• 0

Handelsnaam die ik wil mag dat eigenlijk wel?

Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe website online, het NL domein heb ik ook geregistreerd. De naam heb ik echter als handelsnaam nog niet laten bijschrijven bij mijn bedrijfsnaam.

Dat wil ik nu wel laten doen, maar mag dit wel.

 

Zie namelijk dat er ook een zelfde naam in de US is met het .com domein en die heeft het ook laten vastleggen bij US trademark.

Via de links om een merk te checken kom ik ze niet tegen in benelux / internationaal/ europe registratie.

Kan ik gewoon doorgaan met mijn domeinnaam.nl en deze ook als handelsnaam laten bijschrijven zonder problemen te krijgen in de toekomst.

 

Het .com domein richt zich op de amerikaanse markt.

 

Vragen:

Mag ik mijn domeinnaam als handelsnaam registreren ongeacht dat deze al op US markt actief is?

Ga ik hier in de toekomst problemen mee krijgen?

Moet ik het ook als merk registreren, ik zie het meer als handelsnaam / domainnaam?

Als ik zo'n handelsnaam inschrijf, wordt die bijgeschreven bij mijn bedrijfsnaam of krijg ik dan een nieuwe inschrijving?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een handelsnaam wordt niet sterk door inschrijven maar door marketing. Zorg dus dat de naam bekend wordt. Je mag dus hem gewoon inschrijven maar nodig is het niet.

 

Je kan gewoon voor een merkinschrijving van het US trademark gaan. In het ergste geval komt de US merkhouder naar Europa en eist vervolgens de merknaam met de domeinen op. Die moet dan wel aannemelijk maken dat jij te kwader trouw het merk hebt geregistreerd. Ik neem trouwens aan dat het om dezelfde producten gaat.

 

Het is natuurlijk verre van slim om veel geld en tijd te stoppen in een merk wat je vervolgens moet inleveren. Je kan veel beter zelf een goede merknaam bedenken, die vervolgens goed beschermen en daarmee de markt op gaan.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, maar een aantal zaken zijn volgens mij niet helder.

Ik ben een webshop met normale producten, ik ga me dus niet registreren als merk.

Het is voor mij niet de bedoeling om in de US te ondernemen, dus ook die US trademark ga ik verder niks mee doen. Ik wil alleen weten of een bedrijf uit de US met een US Trademark over enige tijd stampei kan maken op een webwinkel die ik in Nederland run en die later misschien uitbreidt naar Duitsland , Belgie , Frankrijk etc. ?

 

Ben ik niet verplicht om een handelsnaam in te schrijven? Mag ik dan wel marketing doen op die naam? Facturen aan ondernemers die ik uitschrijf, bevatten die dan mijn niet ingeschreven "handelsnaam" of mijn daadwerkelijke bedrijfsnaam?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil alleen weten of een bedrijf uit de US met een US Trademark over enige tijd stampei kan maken op een webwinkel die ik in Nederland run en die later misschien uitbreidt naar Duitsland , Belgie , Frankrijk etc. ?

 

Yep. Wat jij doet is exact wat domeinkapers doen. En ze gebruiken exact jouw verhaal als excuus. Dus als je kan voorzien dat het Amerikaanse merk naar Europa komt, dan is uitwijken beter. Hangt een beetje van de case af, maar in het algemeen wel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.