• 0

Als webshop ook leveren aan andere detaillisten?

Is het mogelijk om als webshop ook te leveren aan andere detaillisten. Te denken valt dan aan andere webshops en fysieke winkels. Uiteraard hanteren de verschillende verkoopkanalen dezelfde prijs (uiteraard niet vastgesteld).

 

Mag dit? Het gebeurt heel veel, maar mag het want je handelt dan vaak als distributeur/groothandel. Als groothandel/distributeur mag je niet direct aan de consument leveren dat weet ik, maar mag je als webshop wel handelen als groothandel of heb je twee inschrijvingen bij de KvK nodig?

 

Het idee is dat ik het alleenrecht heb om een product te verdelen in Nederland. Ik wil een dealernetwerk bouwen, maar daarnaast ook rechtstreeks aan de consument leveren voor dezelfde prijs als "mijn" dealers.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dacht dat dat zo is, anders zou je als detaillist je bij de KvK inschrijven als groothandel aangezien je dan geen extra belastingen etc. hoeft te betalen zoals het HBD.

 

Toen ik me 4 jaar geleden inschreef bij de KvK met een webshop werd mij gevraagd of het detailhandel of groothandel is. Omdat groothandel niet direct aan de consument mag leveren (werd mij destijds verteld, er kan natuurlijk het één en ander zijn veranderd).

Link naar reactie
  • 0

Email gestuurd naar de KvK.

Ik denk dat mijn vraag door mij niet helemaal goed omschreven is. Uiteraard kun je zowel een groothandel als webshop in hetzelfde product hebben, maar dan heb je toch twee inschrijvingen nodig? Dit vond ik op een KvK forum:

 

"In (m)enige gevallen zie ik dat ondernemers BEIDE functies (levering aan detaillist en consument)willen vervullen en soms terecht. Een web-winkel die aan particulieren (detailhandel) levert komt een product tegen in Frankrijk die zij hier met succes verkoopt. Zij kan besluiten dit product professioneel te importeren, en het ook via andere detaillisten af te zetten. In dit product wordt zij dan groothandel bij de levering aan andere detallisten en blijft detaillist bij het leveren aan particulieren. Dus haar registratieformulier bij de KvK moet aangevuld worden. Dat is dan in dit product een "verticale integratie".

 

en ik vond dit:

 

"een groothandel heeft bij de Kvk een omschrijving van de werkzaamheden laten vastleggen, daarin wordt bepaald

wat de klanten van de groothandel zijn.(Dit kunnen dus ook eindgebruikers oftewel particulieren zijn) "

 

Wat hier voor mij nog niet duidelijk aan is is hoe je dan bij de KvK moet zijn ingeschreven? Als detaillist met een aanvulling van verticale integratie of als groothandel.

Link naar reactie
  • 0

Bij deze het antwoord van de KvK:

 

Bij de Kamer van Koophandel schrijven we de activiteiten in zoals die ook gedaan worden. We kunnen dus bij één inschrijving zowel groot- als detailhandel zetten. De inschrijving bij het HBD komt m.i.v. 1 januari 2014 te vervallen.

 

Voor mij is het nu duidelijk, bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.