• 0

Waar moet rechtsgeldige email over verkoop aan voldoen?

Met een bedrijf heb ik een mondelinge overeenkomst over de verkoop van een aantal dingen van ons bedrijf. Nou wil ik even dingen op papier hebben en ik heb het bedrijf voorgesteld om een mail toe te sturen met de opsomming wat wij verkopen aan hen en voor welke prijs.

 

Waar moet deze email aan voldoen zodat deze rechtsgeldig is en hoeft dit bedrijf alleen te reageren met ik ga akkoord met deze mail?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Aanbod en aanvaarding = rechtsgeldige overeenkomst

De wet stelt enkele eisen waaraan voldaan moet worden wil er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand zijn gekomen. Er moet sprake zijn van een aanbod en van de aanvaarding van dat aanbod.

 

Kortom; een duidelijke tekst van het aanbod en een duidelijk akkoord (van een bevoegd persoon) is op zich genoeg.

 

en ik heb het bedrijf voorgesteld om een mail toe te sturen met de opsomming wat wij verkopen aan hen en voor welke prijs.

 

Specifiek bij leveringen is niet alleen relevant wat geleverd word en tegen welke prijs maar ook

[*]wanneer wordt geleverd

[*]waar wordt geleverd

[*]tegen welke leveringscondities (franco, af fabriek). Dit legt ook vast wanneer het risico overgaat van verkoper op koper en - behoudens eigendomsvoorbehouden (tot moment van volledige betaling)- wanneer het eigendom overgaat.

[*]wanneer en hoe moet er betaald worden

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.