• 0

Auto importeren uit Frankrijk

Goedemiddag,

 

 

Ik ben nieuw op deze forum. Ik ben een 19 jarige student en woon in Leiden.

 

Door mijn aderen stroomt ondernemingsbloed en voor mij geldt een dag geen zaken gedaan is een dag niet geleefd. Maar straight to the point ik wil automobielen uit Frankrijk importeren. Mijn neef heeft daar een garage en kan via zijn connecties redelijke nieuwe auto's voor gunstige prijzen verkrijgen. Wij hebben een aantal keer gesproken over deze business en hij is 'in'.

 

Wij willen vanuit Frankrijk lichtgewicht voertuigen denk aan Bmw 1 serie, Audi A1/A3, Citroen C1, Peugot 107 etc. importeren. Mijn neef gaat ze in Frankrijk fixen en rijklaar maken zodat ik ze kan ophalen. Ik wil de auto's op internet zetten en via daar adverteren. Ik heb geen maandelijkse vaste kosten zoals bedrijfspand huur, personeel of whatever. De auto die ik dan te koop zet wil ik voor goedkoper dan gemiddeld verkopen. Als ik +- €300,- per auto (2x per maand)winst kan maken is dat voor mij ruim voldoende.

 

Ik weet dat je per jaar max. een aantal voertuigen op je naam mag zetten e.d.

 

Hoe denken jullie hierover? Is dit een redelijk plan of draag ik hiermee water naar de zee..

 

Alvast bedankt :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Hoe denken jullie hierover? Is dit een redelijk plan of draag ik hiermee water naar de zee..

 

Lijkt mij erg weinig marge per auto voor een hele hoop gedoe.

 

Hoe ga je de voertuigen precies naar Nederland krijgen? En indien zelf rijdend (wat ik vrees) op welk kenteken op wiens naam?

 

Ik weet dat je per jaar max. een aantal voertuigen op je naam mag zetten e.d.

 

Er is geen hard maximum, alleen kun je met 24 auto's per jaar op naam niet meer aannemelijk maken dat dat particulier is. Het is dan dus gewoon zakelijke handelen, en geen particuliere verkoop. Dus btw, garantie, vergunningen etc.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe denken jullie hierover? Is dit een redelijk plan of draag ik hiermee water naar de zee..

 

Lijkt mij erg weinig marge per auto voor een hele hoop gedoe.

 

Hoe ga je de voertuigen precies naar Nederland krijgen? En indien zelf rijdend (wat ik vrees) op welk kenteken op wiens naam?

 

Ik weet dat je per jaar max. een aantal voertuigen op je naam mag zetten e.d.

 

Er is geen hard maximum, alleen kun je met 24 auto's per jaar op naam niet meer aannemelijk maken dat dat particulier is. Het is dan dus gewoon zakelijke handelen, en geen particuliere verkoop. Dus btw, garantie, vergunningen etc.

 

 

Bedankt voor uw reactie! Waarschijnlijk ga ik zelf rijden , de auto zal op mijn neef zijn naam staan. Ik weet dat als ik word aangehouden dat ik een waarschuwing krijgen betr. BPM. Overigens vind ik de marge als student zijnde best rndabel.

Link naar reactie
  • 0

Gewoon interesse, met welke kosten heb je allemaal rekening gehouden?

En nagedacht over transport i.p.v. zelf rijden? Ik weet dat je voor 400,- een auto naar Polen kunt laten vervoeren, moeten ook wel lijntjes richting Frankrijk lopen lijkt me.

 

 

Hi!

 

De kosten waar ik over heb nagedacht zijn o.a. tank vanuit frankrijk naar nl rijden, import/bpm en advertentie kosten

 

Groetjes

Link naar reactie
  • 0
Ik weet dat als ik word aangehouden dat ik een waarschuwing krijgen betr. BPM.

 

Think again. Wat gebeurt er als jij onderweg onverhoopt een serieuze schade veroorzaakt?

 

Tipje van de sluier: Franse WAM verzekeraar ziet in register dat kentekenhouder garage is en/of kentekens in bezit had die naar Nederland zijn geëxporteerd. En een Nederlandse bestuurder die die auto's in NL op naam had staan.

 

1+1 =2 = geen dekking = verhaal van de WA-schade op jouw neef en jou en nog wat serieuze strafrechtelijke en civielrechtelijke kwesties.

 

Lang verhaal kort: wat mij betreft weinig marge voor een hele hoop ondoordacht gedoe.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga volledig akkoord met Norbert Bakker wat betreft de kleine marges en de onwettige manier van handelen.

 

Doch weet ik als belg met connecties in NL en Fr dat het basis idee niet slecht zit.

 

Anders dan nederland is frankrijk een echt auto land met een groot overschot in de huidige tijden.

 

Je kan in Frankrijk idd erg goede zaken doen op de tweedehands markt. De prijzen van auto's in nederland zijn compleet van de pot gerukt. Dus er zit wel wat prijsverschil op. Doch dat verschil is voor een stuk te verklaren door de manier waarop de overheid het bezit van een auto belast.

 

Ik denk dat je een aantal zaken beter moet uitzoeken. Zoals ondernemingsvorm, belastingen, import, taxen, wettig vervoeren en dan kijken ofdat je nog marge kan overhouden.

 

Misschien moet je het wat grootschaliger zien en als tussenhandelaar optreden. Je kan bvb connecties uitbouwen bij handelaars in Nederland en dan in FR op zoek gaan naar specifieke modellen waar deze handelaren klanten voor hebben.

 

Maar idd. Ik heb met mijn eigen ogen gezien voor welke dump prijzen auto's van eigenaar wisselen op veilingen in Frankrijk.

Je zal wel niet de enige Nederlander zijn die hier brood in ziet.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat als ik word aangehouden dat ik een waarschuwing krijgen betr. BPM.

 

Dat ligt er maar helemaal aan wie je aanhoudt. Met een beetje pech krijg je een mooie rekening voor de volledige BPM en een naheffingsaanslag motorrijtuigenbelasting. Realiseer je je overigens dat jouw klanten als ze voor een prikkie de auto op Frans kenteken kopen alsnog geconfronteerd worden met een extra BPM-rekening?

 

De enige manier die ik zie is dat jij de auto zelf importeert, op NL-kenteken zet, BPM betaalt en dan de auto verkoopt. Alleen is de prijs dan niet zo spectaculair als jij hoopt...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.