• 0

Is er nog behoefte aan uitgaven op papier?

Hallo allemaal,

 

Ik hoop advies te krijgen van iedereen die van dit onderwerp verstand heeft of denkt te hebben ;D

 

Mijn plan: ik wil op papier een map laten drukken dat lijkt op een vriendenboekje maar dan wat groter en met een ander doel. Heel jammer dat ik mijn idee niet duidelijker neer kan zetten maar ik wil het niet kwijt.

 

Waar mijn vraag om advies over gaat: is het wel slim om tegenwoordig iets uit te geven op papier en niet digitaal?

 

Mijn idee erachter is dat mensen deze map invullen en kunnen bewaren in een cassette (mooie hardkartonnen doos die tussen de boeken past). Dan kan men jaren later lezen hoe een bepaalde periode in hun leven is geweest.

De vragen staan er gedrukt in en daar schrijven mensen dan hun eigen antwoorden achter.

 

Veel bewaar je digitaal maar dat is ook wel heel koel en vaak niet met tekst. Enfin. Brand maar los ;)

 

 

[titel concreet en specifiek gemaakt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor jullie antwoord. Wat ik wil doen, eventueel, bestaat nog helemaal niet. Daarom wil ik het ook nog niet verklappen. Ik heb al prototypes gemaakt zeg maar en probeer nu te onderzoeken of het een haalbare kaart is. Misschien moet ik er mee naar een uitgever of onderzoeken of er aan andere mogelijkheid is om het in de markt te zetten. Het zou geschikt zijn voor de Bruna enz maar ja dat zijn wel hele grote jongens.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Link naar reactie
  • 0

Een bedrijfseconomisch advies zul je na aanleiding van deze beknopte informatie niet krijgen. Wat ik tussen de regels door meen te lezen is dat je eigenlijk wilt weten of jouw product een haalbare kaart zal zijn en dat je lichtelijk onzeker bent hierover. Aangezien de info te beknopt is kan ik maar één advies geven: ga in je eigen sociale kring beginnen met een klein marktonderzoek. Laat het product zien aan mensen waarvan je denkt dat ze een eerlijk antwoord zullen geven. Als je op deze manier vertrouwen krijgt in je eigen product kun je misschien stappen gaan nemen.

Link naar reactie
  • 0

Mbeunder,

 

Dank je voor je reactie. Ik ga dat zeker doen. Ik sta echt achter mijn product maar twijfel heel erg of het een goed idee is om het echt te laten drukken omdat eigenlijk alles digitaal gaat tegenwoordig.

 

Wat ik bedacht heb is digitaal veel minder leuk vandaar mijn twijfel.

 

Eigenlijk vind ik het heel jammer dat ik het niet zo kan voorleggen aan jullie maar hopelijk begrijpen jullie dat wel.

Link naar reactie
  • 0

Zoals Christine al schreef: ben je zo overtuigd dat je er zelf een flinke som geld in wilt steken? Zo ia, ga er dan voor! Doe onderzoek, kijk of het aanslaat en spring in het diepe...

 

Ben je niet bereid om er groot geld in te stoppen? Vraag je dan af waarom een uitgever of een ander wél dat risico zou willen aangaan.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je je bedenkt dat er in de hele wereld feestwinkels zijn die nepdrollen verkopen zonder dat je er ooit 1 reklame voor hebt gezien dan weet je dat alles verkoopt, het gaat om je markt vinden.

Xenos, Blokker etc. hebben er fortuin mee gemaakt met rotzooi waar iedereen buiten kan.

Hoewel ik jou idee niets vind, ga ik niet vertellen dat het niks zou kunnen worden.

Gewoon proberen, tegen alle adviezen in. Deel het juist met iedereen omdat dat de drive wordt om door te zetten.

Ik ben jaren bezig geweest en uiteindelijk lig ik toch in meer dan 200 winkels en komen er in 2014 honderden bij.

Overigens alles zonder enige noemenswaardige investering gedaan.

Als je een goed idee hebt zijn er altijd bedrijven die daaraan mee willen werken.

Niet zo bang wezen van het "ze pikken het van mij". De enige die dat sprookje blijven vertellen zijn achterlijk dure octrooi advocaten die hun hypotheek willen blijven betalen.

Veel succes.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.