• 0

Belasting tarief voor een webshop in USA

Beste,

 

Ik van plan om een webshop te openen voor de Amerikaanse markt. Ik lever de producten dmv dropshipping (weet niet of dit relevant is voor mijn vraag).

 

Echter heb ik begrepen dat er per staat verschillende belastingtarieven zijn. Hoe moet ik dit oplossen in mijn webshop? Welk tarief moet ik hanteren (kan dit voor heel Amerika of moet ik echt per staat een webshop maken?) en als ik het goed heb betaal ik gewoon de Nederlandse tarieven hier, klopt dit?

 

En vanaf welk bedrag (omzet) moet ik ook belasting in Amerika gaan afdragen?

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en dat het verhaal een beetje duidelijk is.

 

mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat betekent dus dat je jezelf volledig verantwoordelijk maakt voor het transport van ?? tot aan de deur, inclusief transportrisico/verzekering en inklaring in de USA met betaling van invoerrechten en andere belastingen, en misschien nog een stukje productaansprakelijkheid. Wat doe je als de koper het product retour stuurt? Of als de Amerikaanse douane de zending tegenhoudt? Wat voor Nederlandse tarieven denk je te gaan betalen?

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dit vragen om problemen.

 

Nederlands bedrijf zonder vestiging in de USA laat goederen versturen door een leverancier naar klanten in de USA vrij van rechten en belastingen......

 

Als je dit zo DDP aan je klanten wilt gaan verkopen dan zou ik toch eens gaan onderzoeken om je in de USA te vestigen anders is dat hoe dan ook vragen om problemen.

 

Sowieso heb ik al iets tegen drop shipping indien goederen een douane grens over moeten!

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het antwoord, echter hoeven de producten niet de douane te passeren.

 

Wat de rest van je antwoord betreft:

In de UK doen wij dit ook zo (iets meer dan een jaar), tot nu toe geen enkel probleem mee gehad. Het gaat met de zelfde leverancier (vestiging in USA) dus verwacht eerlijk gezegd hier geen problemen mee.

 

Of zie ik bepaalde zaken in de USA over het hoofd?

Link naar reactie
  • 0

Dat betekent dus dat je jezelf volledig verantwoordelijk maakt voor het transport van ?? tot aan de deur, inclusief transportrisico/verzekering en inklaring in de USA met betaling van invoerrechten en andere belastingen, en misschien nog een stukje productaansprakelijkheid. Wat doe je als de koper het product retour stuurt? Of als de Amerikaanse douane de zending tegenhoudt? Wat voor Nederlandse tarieven denk je te gaan betalen?

 

Ik voer niks in, het gaat van een Amerikaanse leverancier naar de klanten daar. De rest, transportrisico e.d. wel inderdaad. Voor retour zendingen zijn wij inderdaad nog aan het brainstormen hoe we dit willen oplossen. In de UK hebben wij dit opgelost met een familielid dat daar woont. Die kan deze relatief kleine pakketten thuis ontvangen waarna wij ze ophalen en afhandelen met de leverancier (zijn zelf eens in de maand / 3 weken in de UK)

 

De NL tarieven die ik bedoel zijn gewoon de 21% en 6% belastingtarieven over de omzet. Of zeg ik nu iets heel raars?

Link naar reactie
  • 0

OK duidelijk verhaal..... had ik het niet goed gegrepen. Maar hou er rekening mee dat jij zonder BTW/Sales tax aan het verkopen bent. Maar je gaat deze wel betalen aan je leverancier. Want voor hem is dit een levering binnen de USA.

 

 

oke dus om terug te komen op mijn eerste vraag.

 

In mijn webshop reken ik dus GEEN BTW. Ik betaal dit echter WEL aan mijn leverancier?

Voor mijn belasting aangifte betekend dit dus bijvoorbeeld € 0,- BTW inkomsten en € 10,- uitgaven?

Link naar reactie
  • 0

Dat laatst in ieder geval, je kunt geen Nederlandse BTW in rekening brengen over goederen die niet in Nederland geleverd worden.

 

Oke misschien was ik onduidelijk, excuses. Die NL tarieven zijn die ik betaal aan de belastingdienst omdat ik hier woon en vanuit hier werk.

 

De tarieven die ik in rekening kan brengen zijn per staat verschillend, maar als ik het goed begreep van Logic4l verreken ik dus helemaal geen belasting over mijn verkopen?

Link naar reactie
  • 0

sorry had even wat duidelijker moeten zijn. Zonder Amerikaanse BTW/Sales tax. Hier gaat het waarschijnlijk ook mis. Of beter hier zal de amerikaanse fiscus een oplossing voor willen heb ik zo het vermoeden. Want die loopt nu over jouw marge geld mis.

 

Verder hoef je volgens mij geen nederlandse BTW in rekening te brengen omdat het over niet Nederlandse goederen gaat en het betreft ook geen dienst.

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.