• 0

Iemand ervaring met klussenwerkplaats Werkspot?

Goedenavond, mijn man heeft een schildersbedrijf en reageert regelmatig op klussen op werkspot.nl. Hij doet dit op een heel persoonlijke manier, dus niet door zomaar wat te bieden. En toch krijgt hij te weinig reacties. Hij kan zijn vinger er niet op leggen. Nu is hij op zoek naar iemand die ervaring heeft met werkspot en met hem mee zou kunnen kijken / denken wat betreft zijn benadering en aanpak op werkspot. Wie zou dit kunnen doen of wie kent iemand die dit zou kunnen doen? Wij wonen in Alphen a/d Rijn. Mvg Erika

 

 

[titel verduidelijkt en achternaam verwijderd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is een klussen-marktplaats, Werkspot? Ik ga de kopregel aanpassen, zodat het wat duidelijker is wat je vraagt. Er zijn vast vakmensen met ervaring op Werkspot. Draait het om de prijs, om de referenties, om de nabijheid, de snelheid? Zijn er alternatieven? Is Casius.nl van belang?

 

Heb ook je achternaam verwijderd Erika, anders sta je de rest van je leven op dit forum. Als je 'm toch gepubliceerd wil zien, zet ik'm gewoon weer terug. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is toch ook wel een beetje zorgelijk wat je daar leest. Een nieuwe meterkast-installatie mag door een elektra-bedrijf worden vervangen en de verzegeling wordt normaliter aan een ander elektra-bedrijf overgegeven voor onafhankelijke controle. De term "vakman" is al erg vaag en ik denk dat er ondertussen ook al veel "beunhaas-vakmannen" meelezen op die site en dan via de mail reageren. Misschien zou er een keurmerk voor klusbedrijven moeten komen en zou het ook beter duidelijk moeten zijn dat het vernieuwen van de meterkast-installatie, nou niet bepaald op klusbedrijf/"vakman"-niveau ligt.

 

In Duitsland is dit veel duidelijker en beter geregeld. Daar mag je pas bepaalde werkzaamheden als zelfstandige verrichten als je aantoonbaar je meester-diploma hebt gehaald, zodat de klant op vakbekwaamheid kan vertrouwen. Dat spreekt mij persoonlijk meer aan dan het inhuren van een "vakman".

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er - aan de vraagkant - goede ervaringen mee. Ik heb hele verbouwingen gedaan met contacten die ik via Werkspot gelegd heb. Bij een eerste selectie is voor mij de feedbackscore die een vakman gekregen heeft belangrijk - daarna ga ik kijken naar de prijs en garanties die gegeven worden.

 

Van de vakmensen begreep ik dat ze in het begin meestal wat lager begonnen om wat opdrachten te krijgen en toen ze die eenmaal hadden (met een goede feedbackscore) begon het zaakje vanzelf te rollen en konden ze weer wat stijgen qua prijs.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Erika: je schreef dat je man altijd persoonlijke berichten stuurde bij zijn bod. Ik vind het zelf als opdrachtgever prettig als de eerste communicatie gewoon "droog" en to the point is:

- wat kost het

- wat zijn de garanties

- wat zijn de andere randvoorwaarden

Andere relevante dingen haal ik zelf wel uit de recensies van anderen en de feedbackscore.

 

Als het wat serieuzer wordt heeft het pas zin om iets persoonlijker en gedetailleerder te worden. Dat scheelt je man waarschijnlijk ook weer een hoop tijd. Als hij serieus werk wil maken van Werkspot moet hij eerst zorgen dat hij wat goede feedbackscores krijgt. B.v. door eerst eens een paar kleine opdrachten met een laag bod binnen te halen en daar goed werk te leveren. Je kunt je buurvrouw natuurlijk ook een kleine opdracht laten plaatsen waarop je man dan het winnende bod uitbrengt en zij weer een hoge feedbackscore geeft.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Als zoon van een ondernemende timmerman is het mij opgevallen dat het bij werkspot en andere 'prikborden' vaak om de laagste prijs draait. Niet zelden moet aan de hand van een onduidelijk briefing een offerte worden uitgebracht.

In het echte leven gaat er vaak een bezoek aan vooraf om de situatie goed op waarde te schatten.

Wat hier boven wordt aangeraden: laag beginnen om een goede feedbackscore te krijgen en dan kun je 'ietsjes stijgen', is allicht een strategie, maar kun je daar van eten en de continuiteit van het bedrijf mee garanderen?

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Vorige week via 3 sites, o.a. Werkspot, een aanvraag ingestuurd. Mijn bevindingen;

 

1) Werkspot; 3 reacties (maar houd je vast)

2) Solvari; 0 reacties

3) Vindy; 3 reacties

 

Beste resultaat was toch wel [Mod edit: ;link verwijderd ] Waarom? Ten eerste; alle 3 de bedrijven hadden meer dan 5 reviews, dus ik kon daadwerkelijk vergelijken ook op kwaliteit. Bovendien bij 2 van de 3 stonden foto's. Bij werkspot waren er 2 van de 3 die geen reviews of foto's hadden. Maar dan ten tweede; prijzen via Vindy waren voordeliger. Iemand bij Werkspot (bedrijf dat reageerde) gaf hierop als antwoord; "Ja, ik moet mijn abonnement toch doorberekenen aan u". Ja daaag dus.

 

Link naar reactie
  • 0

In de eerste instantie zou ik persoonlijk beknopt en to the point willen horen wat de opdrachtnemer voor me kan betekenen. Dus direct een uitgebreide reactie kan mensen afschrikken. Verder wil ik zeggen dat je ook gebruik kan maken van marktplaats diensten. Daar heb ik persoonlijk een hoger reactie percentage ervaren.

Bijenwas korrels 

Bijenwas kopen

Bijenwas doeken
Hulp nodig met opencart? Laat het me weten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.