• 0

Hallo,

Momenteel zit ik als ondernemer met een probleem in mijn privé situatie en ik hoop dat jullie mij daar toch bij willen helpen.

Voordat ik voor mezelf begon was ik bezig met een opleiding in de transport nu blijkt achteraf dat er een fout is gemaakt bij het bedrag wat betaald is voor de opleiding. Nu heb ik ze gevraag om inzage in de factuur te krijgen die ik zou hebben gehad, kan me namelijk niet herinneren dat ik een factuur heb gehad maar alleen een machtiging met daarop een X bedrag (tevens niet in zichtbaar). Nu heb ik vandaag vernomen dat er geen factuur van is. Als ondernemer klonk dit raar in de oren en daarbij vertelde ze dat een school niet verplicht is om hier facturen van te maken.

Nu zou ik graag willen weten of het klopt dat een school inkomsten mag krijgen voor opleidingen en deze niet hoeft te factureren.

Groetjes

Ronald

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43875-school-factureringsplichtig/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Van een willekeurige opleding MBO Chaufeur Goederenvervoer:

Dit zijn de kosten per schooljaar tenzij anders vermeld. De hoogte van het lesgeld wordt vastgesteld door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen en kan daardoor (licht) afwijken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Als er geen BTW in beeld is is er ook geen factureringsplicht. Ik vermoed dat deze opleiding is vrijgesteld van BTW. Anders had jij sls ondernemer aan de bel getrokken omdat je de voorbelasting niet af kunt trekken (er is een factuur voor nodig om dat te kunnen / te mogen doen).

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar