• 0

Hallo ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.

Een paar maanden geleden had ik een idee om meubelen te gaan maken, ik ben begonnen met een bepaalde tafel, eerst voor mezelf, ik kreeg daar hele leuke reacties op en heb voor vrienden een paar meer gemaakt. Ondertussen heb ik een KvK nr en ben serieus bezig met produceren van meubelen en de verkoop loopt leuk, ik ben bezig met een website, waar ik mijn producten aanprijs (geen webshop). mijn prijzen hierin zijn marktconform. Nu mijn vraag, er zijn woonwinkels die mijn tafel willen kopen en zelf verkopen. Dit klinkt interessant (en leuk) maar wat doe ik met mijn prijzen. Ik kan niet de zelfde prijs aanhouden als mijn eigen verkoop. ik kan natuurlijk een detailhandel korting geven, maar de marges waar de winkels mee werken zijn vele malen hoger dan mijn evt korting. M.a.w. de verkoopprijs van de woonwinkel, zal veel hoger liggen dan mijn prijs van de website. Hoe kan ik hiermee het beste omgaan?

Kan iemand mij hierin tips geven.

alvast bedankt.

Deco

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43934-prijsbeleid-per-afzetkanaal/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Beste Deco,

Meubelzaken willen ten eerste een acceptabele winstmarge op jouw producten kunnen maken. Als dit tussen de 30-50% ligt zal het interessant genoeg zijn om het in hun showroom op te nemen.

Wat ook belangrijk is zijn de verzendkosten? Bij welke orderhoeveelheid kan je franco verzenden?

Verzendkosten gaat tenslotte van hun winstmarge af.

Je kan bij aanvang b.v. met de afnemers afspreken dat jij nog wel zelf de producten blijft verkopen, totdat je voldoende afnemers hebt die voor continuiteit zorgen, maar dan alleen voor de volle consumenten adviesprijs, zodat ze prijstechnisch geen concurentie van je hoeven te verwachten. Eventueel zou je je eigen verkoopprijs nog met 5-10 % verhogen.

Dan hoeven jullie elkaar niet te bijten.

Met vr. gr.

Ron

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar