• 0

Nieuw concept (online) drukkerij

Omschrijving van je concept:

Naamswijziging: DWCprint.nl was voorheen Drukwerk-Centrum.nl

Tot november 2013 is er gewerkt onder de naam Drukwerk-Centrum.nl. De oude naam is vervangen door een nieuwe: DWCprint – deze past beter bij wie wij zijn, en waar wij voor staan. DWC is een afkorting van Drukwerk-Centrum; de afkorting werd zowel onder klanten als intern al veelvuldig gebruikt. Doordat we sinds enige tijd naast het verzorgen van conventioneel drukwerk ook digitaal drukopdrachten (printen met hoge kwaliteit) uitvoeren, past de Engelse term ‘print’ perfect bij ons – dit betekent nl. zowel drukken als digitaal drukken (printen).

 

Net even anders zijn dan andere online drukkers. Bij veel online drukkers zijn klanten een nummer, bij ons staat de klant centraal. We helpen ze verder van A tot Z, ontzorgen dat is waar we voor staan. Daarnaast is de kwaliteit van de producten belangrijk, we kopen niet in bij andere online drukkerijen maar hebben goede partners waar we mee kunnen lezen en schrijven.

 

Klanten zitten bij ons niet vast aan standaard papiersoorten of formaten. Klanten kunnen met onze online shop alles zelf berekenen. Formaten zijn zelf in te vullen, keuze uit veel papiersoorten en alle beschikbare afwerkingen zijn te selecteren. Op die manier is de klant altijd verzekerd van iets speciaals, hoge kwaliteit drukwerk, goede begeleiding en dat alles voor een scherpe prijs.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Alles, van A tot Z. Nieuw concept, actief contact met developers m.b.t. speciale prijscalculaties.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Door middel ons eigen ontwikkelde calculatiemodule meer mogelijkheden geven tot het online berekenen van drukwerk producten, niet alleen standaard maar ook de bijzondere.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Veel online drukkerijen kunnen alleen over weg met standaard producten, die hebben alles gestandaardiseerd. Wij produceren ook afzonderlijk, met speciale producten, papiersoorten en formaten.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Verbeterpunten, meningen over het concept, complimenten maar ook (onderbouwde) kritiek.

Met name de eenvoud, moet goed naar voren komen, ik ben erg benieuwd of dat is gelukt.

 

We vernemen graag wat jullie vinden van deze nieuwe visie, onze nieuwe webshop en huisstijl.

Bezoek daarvoor eens, www.dwcprint.nl

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

De website ziet er goed uit en werkt prima. keuze van product en calculatie gaan lekker snel. Alleen als ik naar de prijzen kijk schik ik mij een hoedje.

 

van het voorjaar 1250 ansichtkaarten besteld bij een collega van jou en betaalde daar 44 euro ex voor. Dit was toen een actietarief. op dit moment zou ik hier 59 euro voor kwijt zijn.

 

Jouw calculatie bij gelijke specificaties komt op € 206,50 3,5x zo duur dus. :-\

 

Ben benieuwd waar dat prijsverschil in zit.

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik.

 

De naamswijziging snap ik niet. Je wilde blijkbaar af van het woord "drukken", omdat dat een proces suggereert dat niet past als je ook "print". Maar vervolgens kom ik op je homepagina eigenlijk alleen het woord "drukken" tegen. Alleen bij het grootformaat staat "printen", maar wel onder het kopje "grootformaat drukken".

 

Als ik op die grootformaat printer klik, krijg ik een page-not-found.

 

De product-indeling in je menu vind ik niet logisch. Alsof bierviltjes niet zakelijk zijn en spandoeken niet voor promotie worden gebruikt.

 

Bij je spandoeken mis ik het zeer gangbare 115-grams vlaggendoek. Dat is in elk geval voordeliger dan de soorten die je nu aanbiedt. Waarom zit dit niet in je assortiment?

 

Bij briefpapier zeg je dat digitaal drukken perfect is voor 5 t/m 1000 exemplaren, maar 5 stuks kan ik nergens selecteren. In de intro heb je het dan weer over minimaal 50 exemplaren en bij de selectie begint het bij 25.

 

Dat is ook heel verwarrend als het om de prijs gaat. Want ik lees dat de minimale oplage 50 stuks is en als ik dan op je homepagina "briefpapier vanaf 18 euro" heb zien staan, neem ik aan dat dat voor die 50 stuks is. Maar dat blijkt dan de prijs voor 25 stuks te zijn (en die is bovendien 18,82 dus niet "vanaf 18 euro").

 

De cijfers van je lettertype vind ik niet fraai. Zeker bij reeksen zoals je telefoonnummer of je KvK nummer ziet het eruit alsof je verschillende lettergrootten door elkaar hebt gebruikt.

 

In je contactformulier bied je mij een heleboel ruimte voor mijn naam en mijn e-mailadres. Waarom dan zo'n klein vakje voor mijn bericht, terwijl er rechts daarvan een zee van ruimte is?

Link naar reactie
  • 0

De website ziet er goed uit en werkt prima. keuze van product en calculatie gaan lekker snel. Alleen als ik naar de prijzen kijk schik ik mij een hoedje.

 

van het voorjaar 1250 ansichtkaarten besteld bij een collega van jou en betaalde daar 44 euro ex voor. Dit was toen een actietarief. op dit moment zou ik hier 59 euro voor kwijt zijn.

 

Jouw calculatie bij gelijke specificaties komt op € 206,50 3,5x zo duur dus. :-\

 

Ben benieuwd waar dat prijsverschil in zit.

Goed te horen dat er eenvoudig doorheen geklikt wordt. Wat vindt je van de productkeuze in de menu’s?. Qua prijzen zijn er veel verschillen, A6 kaarten drukken wij vanaf €90,- in 4/4 full-colour. Ik denk dat jij bij een afzonderlijke productie hebt gekeken, wat voor dit soort klussen niet echt rendabel is. Daarnaast het verschil in productie van ansichtkaarten, onze collega's gooien een hoop soorten op één vel, wij drukken specifiek één kaart wat weer ten goede komt aan de kwaliteit.

 

De product-indeling in je menu vind ik niet logisch. Alsof bierviltjes niet zakelijk zijn en spandoeken niet voor promotie worden gebruikt.

Ja wat is logisch in deze. Bij een Bol.com staat een spelcomputer ook onder elektronica, maar dit is ook gewoon speelgoed. Ik denk dat is een onderdeel is wat markt afhankelijk is, voor grafische ondernemingen (gros van onze klanten) is het namelijk heel normaal dat spandoeken "Sign" zijn, en flyers "Promotie".

 

Bij je spandoeken mis ik het zeer gangbare 115-grams vlaggendoek. Dat is in elk geval voordeliger dan de soorten die je nu aanbiedt. Waarom zit dit niet in je assortiment?

Zullen we eens overwegen inderdaad.

 

Bij briefpapier zeg je dat digitaal drukken perfect is voor 5 t/m 1000 exemplaren, maar 5 stuks kan ik nergens selecteren. In de intro heb je het dan weer over minimaal 50 exemplaren en bij de selectie begint het bij 25.

Hierin zijn inderdaad achteraf wijzigingen doorgevoerd, in principe is vanaf 5 exemplaar mogelijk bij digitaal drukwerk. Deze oplage kan je zelf invullen onder aan elke pagina. Prijsverschil m.b.t. homepage en productpagina moeten we even controleren.

 

De cijfers van je lettertype vind ik niet fraai. Zeker bij reeksen zoals je telefoonnummer of je KvK nummer ziet het eruit alsof je verschillende lettergrootten door elkaar hebt gebruikt.

Inderdaad, mij nooit opgevallen, ga ik even doorzetten richting de developer evenals het contactformulier.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe een drukker iets maakt vind ik zelf niet zo interessant, het gaat mij om kwaliteit en prijs. Die waren in prima te meer omdat de ansichtkaarten voor reclame gebruikt werden. Bij de meeste bedrijven is deze waarschijnlijk zo in de papierbak verdwenen.

 

En bij kostenposten kijk ik toch heel kritisch naar de prijs. Dan is een verschil van 147 euro voor een identiek product toch te groot.

Link naar reactie
  • 0

Onze doelgroep is de grafimedia. We zijn een specialist op het gebied van drukwerk, wij verkopen standaard niet aan particulieren en richten ons daar ook niet op. Wellicht dat daarom productiemethodes wat complex zijn, echter nemen we in onderzoek hoe dit nog te kunnen verduidelijken.

Link naar reactie
  • 0

... onze collega's gooien een hoop soorten op één vel, wij drukken specifiek één kaart wat weer ten goede komt aan de kwaliteit. ...

 

Tja, leuk natuurlijk, maar hoe weet een nieuwe klant dat? Die kijkt -waarschijnlijk- toch alleen naar de eind prijs.

 

Je drukt een kaart (A6) op een vel? Serieus?

 

Misschien kun je een en ander even toelichten want het combineren van orders is heel normaal en ik zie echt niet in waarom dit ten koste zou gaan van de kwaliteit. Dat is imho alleen van toepassing als drukwerk om een steunkleur vraagt.

Als al je kaarten om een aparte steunkleur vragen kan ik me er iets bij voorstellen, maar serieus, hoe realistisch is dat?

 

Link naar reactie
  • 0

Er staan altijd meerdere stuks op 1 vel. En wanneer er sprake is van dezelfde kleuren kan het soms ook voorkomen dat er twee verschillende opdrachten op één vel worden gedrukt. Dat hoeft totaal niets aan de kwaliteit af te doen, mits alles overeenkomt (kleuren, papiersoort, etc) en dus hoeft het in prijs ook allemaal niks te schelen. Het slim combineren van meerdere opdrachten is een extra besparing en leuk voordeel voor de drukker, maar imho niet iets dat je structureel in je prijsstelling meeneemt.

Link naar reactie
  • 0

Beste DWCmartijn,

 

Uit interesse heb ik je site bekeken, maar wanneer ik dan klik op flyers drukken/digitaal printen/formaat A5papiersoort MC glanzend, dan staat er "MC glanzend is o.a. geschikt voor:...". Ik vraag me af waar dit materiaal geschikt voor is, want dat staat er niet bij.

 

Wij hebben net deze week drukwerk laten maken en willen graag de prijs met die van jou kunnen vergelijken. Dit wordt alleen lastig, aangezien je de prijs niet specificeert in opmaakkosten en de kosten voor de flyers. Wellicht zou je dit kunnen verduidelijken.

 

Je zou nog kunnen overwegen om de mogelijkheid te bieden de algemene voorwaarden te downloaden. Verder ziet de site er professioneel en betrouwbaar uit. Wij zullen je site zeker in de gaten houden.

www.voordeligehairextensions.nl - Goedkope hairextensions van Brazilian human remy hair

Link naar reactie
  • 0

Mooie website, order aanmaken werkt nice. Maar ik zou toch wel even goed kijken naar de prijzen. Ik zit niet bij een goedkope drukker. Referentie order is offset gedrukt, persoonlijk contact persoon en persoonlijke begeleiding van de DTP'er. 5 pagina perforatie en wel een klein verschil in gramsgewicht

 

Maar referentie "order" zou bij jullie 4000 euro meer kosten als ik de berekening moet geloven.

 

Referentie order

Omvang:

58 pagina's binnenwerk + 4 pagina's omslag = voor en achterplat

 

Formaat: afgewerkt

210 x 297 mm ( staand )

 

Papier: binnenwerk:

110 grs promail plus glad FSC

 

omslag:

250 grs Heaven 42 soft mat FSC

 

Bedrukking:

2-zijdig bedrukt in full color

 

Afwerking:

wire-o-brochure met metaalkleurige wire-o -

5 x pagina vzv verticale perforatie - 20 mm vanaf de linkerzijde

 

Opm. perforatie staat op staat op stippellijn met schaartje

Prijs : 1.000 ex. € 2.935,00

Schermafbeelding_2014-01-22_om_19_56_47.thumb.png.f4bfff895bf1052af9e386d12ef0aa44.png

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 309 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.