• 0

Website in meerdere talen? (CMS)

Wij zijn druk bezig met het schrijven van CRM software en zijn nu op zoek naar goede software voor onze website. Met name de meertaligheid (NL en GB) is voor ons van belang in verband met buitenlandse klanten/gebruikers.

 

Omdat wij zelf software gratis weggeven moet de website het liefst gemaakt kunnen worden mbv opensource software of lijkt dat een foutieve keuze?

Heb wel gehoord van de term CMS (Content Management Systemeem) maar is dat een goede ingang?

 

Wie heeft er ervaring met WebGUI?

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij zijn druk bezig met het schrijven van CRM software en zijn nu op zoek naar goede software voor onze website. Met name de meertaligheid (NL en GB) is voor ons van belang in verband met buitenlandse klanten/gebruikers.

 

Omdat wij zelf software gratis weggeven moet de website het liefst gemaakt kunnen worden mbv opensource software of lijkt dat een foutieve keuze?

Heb wel gehoord van de term CMS (Content Management Systemeem) maar is dat een goede ingang?

 

Wie heeft er ervaring met WebGUI?

 

 

www.cmsmatrix.org

 

anders kun je naar www.3amp.com kijken en zeggen of de meertaligheid je daar bevalt ;-) In verband met terroristische aanslagen aan mijn adres zal ik maar niet vertellen welk cms dat is... ;-)

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

hou in de gaten dat met name slavische talen en het verre oosten voor onverwachte verrassingen kunnen zorgen. maar zo te horen blijven jullie dicht bij huis, alboewel met de uitbreiding van de EU naar 25 leden en dus talen, dicht bij huis ook veel problemen kan veroorzaken.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
www.cmsmatrix.org
Da's is een mooie site om te beginnen, maar wat veel pakketten!

 

anders kun je naar www.3amp.com kijken en zeggen of de meertaligheid je daar bevalt ;-)

Ziet er inderdaad netjes uit... moet wel veel geld gekost hebben :-)

 

Nu onze site nog ...

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0

hou in de gaten dat met name slavische talen en het verre oosten voor onverwachte verrassingen kunnen zorgen. maar zo te horen blijven jullie dicht bij huis, alboewel met de uitbreiding van de EU naar 25 leden en dus talen, dicht bij huis ook veel problemen kan veroorzaken.

 

succes.

 

good point... (denkt terug aan het door onszelf ontwikkelde CMS een tijd terug.... en de horror met Duits)

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

www.cmsmatrix.org
Da's is een mooie site om te beginnen, maar wat veel pakketten!

 

Kijk, ik kan dit of dat roepen - maar het is echt heel specifiek aan je situatie en wat je ermee wil doen... alle mogelijke situaties moet je even op papier zetten en dan via bv cmsmatrix.org kijken of deze ondersteund worden. Een perfecte opensource CMS zal je niet vinden en je zal altijd wel 1 of 2 dingen weg moeten strepen of lagere prio aan moeten geven...

anders kun je naar www.3amp.com kijken en zeggen of de meertaligheid je daar bevalt ;-)

Ziet er inderdaad netjes uit... moet wel veel geld gekost hebben :-)

Nu onze site nog ...

 

Valt reuze mee... Je vormgeving en toepasbaarheid daarvan binnen een CMS zijn belangrijk + de functionaliteit van het CMS natuurlijk. Als je de structuur en werking met het CMS goed doordenkt bespaar je je een hoop trouble....

 

3amp.com is gebouwd bovenop Postnuke (www.postnuke.com) - hoop mensen zullen nee-schuddend toekijken, maar ik draai er succesvol alle soorten sites op.... van drukke community sites opgewassen tegen 30 tot 40.000 bezoekers op een dag tot een uitgeklede versie als mijn bedrijfssite. Werkt prima, is opensource,modulair... en heeft vele mogelijkheden. Wat er niet is, is relatief makkelijk en betaalbaar te ontwikkelen.

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Wat er niet is, is relatief makkelijk en betaalbaar te ontwikkelen.

 

En dat is de spijker op zijn kop. Het is nooit compleet, altijd gewurg met de look en feel, altijd beperkt, slecht te integreren met andere functionaliteiten en hoe je het went of keert is kennis van zaken noodzakelijk. Al is het maar om de vaak kromme structuren te doorgronden.

 

Dus, je moet het laten doen door iemand met ervaring mbt het specifieke product; dat kost geld. Vervolgens wil je toch altijd weer functies laten ontwikkelen; dat kost geld ... en laten onderhouden; dat kost geld. Dus, kies gewoon voor een betaalde toepassing. Dat is op voorhand inzichtelijk, wel doordacht en geintegreerd en je weet wat de kosten zijn!

 

Ik ken een goed CMS waar je wel voor zult moeten betalen maar waarbij je met dit type problemen niet te maken krijgt.

 

PS: Het is zo gek nog niet om voor kwaliteit te betalen

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik Pivot. Werk er al 3 jaar mee als weblog maar configureer het nu ook voor zakelijke sites. Belangrijk voordeel voor mij hieraan is dat ik het qua vormgeving heel breed kan toepassen en voor klanten is het ontzettend simpel om een pagina of bericht toe te voegen. En ook belangrijk; het is van een nederlandse ontwikkelaar.

 

url: http://www.pivotlog.net

http://www.studio4.nl

freelance vormgeving & dtp

Link naar reactie
  • 0

sorry maar dat is wel heeeeel erg kort door de bocht... mogelijk bekijk jij het vanuit een ander perspectief, maar dan nog...

 

Indien het om een simpele website gaat die geen situatie specifieke vereisten heeft, dan voldoet een Opensource CMS ook prima. Welke problemen heb je het over?

 

Mijn opmerking sloeg op het feit dat je bij wat grotere projecten 9 van de 10x mensen tegenkomt die binnen hun project een specifieke behoefte/wens hebben waarvoor over het algemeen geen specifieke oplossingen zijn. Noch binnen een opensource CMS noch binnen bepaalde toepassingen. Ik wil zien hoeveel een leverancier van een betaald CMS rekent voor een simpele plugin/script en waarvoor het op de markt te maken is voor een OpenSource CMS. In zo'n geval kan de leverancier van het betaalde CMS in principe alles vragen, gezien zijn CMS source niet open en bloot ligt en je als klant ook alleen bij hem af kan nemen. Dus - hoezo voordelig(er)????

 

Ik weet niet welk trauma jij hebt meegemaakt of waar je onderstaande op baseert, maar het is nonsens.... Jouw verhaal zal ik maar direct tegenwerpen door het feit dat alle grote bedrijven en overheidsinstellingen langzaam maar zeker overstappen op OpenSource CMS systemen juist om door mij bovengenoemde redenen.

 

Klanten die bij mij voor een CMS aankomen krijgen van tevoren een totaaloverzicht van alle kosten - na oplevering van de opdracht hebben ze een WERKEND systeem die geen updates of licenties behoeft en verder alleen hosting kosten met zich meebrengt (welke andere oplossing wordt gekozen, deze kosten zul je altijd hebben). Upgrades/updates zijn vaak niet benodigd... onderhoudskosten? Voor wat dan? Niet alle bedrijven zuigen hun klanten uit.

 

En dan je laatste opmerking - waar baseer je op dat mensen die voor een OpenSource oplossing betalen (in de meeste gevallen zijn deze kosten eenmalig, bij een commerciele oplossing is dat nog maar de vraag) geen kwaliteit zouden kunnen krijgen? Ik heb anders een redelijke rits aan tevreden klanten....

 

Een fijn detail misschien - ik heb zelf ook een CMS ontwikkeld dat voor een grote landelijke campagne is gebruikt. De klant is na 4 jaar nog steeds tevreden - doch zou ik diezelfde klant nu adviseren om over te stappen naar OpenSource!

 

Een heel verhaal... maar dat was wel nodig, gezien ik het niet terecht vind als mensen heel stellig iets lopen verkondigen dat zeer subjectief is en min of meer onder de noemer 'nonsens' valt. Waste of your words, waste of your time and waste of time for all those who read it...

 

No pun, maar dit moest even gezegd worden.

Met vr. gr.

 

Stepan Hluchan

 

 

 

Wat er niet is, is relatief makkelijk en betaalbaar te ontwikkelen.

 

En dat is de spijker op zijn kop. Het is nooit compleet, altijd gewurg met de look en feel, altijd beperkt, slecht te integreren met andere functionaliteiten en hoe je het went of keert is kennis van zaken noodzakelijk. Al is het maar om de vaak kromme structuren te doorgronden.

 

Dus, je moet het laten doen door iemand met ervaring mbt het specifieke product; dat kost geld. Vervolgens wil je toch altijd weer functies laten ontwikkelen; dat kost geld ... en laten onderhouden; dat kost geld. Dus, kies gewoon voor een betaalde toepassing. Dat is op voorhand inzichtelijk, wel doordacht en geintegreerd en je weet wat de kosten zijn!

 

Ik ken een goed CMS waar je wel voor zult moeten betalen maar waarbij je met dit type problemen niet te maken krijgt.

 

PS: Het is zo gek nog niet om voor kwaliteit te betalen

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.