• 0

Beauty-machine importeren uit China?!

Hoi beste mensen van Higher level,

 

Ik zal mij even snel voorstellen.

Ik ben Esther van Dam en heb een beauty sallon.

Graag wil ik een beauty machine kopen, maar hier in Nederland zijn die super duur.

Nou heb ik een bedrijf in China gevonden, maar hoe weet ik of dat te vertrouwen is en of de kwaliteit wel goed is?

En onder welke voorwaarden moet ik het hier krijgen?

Het gaat om dit bedrijf: www.bomeitong.com

 

Sorry voor al de vragen maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

 

Groetjes Esther

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Esther,

Of het te vertrouwen is blijft lastig. Hoe heb je die machine gevonden? Op internet of heb je hem zien staan op een beurs?

Verder lijkt het mij niet iets wat je zomaar even zelf gaat importeren zeker niet als je vragen hebt zoals.

 

Is het te vertrouwen.

is de kwaliteit goed.

 

Dit even los van allerlei zaken rondom CE markering en product aansprakelijkheid die je hebt als je importeur bent.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0
Dit even los van allerlei zaken rondom CE markering en product aansprakelijkheid die je hebt als je importeur bent.

 

Yep. Ook al wordt niet verkocht aan derden en is het apparaat alleen voor gebruik in de eigen praktijk bestemd, speelt dat nog wel een rol. Vraag is wat de beroepsaansprakelijkheidsverzekering (if any) doet als schade door een verkeerde behandeling niet het gevolg blijkt van een beroepsfout maar van een productfout door een zelf geïmporteerde machine.

 

In ieder geval raadzaam om na te vragen of het apparaat wel voldoet aan de Europese richtlijn medische hulpmiddelen, en zo ja waaruit dat blijkt (bijv testrapport, keuringsrapport) Bovendien is het goed mogelijk dat voor dit apparaat een CE markering door een aangestelde instantie in Nederland verplicht is. Voor medische hulpmiddelen is dat DEKRA Certification in Arnhem.

 

(meestal wordt een CE markering door een in Duitsland aangestelde instantie ook toegestaan of hieraan gelijk gesteld)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Als ik je een tip mag geven.

 

21 tot 24 maart is er de beautybeurs in Dusseldorf.

 

Dit is een grote beurs met alles voor de beautybranche.

 

Hier staan ze uit de hele wereld, duitse beurzen staan in de wereld hoog aangeschreven.

 

Mocht je zelf niet kunnen gaan dan kun je via internet de " exhibitorslist " opvragen.

 

Dit is de lijst met exposanten.

 

Ik woon zelf in Duitsland en heb deze beurs al eens bezocht, een aanrader !!!

 

Groet Robin Besselink

Link naar reactie
  • 0

Beste Esther,

 

Je geeft aan dat deze machine in Nederland "superduur" is. Hieruit kan ik opmaken dat de prijs uit China een stuk lager is.

 

Gezien de vragen die je stelt, ga ik er van uit dat je niet regelmatig importeert uit China. In dat geval wil je even attenderen op een paar zaken die je mee zou moeten nemen in je beslissing:

1. Heb je rekening gehouden met de kosten van transport? Luchtvracht, Zeevracht?

2. Heb je rekening gehouden met de invoerrechten die je moet betalen als het de Europese grens over gaat? (http://gebruikstarief.douane.nl/about)

3. Hoe ga je om met eventuele problemen die ontstaan op het moment dat de machine na een paar weken gebruik problemen krijgt?

4. Ik ga er van uit dat je een prijs hebt opgevraagd. Heb je geinformeerd of dit per stuk of per meerdere aantallen is? (MOQ: minimum order quantity) Doorgaans is China heel interessant maar pas enkel als er grote aantallen worden geschreven. Heb je ook de offerte (quotation) goed gelezen. is de prijs FOB, CIF, Ex Works?

5. Is de machine die jij voor ogen hebt wel dezelfde kwaliteit als die je in Nederland zou willen kopen?

6. Ik weet niet of de machine in China nog steeds om een groot bedrag gaat, maar besef dat zakendoen met China heel goed te doen is voor bedrijven die dit regelmatig doen. Een enkele bestelling plaatsen is niet zonder risico's. Enkel een klein communicatieprobleempje kan jou een onverwachte kostenpost opleveren.

 

Daarnaast sluit ik me aan bij de eerdere opmerkingen die geplaatst zijn.

 

Ik wil zakendoen met China absoluut niet ontmoedigen maar wel de mogelijke risico's onder de aandacht brengen als je dit voor de eerste keer doet. En probeer zeker te achterhalen met wie je zakendoet (Trader? Fabrikant?)

 

Succes met het nemen van de juiste beslissing.

 

Danny

 

 

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal ,

 

Hartelijk dank voor jullie adviezen. Even snel een paar antwoorden.

@ Danny punt 1 en 2 zijn duidelijk, bij punt 3 zegt de fabrikant 3 jaar garantie, als er iets stuk gaat moet ik een filmpje maken van het apparaat en sturen ze een reserve onderdeel op met instructie filmpje.

Punt 4 is duidelijk, punt 5 is lastig want dat kan ik pas beoordelen als ik de machine heb. punt 6 is duidelijk ( denk ik :) )

 

@ Robes dank u voor de tip!

 

@ Twabla ken je toevallig zo'n site?

 

@ Norbert Hijis CE gekeurd volgens de fabrikant

 

@ Logic4l Via Alibaba

 

Ik heb al gevraagd of een ander bedrijf in Nl of DE zo'n machine beschikt maar ze willen geen gegevens verstrekken : (

 

Link naar reactie
  • 0

@ Norbert Hijis CE gekeurd volgens de fabrikant

 

Da's leuk, maar je hebt voor dit soort apparatuur toch echt wat meer info nodig, zoals het keuringsrapport zelf. En zoals eerder vemeld is het goed mogelijk dat deze machine op grond van de Europese richtlijn medische hulpmiddelen (ook) gekeurd moet zijn door een aangewezen instantie in Nederland.

Alleen als de fabrikant een CE keuringsrapport van DEKRA kan overleggen, en dit bij controle bij DEKRA ook echt blijkt, heb je zekerheid dat het apparaat voldoet aan de Europese normen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

@ Norbert Hijis CE gekeurd volgens de fabrikant

 

Da's leuk, maar je hebt voor dit soort apparatuur toch echt wat meer info nodig, zoals het keuringsrapport zelf. En zoals eerder vemeld is het goed mogelijk dat deze machine op grond van de Europese richtlijn medische hulpmiddelen (ook) gekeurd moet zijn door een aangewezen instantie in Nederland.

Alleen als de fabrikant een CE keuringsrapport van DEKRA kan overleggen, en dit bij controle bij DEKRA ook echt blijkt, heb je zekerheid dat het apparaat voldoet aan de Europese normen.

 

Je bedoeld de Dekra? Weet je wel zeker dat je dat gaat adviseren?

Het is natuurlijk totale lariekoek dat je enkel bij de DEKRA een geldige, echte CE verklaring kan krijgen.

 

Bij hun hoef je niet met een vraag te komen, behalve als die is: willen jullie voor mij de CE certificering doen? Hoeveel moet ik overmaken?

 

DEKRA, KEMA daar zit een hele organisatie achter die voor belachlijke bedragen ondernemers langs de kassa laten gaan.

Toevallig uit ervaring deze wijsheden opgedaan en in elk geval tot nutoe steun hierin gevonden bij mede-ondernemers.

 

Achter de definitie in het woordenboek bij "makkelijk geld verdienen" staat als eerste denk ik de DEKRA vermeld.

 

Mijn advise zou dan ook wat practischer zijn:

 

TS, vraag om kopie van CE certificering ( staat volgens mij al op hun website) en vraag gewoon aan het bedrijf die deze heeft uitgevoerd of dit ook echt klopt. Dat kost je niets en is veel sneller.

Link naar reactie
  • 0

Je bedoeld de Dekra? Weet je wel zeker dat je dat gaat adviseren?

 

Beste Paul,

 

Ik adviseer niets. Ik citeer slechts de toelichting van het Ministerie van VWS op de Wet op de Medisch hulpmiddelen:

 

Ad 4) Keuringsinstanties op grond van de Wet op de Medische Hulpmiddelen (DEKRA)

In Nederland is DEKRA de enige toegelaten instantie, die bevoegd is medische hulpmiddelen te certificeren

 

Het is natuurlijk totale lariekoek dat je enkel bij de DEKRA een geldige, echte CE verklaring kan krijgen.

 

Goed lezen Paul, dat beweer ik namelijk niet. Voor deze producten geldt mogelijk dat de CE Markering door een door de overheid aangestelde instantie moet worden uitgevoerd. In Nederland is DEKRA de enige bevoegde partij. Zoals ik al wel in mijn eerdere reactie aangeef is het ook mogelijk gebruik te maken van een buitenlandse, o.a. Duitse, aangestelde partij.

 

TS, vraag om kopie van CE certificering ( staat volgens mij al op hun website) en vraag gewoon aan het bedrijf die deze heeft uitgevoerd of dit ook echt klopt. Dat kost je niets en is veel sneller.

 

Mits dat bedrijf dan een in een EU lidstaat door de overheid aangestelde partij is voor toetsing van medische hulpmiddelen. CE markeringen van andere partijen voldoen niet aan de wettelijke eisen indien voor dit product de eis van markering door een aangestelde partij geldt.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

De beste plek om deze vraag te stellen is op een Nederlands / Brits / Duits of ander Europees forum van collega-beauticiens, waar immers ervaring is met zulke machines. ;)

 

Ken ik zo'n site? Jij bent de beauticien, dus dat lijkt me jouw pakkie-an. Er zijn talloze dames die een salon openen om elkaar te martelen met vijlen, zalfjes, injectienaalden en schoonheidsmachines. Als je dus een veel goedkopere e-light machine direct uit China kan importeren en daar is helemaal niks over bekend bij collega's, dan heb je dus een buitenkansje of een potentieel probleem.

 

Gewoon gezond verstand blijven gebruiken. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Paul en Norbert dank jullie voor de goede adviezen! Dekra is inderdaad erg uhm commercieel ingesteld :)

Ik heb hier een certificaat van hun gekregen, dat is toch goed zo?

 

Tja, of ik leg het verkeerd uit of er wordt niet alleen door Paul slecht gelezen. Wellicht een beetje van beiden....

 

Mijn advies is nog steeds om eerst na te gaan of de machine moet voldoen aan de richtlijn medische hulpmiddelen. Zo ja dan is de Chinese CE verklaring waardeloos, want niet afgegeven door een door een EU overheid aangestelde instantie. In Nederland is dat, commercieel ingesteld of niet, DEKRA.

 

Hoeft de machine niet aan de richtlijn te voldoen dan heb je die wettelijke eis niet. Of de machine verder voldoet is jouw risico: jij bent als importeur aansprakelijk voor de schade door een ondeugdelijk product. De keus of je de CE markering vertrouwd is dus volledig aan jou..

 

Ik zou Twa's advies opvolgen, en op zoek gaan naar andere gebruikers in de EU. Kan de fabriek geen referentieklanten vertrekken?

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Twabla,

Na het plegen van veelvuldig navraag bij mijn collega's is daar niks concreets over naar boven gekomen.

Kortom ik kan met niemand contact krijgen die hier ervaring mee heeft....

 

Beste Norbert,

Ik ga maandag contact opnemen met Dera.

De fabrikant wil om privacy redenen helaas geen gegevens verstrekken van hun clientèle.

Dit is wat ze zeggen omtrent de certificaten:

 

Dear Esther, Europe is our one of the largest Exporting Area. Pls be assured that all our machines have CE LVD and CE EMC certification. They are approved in local market. So pls be assured that you'll own a very good further development market in Holland. (P.S. your esteemed company logo could be made on the machine screen and it's free of charge)

 

Any other questions, pls feel free to contact me. I'm always at your service.

BEST REGARDS,

Gray:-)

 

Link naar reactie
  • 0

Esther,

Op onderstaande vraag welke ik stelde geef je als antwoord dat je dat pas beoordelen als je de machine hebt...

5. Is de machine die jij voor ogen hebt wel dezelfde kwaliteit als die je in Nederland zou willen kopen?

 

Ik weet niet over wat voor bedragen je praat maar als je daar pas achter komt in Nederland dan is dat toch te laat. In mijn ogen zou je toch moeten weten of je appels met peren aan het vergelijken bent. Pas dan kan kun je beoordelen of de prijs in Nederland met meer zekerheden veel duurder is dan kopen vanuit China.

 

 

 

 

 

 

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar wil de fabriek totaal geen referentie klanten verstrekken..... dat ruikt verkeerd. Daarnaast is dit niet om het een of ander maar een chinees certificaat. Dat schept bij mij ook al niet zo veel vertrouwen...... Zeker omdat zelf niet weet wat de kwaliteit is moet je erg uitkijken hoe of wat. En je zeer goed afvragen of je het risico wilt nemen?

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Geen idee wat een beauty machine is, maar de tip van robes lijkt me aardig, ook al ben je dan weer een kwartaal verder. Voor die tijd kun je misschien een inkoopcombinatie maken. Staat deze partij op die beurs?

 

Wat kost de Chinese machine af fabriek en wat kost een Europees model nieuw en tweedehands? Hoe verschillen de garantie- en servicebepalingen?

 

Bestaan er geen huur of leasemogelijkheden?

 

Je lijkt me namelijk niet de partij die het importrisico van een kennelijk tamelijk onbekende fabrikant moet willen lopen. Richt je liever op werkende en bewezen alternatieven en werving van klanten...

 

Jij wilt natuurlijk correct handelen en misschien graag snel een goedkope machine aanschaffen, maar ik zou ze schrijven dat je zonder Nederlandse of Duitse referenties op dit moment verder geen belangstelling hebt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar wil de fabriek totaal geen referentie klanten verstrekken..... dat ruikt verkeerd.

 

Sterker nog: de enige referenties* op het internet zijn berichten van de leverancier zelf. Het kan een whitelabel-producent zijn of een contractfabriek, maar ook een handelaar die producten van derden verkoopt. En zo te zien alleen maar in China.

 

If it hangs like a duck and smells like a duck, it must be Beijing Duck!

 

* er zijn dus ook geen slechte ervaringen... ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat een fabricant geen referentie wil geven is niet echt byzonder. Dat is eerder regel dan uitzondering en hiervoor zijn genoeg valide redenen te bedenken.

 

Ik heb de moeite maar genomen de website van CE test bedrijf in te tikken, dan kun je zelf intikken om te zien of hij echt door hun is uigegeven.

 

AGC CERT

 

Ik denk dat mensen een beetje paranoide zijn. Alles wat de fabriek claimt kan eenvoudig gecontroleerd worden.

Andere vraag is natuurlijk het zelf import doe het zelven zoals in dit geval wel de moeite waard is om risico's te nemen die denk ik niet goed begrepen worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.