• 0

Reactie op advertentie - Wel of geen Spam?

Ik heb een nieuwe (volgens mij unieke) methode bedacht om affiliate offers te promoten.

Ik vraag me alleen af of deze methode al dan niet onder spam valt, heb al een heleboel gegoogled maar kan eigenlijk geen duidelijk antwoord vinden.

 

Het principe komt op het volgende neer:

 

Stel:

Piet adverteert op Marktplaats dat hij een Laptop te koop heeft

Ik reageer op deze advertentie: Hallo Piet, ik zag dat je een laptop te koop hebt. Wellicht ben je zelf ook op zoek naar een nieuwe, kijk dan eens op www.hierkanjeeenmooielaptopkopen.nl .

 

Is dit Spam?

Piet plaatst immers een advertentie en hoopt hierop reacties te ontvangen.

Verder wordt hij duidelijk bij naam genoemd, en wordt er gerefereerd naar de desbetreffende advertentie.

 

Hopelijk kunnen jullie dit voor mij ophelderen,

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou zeggen: probeer het eens uit en kijk hoe snel je van Marktplaats geband wordt.

 

Zoals je zelf eigenlijk ook wel weet: natuurlijk is dat spam.

 

Bedankt voor je reactie.

Ik ben met je eens dat er een aannemelijke kans is dat de ontvanger dit als spam beschouwt.

Zoals ik al aangeef, is dit ongeveer de werkwijze. Of het al dan niet marktplaats betreft en of zij mij al dan niet zullen bannen doet niet ter zake.

 

Ik zal mijn vraag daarom wat nauwkeuriger formuleren:

Is dit wettelijk gezien spam en daardoor al dan niet strafbaar?

Link naar reactie
  • 0

Hallo "076",

 

Als Piet een zoekadvertentie voor een laptop zou plaatsen, is er geen vuiltje aan de lucht als je hem een dergelijke mail zou sturen. Piet wil echter wat VERKOPEN en niet kopen. De reden dat ie die laptop wil verkopen hoeft niet te zijn dat ie een nieuwe wil kopen. Sterker nog, ik denk eerder dat Piet die advertentie pas plaatst als ie zijn nieuwe laptop al heeft. Dan zou je mail met de tip dat je een goed adres kent sowieso al te laat komen en dus verloren moeite zijn.

 

Stel je voor, dat een leverancier van bankstellen op Facebook een foto van je bankstel ziet en leest dat je hond dat geruïneerd heeft. Hij weet zeker dat je een nieuw bankstel nodig hebt en schrijft je mails met aanbiedingen. SPAM ? Ja.

 

Het veronderstellen dat iemand wat nodig heeft rechtvaardigt het doen van een aanbieding niet. Dan moet er al concreet naar gevraagd worden.

 

Groet

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit of het wettelijk toegestaan is, het is ethisch onverantwoord en verwerpelijk.

 

Bedankt voor het delen van je mening. Hierbij die van mij:

Het maakt mij wel uit of het wettelijk is toegestaan.

Link naar reactie
  • 0
Het maakt mij wel uit of het wettelijk is toegestaan.

 

Het is spam, en spam is niet toegestaan. Elke zoveel tijd komt er hier weer iemand langs die probeert met een eigen interpretatie van de regels een soort goedkeuring of zo te krijgen dat het allemaal wel is toegestaan, maar net als in die gevallen is het dat hier ook gewoon niet.

 

Vergeet het gewoon, en ga iets ondernemends doen!

Link naar reactie
  • 0

Het maakt mij wel uit of het wettelijk is toegestaan.

 

Het is spam, en spam is niet toegestaan. Elke zoveel tijd komt er hier weer iemand langs die probeert met een eigen interpretatie van de regels een soort goedkeuring of zo te krijgen dat het allemaal wel is toegestaan, maar net als in die gevallen is het dat hier ook gewoon niet.

 

Vergeet het gewoon, en ga iets ondernemends doen!

 

Kijk, hier heb ik wat aan. Dankjewel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.