• 0

Hoe leer ik zo efficient mogelijk deze skills?

Beste Higherlevel bezoekers,

 

Het was voor mij onduidelijk in welk deel van het forum mijn vraag hoort, ik hoop dat ik hier enigszins goed zit.

Ik ben een startende ondernemer die eigenwijs genoeg heeft besloten te stoppen met studeren om me volledig op het ondernemen te richten. Veelal bevind ik me op een Amerikaans ondernemers forum maar deze vraag kan daar helaas niet beantwoord worden.

 

Mijn educatie stopt uiteraard niet bij het einde van mijn opleiding. Nu leek het me essentieel om mijzelf te onderwijzen in de volgende onderwerpen: Copywriting, Public Speaking, academisch niveau Nederlands & Engels, Accounting, Ondernemingsrecht en Belastingsrecht.

 

Voor die laatste drie ben ik opzoek naar hoogwaardige boeken, toegespitst op het ondernemersdeel. Uiteraard wil ik geen meester worden in de onderwerpen, maar voldoende om als Eenmanszaak aan de slag te kunnen, en uiteindelijk enigszins bij mijn accountant over de schouders mee te kunnen koekeloeren.

 

Dus; Wat raadden jullie aan om te bestuderen in Accounting, Ondernemingsrecht en Belastingsrecht?

P.s. Ik ga geen 100den euro's uitgeven aan avondopleidingen.

 

Verder ben ik opzoek naar een Copywriter die een slaafje zoekt om zijn koffie te brengen dus als iemand tips heeft? ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Option,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Kun je misschien eerst even melden waar je als ondernemer geld mee wilt gaan verdienen, want zonder dat te weten kan ik met de beste wil van de wereld niet bedenken wat je als ondernemer denkt op te schieten met Nederlands & Engels op 'academisch niveau'. En waarom je in hemelsnaam denkt dat je 'hoogwaardige' kennis over Accounting en Ondernemingsrecht nodig hebt als je van plan bent met een eenmanszaak te beginnen. (waar je zeker geen accountant voor nodig hebt).

 

Wij willen hier graag met je meedenken, maar om dat goed te kunnen doen is iets meer info over je ondernemersambities handig.

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Karen,

 

Bedankt voor de reactie en mijn excuus voor de mogelijke onduidelijkheden. Om het een en ander te verhelderen: Ik wil een online community bouwen middels een blog waarbij ik mensen voorzie van informatie en help met problemen. Voor deze online community wil ik diverse (gratis) informatie producten schrijven.

Momenteel werk ik aan het prototype van een innovatief product, deze wil ik op de markt gaan brengen binnen de 'Gezondheid & Wellness' niche, en dus voorleggen aan de community die ik in het blog opbouw. Dit product bouw ik in de eerste instantie zelf met onderdelen die ik bij een groothandelaar inkoop. Dit wil ik vervolgens uitbreiden met diverse "upsells". Mocht dit alles aanslaan dan wil ik mijn product lijn uitbreiden, dit hangt echter af van het succes van het initiele product.

 

Copywriting vind ik ontzettend interessant, het lijkt me erg handig als ondernemer. Dit gaat hand in hand met het verbeteren van Nederlands en Engels, immers is het fijn om jezelf goed te kunnen uitdrukken. Public Speaking is meer onder het motto dat je je grootste angst in de ogen kijkt voor het meest groeipotentieel. Ik denk dat deze 'skills' hand in hand gaan en belangrijk zijn voor elk ondernemer.

 

Betreft de andere drie zaken; mocht U als ervaringsdeskundige mij vertellen dat het niet nodig is om op volwaardig niveau accountancy te leren dan neem ik dat van U aan. Echter lijkt het me wel erg handig om enigszins op een begginers-niveau accountancy en recht te leren, immers ben ik anders genoodzaakt bij elke vraag hier weer een topic te openen/de zoekfunctie te gebruiken. Zodoende kwam ik hier met de vraag: Wat zijn boeken die elke startende ondernemer die serieus is over zijn zaken zou moetten lezen? Of eigenlijk: Hoe breng ik mijn boekhouden op orde voor mijn eenmanszaak?

 

Hopelijk is dit enigszins verhelderend. Dank voor het lezen.

Link naar reactie
  • 0

Heb je het Handboek ondernemen van de belastingdienst al gelezen? Hier staat veel nuttige informatie in die jou wellicht ook op het goede spoor kan zetten van onderwerpen waar je meer van zou willen weten. Je kunt het handboek gratis downloaden van de website van de belastingdienst.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Option,

 

ik heb geen idee welke studie je volgt en in welk jaar je je bevindt.

Ik weet wel dat het niet halen van een diploma betekent, dat je alle studiefinanciering moet terugbetalen.

Dit zijn dus extra 'opstartkosten' voor jouw bedrijf, waar je fiscaal gezien niets mee kunt, maar die je over een periode van 10 jaar moet terugbetalen.

Neem dit mee in jouw ramingen.

 

Op veel opleidingen kun je uit een breed aanbod bijvakken kiezen, waaronder verschillende talen.

Allicht kun je daar nog gebruik van maken tot 1 september?

Je kunt immers de stufi op 0 zetten, maar als je collegegeld hebt betaald heb je tot 1 september toegang tot jouw opleiding.

 

Succes!

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Als jij een goed idee hebt en daar geld mee weet te verdienen heb je in principe geen opleiding nodig. Een inschrijving bij de kvk en belastingdienst zijn dan voldoende. Basiskennis van belasting en het voeren van een administratie is nooit weg, maar om dit op een hoogwaardig niveau te bestuderen lijkt me overdreven. Zelfde als voor Nederlands en Engels op academisch niveau. Erg leuk om te doen, maar kun je dat geld niet beter besteden aan aan de ontwikkeling van je product, of aan trainingen die van meer waarde voor jouw als ondernemer in spe kunnen zijn?

 

Los daarvan. Waarom denk je dat stoppen met je opleiding een goed idee is? Zelfs als deze studie niet aansluit bij hetgeen je wilt gaan doen in je onderneming loont het altijd om een opleiding af te maken. Al is het maar omdat je een papiertje krijgt wat aan geeft dat je kennis zou moeten hebben van...

 

Ooit, toen ik nog een MBO opleiding netwerkbeheerder deed, had ik ook het plan er mee te stoppen simpelweg omdat het opleiding saai was en ik het niet voor mij zag de rest van mijn leven netwerkbeheerder te zijn. Mijn vrouw (toen vriendin) heeft mij over gehaald toch mijn opleiding af te maken. En ik ben daar achteraf heel blij mee. Alhoewel ik niks doe met het papiertje dat ik voor die opleiding heb gehaald kan ik in ieder geval tevreden zijn met het feit dat ik dat papiertje heb. Het zou altijd nog eens van pas kunnen komen :).

 

Maar, dat was mijn beslissing. Succes met het maken van die van jouw.

3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau

3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties

http://www.3dinyourhands.nl

Link naar reactie
  • 0

@Marjan bedankt voor de tip, ik heb de handleiding gelijk gedownload.

 

@Walter. Ik zat in het 1ste jaar WO Economie, hiervoor een 'tussenjaar' gehad. Door voor Februari te stoppen is mijn beurs (eenmalig mogelijk) omgezet naar een gift. Ook het collegegeld, vanaf het moment van uitschrijving, krijg ik gewoon terug! Toch bedankt voor de tip!

 

@MrMartin Heeft U toevallig tips wat ik kan bestuderen voor een basiskennis van belasting en het voeren van een administratie?

Bedankt voor de tip over Nederlands en Engels. Door andere stof te leren en zeer regelmatig te schrijven oefen ik hier inderdaad misschien al genoeg mee en heb ik meer tijd/geld om me in meer toepasselijke zaken te verdiepen.

 

Betreft het stoppen met mijn opleiding; vanaf jongsafaan weet ik dat dit mijn roeping is. Nu ik volledig de tijd heb om me te storten op het ondernemerschap ben ik waanzinnig gemotiveerd. Ik besluit zelf welke boeken ik bestudeer en ik doe ontzettend veel praktische ervaring op door me erin te storten. Sommige zullen het een arrogante of ontwetende keuze vinden, echter sta ik er zelf helemaal achter en daar gaat het om lijkt me zo.

 

Bedankt voor de uitgebreide tips, ik waardeer het ontzettend!

Link naar reactie
  • 0

 

@MrMartin Heeft U toevallig tips wat ik kan bestuderen voor een basiskennis van belasting en het voeren van een administratie?

 

Een beetje common sense, een goede boekhouder en gewoon doen. Zo ben ik ook begonnen, en zo doe ik het nog steeds. Het voeren van een goede administratie is niet zo heel erg moeilijk, en als je iemand achter de hand hebt die het eens in de zoveel tijd voor je controleert kun je niet snel wat fout doen.

 

Betreft het stoppen met mijn opleiding; ... echter sta ik er zelf helemaal achter en daar gaat het om lijkt me zo.

 

Vandaar dat ik zei dat ik de keuze niet voor jou kan maken. Ik zeg alleen dat je er goed over moet nadenken voordat je een dergelijke keuze in praktijk brengt :).

 

Bedankt voor de uitgebreide tips, ik waardeer het ontzettend!

 

Graag gedaan.

3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau

3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties

http://www.3dinyourhands.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.