• 0

Waarschuwing tegen FaxGids

Vanmorgen vroeg werd ik gebeld door het bedrijf Faxgids. Een keurige dame begon over mijn vermelding in de Faxgids op internet. Iemand uit mijn bedrijf zou een proefperiode voor plaatsing hebben afgesproken. Ze wilde ook praten over de hits die ik via hen genereerde.

 

Leugen 1: mijn bedrijf staat niet in deze Faxgids

Leugen 2: er is nooit een proefperiode voor plaatsing afgesproken

Leugen 3: ik heb nog nooit één hit van deze gids gehad

 

Ongeveer een half jaar geleden werd ik ook al gebeld door een 'ondernemer' als deze. Met dezelfde leugens. Destijds werd er een naam gebezigd als 'bedrijvengids' of iets dergelijks. Ik dacht eerst dat het de Gouden Gids was, maar dat bleek niet zo te zijn.

Het vreemde is dat men toen met dezelfde drie leugens kwam dus ik neem haast aan dat het hetzelfde bedrijf is met een andere naam.

 

Dan zijn jullie vast gewaarschuwd.

 

Josina

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ja ja mensen,

Ik ben er echt een keer in getrapt heb me telefonisch over laten halen en kreeg een rekening.

Deze heb ik niet betaalt omdat ze mij veel meer beloofde dan dat ze waar maakte.

(Je wordt alleen maar op dat lullige siteje geplaatst en komt niet bovenaan bij google te staan)

Dat niet betalen liep zo ver op dat ik ook een incasso bueau achter me aan kreeg.

Ondertussen was het bedrag ongeveer 450 euro.

Vanaf dit moment zijn we gaan bellen en brieven schrijven.

Vanaf hier werd er gedreigt met het voor de rechter laten komen en al.

Toen ik daar op in stemde (om het voor te laten komen) heb ik er nooit meer iets van gehoord.

Tot afgelopen week werd ik weer gebelt (daar ik 2 bedrijven heb nu op het andere bedrijf) Ik heb ze vriendelijk vertelt dat ze mij #$%$#$%#$%#$%#$% >:( :-\niet meer moesten bellen en hing op.

Daarna werd ik tientallen keren terug gebelt maar hing steeds op.

Daar waren ze daar zo kwaad over dat toen mijn carkit automatisch opnam ik kon horen hoe ze zeiden dat ze wisten waar ik woonde en maar moest oppassen want ze kwamen wel even langs bij me. :-\

 

zo dat was mijn ervaring met faxgids.nl

 

trap er niet in

 

Beste Rosram,

 

Zelf heb ik precies hetzelfde meegemaakt. Ongeveer een maand geleden belde een meneer van Faxgids.nl mij op met het aanbod om prominent in beeld te komen met mijn website. In eerste instantie leek me dit wel een goed aanbod, want het is best moeilijk om goed in beeld te komen via o.a Google. Ik heb toen een aantal zoekwoorden opgegeven en hun zouden het in orde maken. Uiteraard heb ik eerst afgewacht of mijn zoekwoorden in beeld kwamen, maar dit gebeurde niet.

Dus toen heb ik een telefoontje gepleegd om opheldering te vragen. Samen met een mevrouw heb ik toen google afgezocht en zij bleef volhouden dat deze zoekwoorden wel mijn website tevoorschijn bracht. Zij tikte dus het zoekwoord in samen met de woonplaats. Ik zeg: "Maar daar heb ik helemaal niks aan want ik heb een webshop, en mensen zoeken niet in combinatie met mijn woonplaats". Toen was ze ineens heel erg verbaasd en snapte niet waarom het zo niet goed was.

Uiteraard heb ik gevraagd of de boel niet geannulleerd kon worden, maar dat ging natuurlijk niet meer.

Ik was het er niet mee eens en vertelde haar dat ik niet voor deze diensten wenste te betalen. Toen vertelde ze me dat ik maar beter een advocaat in arm kon nemen, want er waren al veel rechtzaken door hun gewonnen.

 

Nu ik het verhaal van jou, Osram, lees, hoef ik me dus geen zorgen te maken. Uiteindelijk hoor je niks meer van ze, toch?

Graag zou ik meer willen horen over jouw ervaringen.

 

Rob.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Rob ,

 

Ik weet niet of bij jouw ook het gesprek dat je accoord gaat is opgenomen.

Bij mij was dat wel het geval en heb die ook opgevraagt SAMEN met het verkoop verhaal.

Dat gesprek waar je dus instemt hebben ze wel gemailt maar het verkoop verhaal niet.

Ik heb nadrukkelijk gemeld dat ik niet betaal als ik bijde niet ontvang.

Op het laatst dreigde ze met het laten voorkomen daar heb ik mee ingestemt en inderdaad nooit meer van gehoort.

Wel wil ik duidelijk maken dat dit in alle eerlijkheid mijn ervaring is maar geen garantie is voor jouw.

Zelf ben ik van mening dat het vele malen winnen van rechtzaken al een bedreiging is en geen manier is om met klanten om te gaan. Ik hoop dat je iets heb aan deze ervaring en laat je niet het gek maken door deze oplichters.

Laat maar weten hoe het verder loopt

 

mvrgr rosram

Link naar reactie
  • 0

hallo ,

 

Vandaag de dag zijn ze nog steets actief !!!

 

mijn man werkt in de bouw en is ook door hun gebeld...

hij kon ze slecht verstaan en heeft dus volgens hun , telefonich accoord gegeven !

de rekeningen kwamen binnen en ik heb ze niet betaald...

vandaag een brief van inkasso unie binnen een week betalen + 100 boete er boven op anders gaan ze naar de rechter :-\

 

vandaar dat ik ben gaan zoeken en kwam op deze site terecht...

 

Rosram :ik ga ook faxgids bellen en ook naar de opnames vragen zoals je zegt ..

bedankt meschien haalt het wat uit.

Link naar reactie
  • 0

NOUW WORDT TIE LEUK!!!

 

ik zit zo te snuffelen op Faxgids.nl

kom ik MIJN webwinkel tegen ! heb die mensen nog noooit aan de lijn gehat !

eveneens kom ik het bedrijf van mijn vader tegen .....ook nog nooit telefoon van faxgids.nl gehat !!!

 

die gasten zijn gestoord >:(

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij nemen ze 1 op 1 de KvK inschrijvingen over en gaan dan langzaam iedereen bellen.

 

Mijn eigen onderneming staat er niet meer op maar nog een aantal anderen die ik ken wel en daarvan weet ik dat ze er echt niet mee in zee gaan.

Wat ik veel erger vind is dat er bedrijven met een hele presentatie opstaan en foto's en alles. :'( Zonde want het heeft toch geen zin. :-X

Link naar reactie
  • 0

Hallo Iedereen,

 

Ik zie dat er veel mensen gereageerd hebben. Dank jullie wel. Zelf heb ik van de week onmiddelijk een gevraagd om de opnamens via de mail. De volgende dag werd mijn voicemail al ingesproken, met een zeer vriendelijke stem (Waarvan ik zeker weet dat het dezelfde dame was waarmee ik het laatste telefoontje mee gepleegd had), dat het bestand netjes via de mail toegestuurd zou worden. Ondertussen zijn we bijna een week verder en ik heb nog niks ontvangen.

Bovendien heb ik ook nog opgemerkt dat ze mijn achternaam totaal verkeerd hebben genoteerd, weet verder niet of dat al een reden is om (vanuit juridisch oogpunt) er vanaf te kunnen zien.

Waarschijnlijk zal er binnenkort wel een brief van het incassobureau op de mat liggen, maar uiteraard zal deze heel netjes, NIET betaald worden. Ik raad iedereen aan om dit niet te doen die dit leest en met hetzelfde probleem zit. Hopelijk zullen ze het op die manier eens leren. (Wat ik betwijfel)

 

De groetjes, en hou me op de hoogte iedereen.

 

Rob.

Link naar reactie
  • 0

vanmorgen naar Faxgids.nl gebeld...

de persoon die er over ging was niet aanwezig en ik moest maar contact opnemen met incasso unie..

 

dit heb ik gedaan incasso unie heeft het dossier stil gelegt en gaat de bandopnames opvragen ,zodra ze die hebben mogen wij die via hun beluisteren. Wordt Vervolgd !

 

 

weer terug gebeld naar faxgids.nl dat wijn webwinkeltje erop staat ,en ik daar nooit bericht over heb gehat...

deze werdt meteen verwijdert......

ook gezegt dat het bedrijf van manlief eraf moet..daar deed deze meneer moeilijk over omdat het bij inkasso unie lag...

ik heb gedwongen hem eraf te halen omdat wij toch niet gaan betalen ! en toen ging hij accoord .

Link naar reactie
  • 0

Hey, die van TOPCLICK heb ik vorige week ook nog aan de lijn gehad.......toen ik net begon met ondernemen de fout gemaakt om daar eens mee in zee te gaan, toen heette het bedrijf nog iets anders geloof ik.

 

Maar ben tegenwoordig heel bedreven om al die telefonische advertentieverkopers snel af te poeieren.... ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik ben al verschillende malen door Topclick gebeld.... Ze zeggen eerst dat ze een onderdeel zijn van google, toen ik daar dieper op inging zeiden ze al snel dat ze samenwerken met google. Daarna waren ze ineens klant van google... En zo begon ik dat verkoop verhaal dat ze afstaken al snel uit te kleden waardoor er weinig zinnigs meer over bleef... ;D

Link naar reactie
  • 0

:-\ Grote griezels,

Vorige week kreeg ook ik een telefoontje van faxgids.nl, of ik wel wist dat ik bij google maar 1 punt had en zo'n beetje onderaan stond, waardoor klanten mij niet snel zouden vinden.

Ze konden er voor zorgen dat ik boven aan zou komen te staan en bovendien ook nog op faxgids.nl terug te vinden ben?

Nu ben ik beetje een digibeet maar de kosten waren mij te hoog € 325,- , daarna € 275,- en heb het idee geannuleerd.

Een dag later werd ik weer gebeld, want ik kon als startende ondernemer nog een speciale korting krijgen van wel € 25,-, Aangetrokken door het idee dat ik met enkele trefwoorden bij google bovenaan zou komen te staan heb ik helaas toegehapt.

Mijn man had daar zijn twijfels over en liet me al deze verhalen zien, eerlijk ik ben enorm geschrokken, temeer ik net de rekening van faxgids door de brievenbus zag verschijnen.

Kan ik dit nog annuleren gezien de colportage wet? of zo?

Is het echt zo dat ze de gesprekken niet opnemen?

Wie kan mij hierin verder helpen

 

Groetjes

Jolanda van der Velde - Smit

AXIS MUNDO

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Jolanda van der Velde

Volgens mij niks aan de hand. Is ook een bekende truc, zend gewoon een factuur, en in de praktijk worden dan een aantal ongezien betaald. Op het moment dat je niks hebt toegezegd, ook niet mondeling, en er is sowieso geen legale schriftelijke overeenkomst, die getekend is, is er vrij weinig aan de hand. Vervolgens kan het nog een stukje agressiever worden, dat je bijvoorbeeld een brief van de deurwaarder krijgt. Ook dit kan veel indruk maken, echter moeten zij maar bewijzen dat er een overeenkomst is, en een bewijs daarvan op tafel leggen, voor eventueel de rechter. Dus een deurwaarder brief stelt ook vrij weinig voor, als je kan hardmaken dat je geen overeenkomst met hen bent aangegaan. Gewoon negeren, niks anders dan trieste onfatsoenlijke scharrelaartjes, die je niks kunnen maken.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Faxgids maakte het bij mij helemaal bont. Ik werd gebeld (Stromph & Hartman, VoF, geen spam, geen site) dat "iemand" mijn bedrijfsnaam met .eu extensie wilde registreren! Maar Faxgids kan hem vóór zijn en mijn naam beschermend/registreren.

 

Dit is toch ongelooflijk: wie in hemelsnaam wil zo'n samengestelde, niet voorkomende combinatie, nu registreren (buiten mijzelf)? Ik daarentegen wil het niet.

 

Maar ja, we leven in een democratisch land, iedereen mag het proberen.

 

Karel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Karel: ook dit is een bekende truc. Zij kunnen de domeinnaam - galant als ze zijn - voor jou "redden", tegen aardig wat geld (rond de 250 geloof ik). Diverse van onze klanten zijn hier ook over gebeld. Oftewel, een mooi soort chantage wat ze bedacht hebben.

 

(Zeg aan de telefoon "Heeft u een momentje? Dan bel ik even met mijn mobiel mijn webbouwer over uw suggestie, even kijken wat zij aanraden." en ze hangen direct op :))

Link naar reactie
  • 1

Karel: ook dit is een bekende truc. Zij kunnen de domeinnaam - galant als ze zijn - voor jou "redden", tegen aardig wat geld (rond de 250 geloof ik). Diverse van onze klanten zijn hier ook over gebeld. Oftewel, een mooi soort chantage wat ze bedacht hebben.

 

(Zeg aan de telefoon "Heeft u een momentje? Dan bel ik even met mijn mobiel mijn webbouwer over uw suggestie, even kijken wat zij aanraden." en ze hangen direct op :))

 

Jeroen,

 

We krijgen dagelijks wervers, (overigens dat deed ik 15 jaar geldenen ook!), ik vraag altijd vriendelijk of hij mij "rijker" wil maken. Hij is even van zijn stuk en zegt dat het inderdaad daarop neerkomt. Ik: - maar ik wil helemaal niet rijker worden, is mijn antwoord. Dan houdt het vanzelf op.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Bedankt , bedankt, bedankt, Hans, Karel en de rest!

 

Ik heb me in tijden niet zo ellendig gevoeld, maar de tips die jullie me geven beuren me echt even op, morgen direkt de aangetekende brief naar Alkmaar.

 

Het verbaasd me allemaal echt, als ondernemer wil je echt eerlijk aan het werk ( naar jzowel je klanten en je leveranciers), dat er dan toch mensen zijn die misbruik willen maken van je eerlijkheid.....brrrr,

Nou ja ik heb meteen een hard lesje gehad in oneerlijk ondernemen bah.

 

Jolanda

Link naar reactie
  • 0

Bij nader onderzoek blijkt het toch wat genuanceerder te zijn dan ik dacht. Naar aanleiding van de uitspraak van de kantonrechter hierboven zijn namelijk kamervragen gesteld.

 

http://www.justitie.nl/images/fraude%20door%20colportage_9715_tcm34-102685.pdf?cp=34&cs=2098

 

Kreeg zojuist ook nog een mail van Rene Verbrugge, waarvoor dank, met de zelfde strekking.

 

Je kan je dus waarschijnlijk niet op de Colportagewet cq jurisprudentie beroepen.

 

Wat mogelijk wel zou kunnen is je beroepen op dwaling:

dwaling die te wijten is aan een onjuiste inlichting van de wederpartij (art. 6:228 lid 1 sub a B.W.). Zonder deze inlichting was de overeenkomst niet gesloten

 

Het is namelijk uitgesloten dat een partij kan waarmaken dat je boven in de Google resultaten komt.

 

Ik stuur nog even een PM naar StevenK om er even naar te kijken. Hopelijk ziet hij net als ik nog een mogelijkheid.

 

Als hij dat ook vind is hier een voorbeeldbrief. http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven/Voorbeeldbrieven_Algemeen/Voorbeeldbrief_Vernietiging_overeenkomst_wegens_dwaling

 

Uiteraard worden ook eventuele andere juristen uitgenodigd hun visie te geven.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Hans en Willem,

 

Wat ongelooflijk fijn dat jullie me hiermee helpen, ik had mijn brief al klaar liggen, maar daar wacht ik toch maar even mee.

Me beroepen op dwaling moet zeker kunnen, want ik was werkelijk in de veronderstelling dat ze mijn bedrijf bovenin bij google konden plaatsen.

Was mijn man niet zo argwanend geweest was ik er echt ingetuind :-[

 

Groetjes,

Jolanda

;)

Link naar reactie
  • 2
Cyber Security Adviseur

Bij nader onderzoek blijkt het toch wat genuanceerder te zijn dan ik dacht. Naar aanleiding van de uitspraak van de kantonrechter hierboven zijn namelijk kamervragen gesteld.

 

http://www.justitie.nl/images/fraude%20door%20colportage_9715_tcm34-102685.pdf?cp=34&cs=2098

 

Kreeg zojuist ook nog een mail van Rene Verbrugge, waarvoor dank, met de zelfde strekking.

 

Je kan je dus waarschijnlijk niet op de Colportagewet cq jurisprudentie beroepen.

 

Wat mogelijk wel zou kunnen is je beroepen op dwaling:

dwaling die te wijten is aan een onjuiste inlichting van de wederpartij (art. 6:228 lid 1 sub a B.W.). Zonder deze inlichting was de overeenkomst niet gesloten

 

Het is namelijk uitgesloten dat een partij kan waarmaken dat je boven in de Google resultaten komt.

 

Ik stuur nog even een PM naar StevenK om er even naar te kijken. Hopelijk ziet hij net als ik nog een mogelijkheid.

 

Als hij dat ook vind is hier een voorbeeldbrief. http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven/Voorbeeldbrieven_Algemeen/Voorbeeldbrief_Vernietiging_overeenkomst_wegens_dwaling

 

Uiteraard worden ook eventuele andere juristen uitgenodigd hun visie te geven.

 

Ik zou beginnen voor het anker 'bedrog' te gaan liggen. Het is wat mij betreft overduidelijk dat er opzettelijk een verkeerd beeld wordt geschetst; het gaat om meer dan het enkel achterwege laten van een beetje informatie, er wordt overduidelijk opzettelijk onjuiste informatie verstrekt en dan is een beroep op bedrog waarschijnlijk wel haalbaar.

 

Subsidiair staat misschien een beroep op dwaling open en op grond van de literatuur, waarin een reflexwerking van de consumentenbescherming ten behoeve van kleine ondernemers wordt erkend, mogelijk een beroep op de 'koop op afstand' regeling.

 

Kortom:

Geachte mevrouw, heer,

 

U hebt mij op benaderd met het verzoek gebruik te maken van uw diensten . Nadien is mij gebleken dat u mij opzettelijk onjuiste informatie hebt verstrekt. Zo pretendeert u ervoor te kunnen zorgen dat , maar uit informatie van blijkt dat dit in het geheel niet mogelijk is.

 

Er is derhalve sprake van een opzettelijke onjuiste voorstellen van zaken, die als bedrog is aan te merken. Op deze grond vernietig ik, voor zover er met u een overeenkomst tot stand is gekomen, deze overeenkomst.

 

Indien u van mening bent dat er toch een geldige en onaantastbare overeenkomst tot stand is gekomen, dan kunt u de buitengerechtelijke kosten uitsparen en direct overgaan tot dagvaarding.

 

Op verdere correspondentie uwerzijds zal niet worden gereageerd.

 

Hoogachtend,

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.