Ik ben nieuw hier en heb een vraag over mijn boekhouding.
Voor mijn dienstverlening stuur ik maandelijks een voorschotnota. Op de nota staat dat het een voorschot over de betreffende maand is. Ik heb dus heel 2013 elke maand een factuur gestuurd.
De BTW moet ik afdragen aan de hand van de factuurdatum, dat weet ik nog wel.
Maar nu de dienstverlening voor de ib.
Ik heb elke maand in 2013 een factuur gestuurd, maar ik doe de werkzaamheden pas in 2014 voor de klant.
Het zijn kosten voor de klant in 2013, maar zijn het ook inkomsten voor mij over het jaar 2013? Ik doe het namelijk pas in 2014. Voor mij is dit niet duidelijk.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Trboske
Trboske
Facturatie
Beste,
Ik ben nieuw hier en heb een vraag over mijn boekhouding.
Voor mijn dienstverlening stuur ik maandelijks een voorschotnota. Op de nota staat dat het een voorschot over de betreffende maand is. Ik heb dus heel 2013 elke maand een factuur gestuurd.
De BTW moet ik afdragen aan de hand van de factuurdatum, dat weet ik nog wel.
Maar nu de dienstverlening voor de ib.
Ik heb elke maand in 2013 een factuur gestuurd, maar ik doe de werkzaamheden pas in 2014 voor de klant.
Het zijn kosten voor de klant in 2013, maar zijn het ook inkomsten voor mij over het jaar 2013? Ik doe het namelijk pas in 2014. Voor mij is dit niet duidelijk.
Groeten Trees
[titel verduidelijkt - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
40 antwoorden op deze vraag