sinds een jaar of 5 heb ik een eenmanszaak. Ondertussen werk ik met freelance personeel. De omzet komt voornamelijk uit het verrichten van personenvervoer. Nu wil ik graag gaan samenwerken met meerdere partijen. Hartstikke leuk natuurlijk maar ik wil niet het risico lopen om persoonlijk aansprakelijk te worden gesteld als er iets niet klopt bij de andere partijen.
Er staat al veel geschreven over het hebben van een eenmanszaak en deelnemen in een BV maar niks als het gaat om een samenwerkingsvorm.
Het gaat er alsvolgt uitzien:
-ik heb inkomsten uit het personenvervoer vanuit mijn eenmanszaak
-er worden straks ritten van meerdere bedrijven vanuit 1 centrale verricht door nog meer chauffeurs/zzp-ers, waaronder mijn eenmanszaak. Dit wordt hoofdzakelijk betaald door de klant zelf, dus niet vanuit de bv.
-er wordt een bijdrage van alle deelnemende bedrijven gevraagd voor de kosten van marketing activiteiten en de telefoon centrale. Hier zal ik weer heel wat uren in gaan steken en dit factureren aan de bv.
-in de toekomst willen we, mogelijk, gezamenlijk meer wagens aanschaffen en hier personeel op laten rijden vanuit de bv.
Wat denken jullie hiervan en wat zouden jullie adviseren?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast Verwijderd account
Gast Verwijderd account
Beste mede-ondernemers,
sinds een jaar of 5 heb ik een eenmanszaak. Ondertussen werk ik met freelance personeel. De omzet komt voornamelijk uit het verrichten van personenvervoer. Nu wil ik graag gaan samenwerken met meerdere partijen. Hartstikke leuk natuurlijk maar ik wil niet het risico lopen om persoonlijk aansprakelijk te worden gesteld als er iets niet klopt bij de andere partijen.
Er staat al veel geschreven over het hebben van een eenmanszaak en deelnemen in een BV maar niks als het gaat om een samenwerkingsvorm.
Het gaat er alsvolgt uitzien:
-ik heb inkomsten uit het personenvervoer vanuit mijn eenmanszaak
-er worden straks ritten van meerdere bedrijven vanuit 1 centrale verricht door nog meer chauffeurs/zzp-ers, waaronder mijn eenmanszaak. Dit wordt hoofdzakelijk betaald door de klant zelf, dus niet vanuit de bv.
-er wordt een bijdrage van alle deelnemende bedrijven gevraagd voor de kosten van marketing activiteiten en de telefoon centrale. Hier zal ik weer heel wat uren in gaan steken en dit factureren aan de bv.
-in de toekomst willen we, mogelijk, gezamenlijk meer wagens aanschaffen en hier personeel op laten rijden vanuit de bv.
Wat denken jullie hiervan en wat zouden jullie adviseren?
Met vriendelijke groet,
Vincent
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag