• 0

Emigreren met een webshop in NL

Beste deskundigen ;)

Mijn family en ik gaan emigreren naar Nieuw Zeeland. Mijn vrouw komt in loondienst en ik heb een webwinkel in NL. Ik lever aan zowel particulieren als andere webshops.

Na heel veel zoekwerk kom ik er niet uit hoe dit er BTW technisch uit komt te zien. Ben ik BTW plichtig in het NZ of in NL? Als ik BTW plichtig in NZ ben moeten mijn afnemers dan invoer rechten betalen?

Loonbelasting zal ik in NZ moeten betalen, dat is mij wel duidelijk. Maar hoe verder en is een dergelijke constructie überhaupt mogelijk.

Ik hoop dat iemand hier duidelijkheid in kan verschaffen.

Mijn dank zou zeer groot zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Je kunt je webshop natuurlijk vanuit Nieuw-Zeeland runnen. Hoe het dan werkt met de btw, hangt af van de officiële vestigingsplaats van de onderneming. Het is moeilijk te beoordelen wat in jouw geval het gunstigst is. Dat hangt onder meer af van de plaats van waaruit de goederen worden geleverd; waar je afnemers wonen (Nederland, EU of daarbuiten) en of dit particulieren of ondernemers zijn. Neem contact op met de Nieuw-Zeelandse belastingdienst als je de onderneming daar wilt inschrijven. Als de webshop in Nederland ingeschreven blijft, kan de BelastingTelefoon Buitenland (055 5385385) je helpen met vragen.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Stan

Webcareteam Belastingdienst

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Beste Stan,

Bedankt voor de reactie. Kan ik überhaupt een eenmanszaak hebben in NL als ik hier geen vaste vertegenwoordiger heb?

Ik denk dat de officiële vestigingsplaats in NZ zal zijn. Dus dan moet ik mij wel daar inschrijven?

Je schrijft "het is moeilijk te beoordelen wat in jouw geval het gunstigst is". Heb ik opties dan? Wel fijn dat er links of rechts om wel een mogelijkheid is om het voort te zetten!

Moet ik er misschien een BV of iets anders van maken?

Ik lever aan particulieren voornamelijk in Europa maar ook wel daar buiten. Tevens ben ik ook verdeler en lever ik dus ook aan andere webwinkels wel enkel binnen Europa.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar