dat het vooral de site zelf, met name de content en de opbouw hiervan, is die voor een hogere positie bij Google zorgt.

Als ik op een willekeurige link van Faxgids klik bijvoorbeeld http://www.chinadating.nl/ dan heeft die een page rank van 0. Dus beloven dat de pagerank omhoog zal gaan is ook al te veel.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk kunnen ze je wel boven in Google krijgen.

Higherlevel staat over een paar uur ook bovenaan met:

 

fdjsfhjsdkfjksdfjksdfjsdfksdhfklksadi8ewiqw.l

 

Omdat ik dat zojuist heb getypt.

 

En hij staat erin bij google ;D

 

maar het gaat bij dit soort bedrijven altijd om een keywoord in combinatie met een woonplaats. Dat laatste vermelden ze echter vaak niet.

 

De eigen sites van dit soort bedrijven en de portals die ze vaak bieden zijn in veel gevallen ook nog eens door google verbannen of hebben dikke strafpunten waardoor het nog wel eens slecht voor je site kan zijn ook om op zo een portal te staan.

 

Kwa aanbieden van domeinnamen die zogenaamd door andere partijen geprobeerd worden te registreren....

 

Tijd terug ook zo een bedrijf aan de telefoon gehad waarop ik vroeg: en wie is dat dan wel die dat probeerd vast te leggen... Kon ze geen antwoord op geven.

 

Daarna dat ze het lijstje met namen opgenoemd had (8 stuks maar liefst) heb ik aangegeven dat als zij of hun zogenaamde klant de naam zou registreren en er een vergelijkbare dienst op zou starten ze vanzelf een brief van een advocaat tegemoed konden zien.

Meer als 10 seconden heeft het gesprek hierna niet meer geduurd en heb ik direct daarna 2 van de genoemde domeinnamen zelf vastgelegd voor 5 euro per stuk, de rest was niet interesant.

Link naar reactie
  • 0

Hans, Willem, Steven en de rest,

 

Ik heb nu de laatste voorbeeldbrief overgenomen, best spannend hoor, ik hoop echt dat het gaat werken.

Is met betrekking tot faxgids.nl al eens door de media aandacht aan besteed?

Ik ( en velen met mij ) had er geen flauw benul van, en helaas heb ik mijzelf laten overdonderen door prachtige praatjes, en iets te snel iemand willen vertrouwen en dat is in dit geval een valkuil , uitkijken dus!

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Jolanda :)

Link naar reactie
  • 0

Net gebeld door uw-adres.nl, ook onderdeel van "HT SELEKT BV".

Standaard verkooppraatje voorgelezen door vriendelijke dame.

(google, pagehits bla bla)

Meerdere keren vriendelijk verteld geen interesse te hebben.

Bleef maar doorgaan, hoe maakt u dan nu reklame etc. etc.

Toen wat minder vriendelijk afgekapt en opgehangen.

 

Even op hun website gekeken en ik sta blijkbaar in hun database.

Nu de vraag: hoe kom ik daar weer uit?

Link naar reactie
  • 0

Wil graag anoniem blijven omdat ik een e medewerker van deye firma ben.Faxgids,Web2daz HT Selekt en Adressennet is een pot nat,als er in het ene produkt een opdracht is verkocht gaat deye opdracht naar een andere afdeling zodat die ook een opdracht kunnen schrijven een sukkel zoals ze dat intern noemen.Als u een brief krijgt van de inkassounie niet op reageren want na een bepaalde tijd word hij intern afgeboekt,dus er volgt geen rechtzaak. inkasso

Net gebeld door uw-adres.nl, ook onderdeel van "HT SELEKT BV".

Standaard verkooppraatje voorgelezen door vriendelijke dame.

(google, pagehits bla bla)

Meerdere keren vriendelijk verteld geen interesse te hebben.

Bleef maar doorgaan, hoe maakt u dan nu reklame etc. etc.

Toen wat minder vriendelijk afgekapt en opgehangen.

 

Even op hun website gekeken en ik sta blijkbaar in hun database.

Nu de vraag: hoe kom ik daar weer uit?

Link naar reactie
  • 0

crap crap crap!!!!!

ik heb echt de grootste fout gemaakt!

ik schrok van die inkasso en heb betaald...

nu is het zeker nooooooit meer recht te trekken!!!!

He wat vervelend. Wellicht kun je even contact opnemen met e.o.a. rechtshulp bureautje? Want volgens mij is het nog steeds een geval van misleiding/bedrog.

 

Ben wel benieuwd hoe zoiets nu gaat uitpakken als het voor de rechter verschijnt.

Link naar reactie
  • 0

jammer dat er zo'n bedrijven zijn.. je hebt ze in vele vormen en maten. mensen die het internet niet op de goede manier gebruiken.. en dat gaat ten koste van de goede bedrijven die wel op een normale manier iets via de telefoon willen verkopen.

 

je zou zelfs naar transip hosting kunnen gaan en vragen of ze hun hosting in verband willen brengen met dit soort praktijken.. misschien stoppen ze de hosting wel.

 

Domain name:

faxgids.nl

Administrative contact:

LEI002076-TRAIP

L Leijen

+31 (0)224273060

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Opgepast: Faxgids is weer actief. Het Neutraat Syndicaat voor Zelfstandigen in België waarschuwt zijn leden opnieuw tegen deze reclameronselaars. In Nederland de afgelopen tijd minder klachten over deze wervers. Iemand ervaring? Hebben ze hun leven gebeterd hier?

 

De Vlaamse Minister voor Ondernemers publiceert sinds eind afgelopen jaar een zwarte lijst van dubieuze acquisiteurs op de website van zijn ministerie. Deze lijst wordt opgesteld in overleg met ondernemersorganisatie Unizo.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zojuist gebeld, waarna ik even faxgids heb gegoogled, waarna ik hier terecht kwam.

elk bericht doorgelezen en hoop dat dit verhaal voor mij goed gaat aflopen.

 

Ik werd gebeld door een prive nummer.... liever neem ik die niet op, maar dit kan bijvoorbeeld ook je bank zijn die je belt dus opnemen is wel belangrijk.

 

Ik kreeg een vriendelijke man aan de telefoon die zei dat hij van een bedrijf is dat adverteerd voor bedrijven. Hij had al mijn gegevens al van KvK behalve mijn Mail-adres en Website.

 

Deze heb ik natuurlijk gegeven want ik ging er van uit dat dit gewoon doodleuk gratis reclame zou zijn die op een website komt te staan.

 

Toen hij klaar was begon hij uit te leggen wat het idee was. blah blah hoog bij google, mooie website, veel hits.

Ik raakte aardig geinteresseerd, dacht.. oh leuk dit kan mij wat positieve reclame geven.

 

Toen begon hij over de kosten en dacht ik... oh nee! dit is gewoon een reclame telfoontje! bah!

389 euro. Even verder vraagt hij of ik geinteresseerd ben. ik zeg ja, maar ik vind het te duur.

hij in overleg met de 'manager' (kreeg een fucking grappig muziekje toen ik in de wacht stond en werd onderhand behoorlijk melig.... xD) ennnnn een aanbod van 349 euro!! met daarbij gratis statistieken blah blah blah.

ik vond het nog te duur, als startende ondernemer! (20 jaar oud, studerend)

 

Ik heb gezegd of ik er over na kon denken.

maar natuurlijk kan dat ! wanneer zullen we u terug bellen?

ik zeg... nouja maand-twee maand...

 

Nou dan doen we dat.. ik ben die en die persoon en uw contactpersoon. (ik niks opschrijven want daar had ik geen zin in)

 

Nu hoop ik dus niet dat ik straks een factuur op de deurmat heb liggen met dit geshit.

ze zullen me wel terug bellen, waarna ik zal zeggen dat ik niet geinteresseerd ben.

 

ik bedank hierbij dan ook dit forum voor deze berichten.

Als mijn bedrijfje een beetje op gang zou komen en het budget is er dan zou ik dit aanbod waarschijnlijk geaccepteerd hebben... Lang leve het internet :)

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ze zullen me wel terug bellen, waarna ik zal zeggen dat ik niet geinteresseerd ben.

 

 

De gangbare werkwijze is dat je nu een factuur krijgt en dat daarna de incassoprocedure begint. Noteer alle relevante gegevens (namen en telefoonnummers) en meld deze zaak bij de SAF, die eerder in het topic genoemd wordt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal!

 

Mijn man heeft zich 2 maanden terug ingeschreven bij KvK, enkele weken later werd hij gebeld door faxgids.nl met de vraag of hij geïnteresseerd was om zijn naam een bedrijf neer te zetten bij hen voor een prijs van 470€.

Ze zeiden dat ze samenwerkten met Google en KvK. En beloofde dat hij bovenaan bij Google zou komen te staan.

Hij gaf aan dat hij wel pas aan het oriënteren was en pas werkelijk zou starten over een half jaar a jaar. Dit was geen probleem middels een telefoontje zou hij het kunnen starten. Erna werd hij teruggebeld door een ander persoon om de bandopname de doen. Hierin geeft hij akkoord., uit enthousiasme mist hij het stuk dat het vermeld zou staan op de website tot 14-10-2014 dus dat het direct in zou gaan.

Hier kwam die achter toen hij de factuur ontving.

Ik had direct gekeken en gezocht na faxgids.nl en vond veel fraude zaken van hen.

Wat kan ik nu doen gezien hij akkoord heeft gegeven? Staan zij sterker?

Er waren veel fouten die in de bandopname aangepast waren zoals voorlezers en nog enkele dingen.

Ik zag ook dat hij al op hun website stond, zonder daar toegezegd voor te hebben ( NU STAAT DIE ER DUS 2X OP).

De afspraak was dat het contract zou starten als zijn bedrijf pas werkelijk zou starten dus ook niet nagekomen.

Dat ze samenwerken met Google en KvK is niet waar.

Boven aan Google mogen ze niet beloven omdat je nooit weet of dit werkelijk het geval is. Leugen 3.

Hij zou volgens hen ook zeker een aantal stuk of 5 klanten opleveren. Ook niet waar.

 

Dt beloofde de jongen die het verkoopverhaal deed. Degene die kwartier later terugbelde voor de bandopname was een ander persoon. Na gebeld te hebben leverde niets op.

Nu een brief van NiB, nationaal incasso bureau Purmerend.

Nu is het 550€ wat ze willen dat ik betaal.

 

Na vele reacties zag ik dat vele zeggen niet betalen ze laten het niet tot een rechtszaak komen.

Mar sta ik sterk genoeg ik heb geen bewijs van "hun" woorden, zij wel van de bandopname...

 

Ik hoop Dat iemand me wijs advies kan geven en een voorbeeld voor een aangetekende brief kan geven zodat ik wel stappen kan ondernemen..

 

 

Misleiding dwaling.? Kan dat nog.. Lees alleen oude berichten over faxgids, niet van nu..

 

Help!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op de site van de Kamer van Koophandel vind je voorbeeldbrieven:

http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid/acquisitiefraude/u-heeft-al-een-factuur-ontvangen/

 

Lees ook de informatie op http://www.fraudemeldpunt.nl

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Pff. weer een goedgelovige starter die er ingetuind is. :-\ Inschrijven bij de KVK en vervolgens wordt je platgebeld door allerlei "ratten" met de mooiste verhalen en aanbiedingen

 

Wordt het niet eens tijd dat we de KVK hiervoor aansprakelijk gaan stellen? Gegevens doorsluizen voor acquisitie zou bij wet verboden moeten worden.

 

of draaf ik nu door. ;D

Link naar reactie
  • 0

 

Geachte Heer/Mevrouw,

Op 19-09-2013 Is er een telefonische overeenkomst voor een bedrijfsvermelding van de duur van twaalf maanden op de internet site van ‘’ Faxgids Nederland ‘’ voor het bedrijf genaamd ‘’ Van Boven Glasvezeltechniek’’ ‘’gesloten’’.

Hierbij delen wij u mee geen prijs te stellen op enige vermelding in de door u uit te geven gids. De wijze van benadering is naar mijn mening dermate misleidend dat – zo er al een overeenkomst zou bestaan- deze vatbaar is voor vernietiging op grond van dwaling.

Op grond van de door u verstrekte informatie meende ik een overeenkomst te zijn aangegaan. Vanaf het moment dat mijn bedrijf zou gaan starten. Dit aangegeven te hebben dat dit zes tot achtien maanden kan gaan duren. Dit zou volgens de heer K.Nugter ( Medewerker Faxgids Nederland.) geen enkel probleem of belemmering geven als het contract direct werd afgesloten. Aangegeven werd dat ik enkel een telefoontje moest plegen op het moment dat ik daadwerkelijk zou starten met mijn bedrijf. Hierna was ik enthousiast. Mij werd beloofd boven aan Google te komen staan bij het typen van een trefwoord. Niet erbij verteld dat plaatsnaam ook vermeld moest worden. Ik vertrouwde de zaak doordat u mij vertelde dat u samenwerkte met google en KvK. Na deze afspraken werd ik een half uur later door een andere medewerkster terug gebeld om een bandopname te maken. Waarin ik heb meegewerkt. Acheraf terug geluisterd hoorde ik dat het contract per direct in zou gaan, door enthousiasme gemist omdat we de afspraken van te voren duidelijk hebben besproken.

Na ons gesprek ben ik direct op google gaan zoeken naar Faxgids Nederland. Hier zag ik dat het bedrijf ‘’ Van Boven Glasvezeltechniek ‘’ al op Faxgids Nedeland stond vermeld. Al voor het contract is aangemaakt. Na contact met andere bedrijven blijkt het dat er vele op staan zonder dat zij een contract aan zijn gegaan met uw bedrijf.

Ik ben zeer ontdaan hierover en ben niet bereid om dit te betalen.

Mij is beloofd dat ik boven aan Google zou komen, en u samenwerkte met hen en met KvK.

Het zou mij minimaal 5 klanten opleveren en dat het contract inging op het moment dat mijn bedrijf daadwerkelijk zou starten.

 

Ten slotte heb ik nooit geen aanmaning mogen ontvangen van jullie, dus het recht is er niet om direct een incasso bureau in te schakelen gezien de wettelijke regels.

Ik moet hierbij eerst een aanmaning ontvangen waarbij ik minimaal 14 dagen recht tot betaling heb.

 

Dit is dus ook niet volgens de wettelijke regels gegaan.

Op grond hiervan achten wij ons niet gehouden tot welke betaling dan ook.

Wij verzoeken u alle correspondentie onmiddellijk te staken en onze gegevens uit uw bestand te verwijderen.

Indien wij binnen twee weken geen antwoord van u ontvangen hebben, nemen wij aan, dat u aan ons verzoek hebt voldaan.

 

NAAM

 

IS DIT EEN GOEDE BRIEF???

OF MAG IK NIET OVER EEN CONTRACT PRATEN ..

BRIEF HEEFT SPOED DUS WIE O WIE HELPT ME! MVG

 

Link naar reactie
  • 0

Beste vboven,

 

Ik ben geen expert op dit gebied, maar aangezien je met spoed om hulp vraagt en nog niemand anders reageert mijn 2 centen.

 

Ik zou de brief drastisch inkorten, hoe meer je zegt hoe meer er later tegen je kan worden gebruikt. Wat je voelde of hebt aangenomen is niet relevant. Ik zou ook niet gedetailleerd de procedure gaan beschrijven, maar alleen een statement maken dat in het opgenomen gesprek de eerder (mondeling) overeengekomen voorwaarden zijn weggelaten, en dat u geen overeenkomst heeft gesloten zonder die voorwaarden, of geen overeenkomst hebt willen sluiten zonder die voorwaarden.

 

Dat verhaal van die aanmaning en incassoburo zou ik weglaten, volgens mij hoeft in elk geval een aanmaning wettelijk geen termijn van 14 dagen te hebben.

 

Het is mijns inziens voldoende om de factuur te betwisten, een betwiste factuur kan niet zomaar zonder tussenkomst van een rechter worden geïnd.

 

De laatste alinea zou ik zo formuleren:

Wij gaan er vanuit u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd en beschouwen de kwestie hiermee als afgehandeld.

 

mvg etc.

 

PS. overigens lijk mij het voorbeeldbriefje van de kvk ook prima.

 

Link naar reactie
  • 0
...

 

Wordt het niet eens tijd dat we de KVK hiervoor aansprakelijk gaan stellen? Gegevens doorsluizen voor acquisitie zou bij wet verboden moeten worden.

 

of draaf ik nu door. ;D

 

Ja en nee, mensen zouden toch inmiddels ook verstandiger moeten zijn. Om alles maar te verbieden en iedereen maar te beschermen maak je ook geen betere wereld. Een beetje zelf goed opletten scheelt ook al een hoop.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Ja en nee, mensen zouden toch inmiddels ook verstandiger moeten zijn. Om alles maar te verbieden en iedereen maar te beschermen maak je ook geen betere wereld. Een beetje zelf goed opletten scheelt ook al een hoop.

 

Ik heb het idee dat een en ander vooral bij starters speelt. En ondernemers hebben nu eenmaal minder bescherming dan consumenten.

 

In dat kader zou het de KVK sieren om bij inschrijving hierover een stukje voorlichting te geven, door de verkoop van adresgegevens werken ze indirect mee aan deze praktijken. Een foldertje met info zou in mijn ogen niet verkeerd zijn.

 

Denk dat de bal toch bij de KVK ligt. Zij werpen zich op als het informatiepunt voor (startende) ondernemers.

 

Zelf opletten moet inderdaad het credo zijn maar als je jezelf net ingeschreven hebt als ondernemer zit je vaak op een roze wolk. ;)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.