Amazon Prime Air pakjes per drone afleveren - goed idee?

Aanbevolen berichten

Hà HL leden,

 

Wat vinden jullie van Amazon Prime Air? Amazon heeft twee dagen geleden bekend gemaakt dat ze in de nabije toekomst pakjes per drone af willen gaan leveren. Realistisch of onhaalbaar? Zie filmpje hieronder.

 

 

Naar mijn mening onhaalbaar en fraudegevoelig. Ik zie graag jullie meningen tegemoet!

 

 

[titel aangepast - mod]

 

 

Link naar reactie

Naar mijn mening onhaalbaar en fraudegevoelig.

 

Dat zelfde zinnetje klonk ook bij het afschaffen van de slavernij, het verbod op kinderarbeid, invoering vrije weekend, gelijke behandeling mannen en vrouwen, invoering sociale verzekeringen en pensioenen, afschaffen van de stokers op treinen en het sluiten van de kolenmijnen.

 

;)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Tja, de tijd zal het leren. Ik had een aantal jaar geleden ook niet gedacht dat ik nu een 3D printer zou hebben.

 

Toch denk ik dat het lastig is om na te gaan waar het pakket precies is afgezet en of het wordt opgehaald door de persoon die het heeft besteld. Als mijn buurman de drone van amazon in mijn tuin ziet landen, kan hij het pakketje gewoon pakken.

Link naar reactie

Wat een mooie, enthousiaste reacties weer als iemand een innovatief idee lanceert! ;)

 

P.S. Elke drone heeft een camera, daarmee zou je perfect kunnen registreren dat de juiste persoon (met gezichtsherkenning) het pakketje aanneemt. Dit lijkt mij eerlijk gezegd een innovatie die ik me eenvoudig kan voorstellen eigenlijk. Of het mág en op korte termijn gaat gebeuren is iets anders, maar qua idee is dit wel heel gaaf én prima haalbaar wat mij betreft.

Link naar reactie

Toen ik het item op het nieuws zag heb ik eerst maar even in mijn agenda gekeken of het geen 1 april was. ;D

 

Maar ja alles is mogelijk, zelfs wapens printen met je 3D printer.

 

Ben wel benieuwd naar de verzendkosten ;) lijkt me niet bepaald de goedkoopste optie. :P

Link naar reactie

Wat een mooie, enthousiaste reacties weer als iemand een innovatief idee lanceert! ;)

 

P.S. Elke drone heeft een camera, daarmee zou je perfect kunnen registreren dat de juiste persoon (met gezichtsherkenning) het pakketje aanneemt. Dit lijkt mij eerlijk gezegd een innovatie die ik me eenvoudig kan voorstellen eigenlijk. Of het mág en op korte termijn gaat gebeuren is iets anders, maar qua idee is dit wel heel gaaf én prima haalbaar wat mij betreft.

 

Misschien verkeerd geformuleerd, maar ik vind het juist goed dat dit soort dingen vroeg in de media komen. Juist hierdoor kan iedereen meedenken en meediscussiëren over de (on)mogelijkheden en verbeteringen.

Link naar reactie

Gaaf idee.

Je kunt berekenen hoeveel pakketten een drone moet bezorgen om rendabel te zijn. Op basis daarvan hoeveel km hij per pakket max. Mag vliegen cq hoeveel tijd er per pakket beschikbaar is.

 

Daarmee kun je het ideale vertrekpunt vaststellen voor individuele pakketbezorging. En dus de optimale plek van een distributiecentrum.

 

Dat distributiecentrum ontvangt al jouw pakketten van verschillende leveranciers + je post in bulk en levert in 1 keer middels drone uit.

 

Op je schuurdak heb je een ontvangstbox met rfid-lezer. Die registreert in 1 keer alle poststukken die je ontvangt en die natuurlijk een rfid chip hebben. Camera niet nodig. Veiligheid gegarandeerd.

 

Technisch niets nieuws. Nu alleen regelgeving en een veilig luchtruim nog.

 

..en een drone die mn lockers van 100 kg en meer kan tillen natuurlijk

Link naar reactie

Dan moeten er wel betere accu's komen.

Niet-militaire drones met een maximale lading van 2 tot 4 kg kunnen veelal slechts tussen de 8 en 20 minuten in de lucht blijven.

Bovendien krijgen ze het zwaar vanaf windkracht 4 of 5.

 

Ontwikkelingen kunnen snel gaan, maar vooralsnog beschouw ik het als toekomstmuziek en een briljante pr-stunt, waarmee ze laten zien hoe modern ze wel niet zijn.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie

Leuk idee, waarschijnlijk wel de toekomst.

 

Wat mij op valt is dat er erg ouderwets omgegaan wordt met het handelen van het pakket. Ten eerste wordt in de fabriek handmatig ingepakt. Vervolgens vliegt het ding met slechts één pakket een enorme afstand en vliegt zonder emballage of retourvracht terug. Dan wordt het pakket niet op werkhoogte op bijvoorbeeld een tafel of afleverplateau neergezet, maar op de grond. De ontvanger moet dan bukken om het pakket mee te nemen. Dit kost ruggen. Vervolgens heeft de man zo te zien geen tilinstructie gehad, omdat dat je altijd met twee handen een pakket moet dragen als je het al zou moeten willen dragen.

 

Kortom er valt nog heel wat te verbeteren voor Amazon. Als we tenminste allemaal gezond ouder willen worden en blijven. En daar willen wij als Nederlandse ondernemers ons steentje wel aan bijdragen.

 

PS overigens valt de persoon die trappen loopt ook nog wel wat te vertellen over gezond met je lichaam omgaan maar dat is een ander verhaal.

Link naar reactie

Ze zijn er natuurlijk nog over na aan het denken hoe te realiseren.

 

Mijn idee: beter bij een afleverpunt laten bezorgen met drones. Daar kan dan een soort koppelpunt staan, waar de drone automatisch het pakket indropt. Iets bestellen, en binnen 30 minuten ligt het bij een afleverdepot bij jou in de buurt!

 

Thuis bezorgen lijkt idd erg moelijk, zeker in een stedelijk gebied. Maar misschien met een pasje die je als amazon koper reeds hebt, of creditcard, en het luikje gaat open.

 

En die mensen die een drone willen stelen, je steelt toch ook niet de auto van de postbode als die nog met draaiende motor op de stoep staat? Misschien moet die drone bezorgen met een touw van 2/3 meter, dan blijft die boven het slooptuig hangen. Gaat iemand trekken, dan valt het touw.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie

De innovatietrein rolt in ieder geval en is niet meer te stoppen.

 

Voorlopig hebben ze nogal wat heuvels te nemen voordat het in praktijk gebracht wordt.

Ik las vandaag een bericht dat er een hacker en onderzoeker er al in geslaagd was om de drones te hacken.

Eerst de veiligheid (in de lucht en op de grond) maar eens waarborgen.

 

gr.

 

Ron

 

Link naar reactie

Het is toch helemaal niet bekend wie die drone bestuurde en of het eventueel de bedoeling was expres het vliegtuig te raken? Uiteraard is het niet onmogelijk om dat te doen, al betwijfel ik of een vliegtuig erdoor verongelukt.

 

Een verbod gaat natuurlijk niet werken, er zijn er zal zoveel in omloop en de douane onderschept echt niet alle pakjes, dus kwaadwillenden zullen gewoon hun gang gaan. Iemand die probeert een aanslag te plegen zal denk ik ook niet wakker liggen van een boete voor het vliegen met een drone.

 

Of het nog wat gaat worden met pakjes bezorgen is lastig te zeggen. Ergens is het een raar idee dat er tig van die dingen rond moeten gaan vliegen, maarja, soms wordt zoiets realiteit.

Link naar reactie

Het is toch helemaal niet bekend wie die drone bestuurde en of het eventueel de bedoeling was expres het vliegtuig te raken?

Inderdaad. Dat is nog helemaal niet bekend. Maar dat weerhoudt ons niet van het denken over mogelijke scenario's. Ik ga die hier maar niet opnoemen, want ze liggen nogal voor de hand.

 

Oh met die pakjes, dat gaat nooit gebeuren. Alleen bij hoge uitzondering. Heb je enig idee hoeveel pakjes er verstuurd worden?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Daar zou het inderdaad wel mee moeten beginnen. Ik zie nog niet zo 123 de grote steden met duizenden vliegmachines in de lucht, maar voor dunbevolkt gebied lijkt het best haalbaar.

 

Mogelijk voordeel van zo'n drone is inderdaad een lager energieverbruik, en wellicht nog een grotere besparing: je hebt er een chauffeur voor nodig als die dingen autonoom kunnen vliegen.

 

Je betaalt in nederland hetzelfde tarief om een pakje te laten bezorgen in de stad of ergens in een uithoek, maar reken erop dat bezorging in de stad winstgevend is maar in het buitengebied verlieslatend.

 

Een andere toepassing is wellicht als koerrier: als je iets NU van A naar B wilt hebben is dat in de regel erg duur. Een drone zou je uber-achtig kunnen bestellen, zodat die na 10 minuten komt aanvliegen en je pakje op de gewenste coordinaten dropped.

 

Met de huidige drones is het nog niet heel erg haalbaar, maar de techniek staat niet stil. Ik denk dat we 20 jaar geleden ook niet echt voorzien hadden dat amazon warenhuizen heeft waar vrijwel alles door robots gepicked wordt.

Link naar reactie

Op zich best wel een goed idee alleen de uitvoering is iets moeilijker :) De grootste pijnpuntenl lijken mij de energievoorziening, veiligheid en wetgeving.

 

Als ik even uit eigen ervaring mag spreken; ik heb een kleine nevenactiviteit als fietskoerier, eerder hobby want het is nog oldschool: geen elektrische fiets, geen gps,...

 

Maar als je kijkt naar onze 'concurrenten': die rijden met elektrische fietsen, hebben speciale logistieke software die automatisch de routes uitrekent en de weg toont aan de koerier via zijn smartphone,...

 

Het lijkt me dus iets waarschijnlijker dat er sneller onbemande 'fietsen' op de weg zullen rijden dan onbemande drones in de lucht.

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie

Het lijkt me dus iets waarschijnlijker dat er sneller onbemande 'fietsen' op de weg zullen rijden dan onbemande drones in de lucht.

Of een self-driving delivery truck.

 

Google heeft daar onlangs een patent voor aangevraagd: het pakketkluisje komt naar je toe.

The delivery truck is a clear shot across the bow to Amazon's delivery drone plan. Although certainly science-fiction-y, people are much more accustomed to seeing delivery trucks rolling around than they are seeing drones flying overhead. So, by that fact alone, the Google autonomous trucks have that going for them.

Google_self-driving_delivery_truck_patent.thumb.png.13879db1c032c3717f21812cc34b092b.png

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.