• 0

Bedrijfsruimte en heffingen/belastingen

Goede middag,

 

Ik ga binnenkort een bedrijfsruimte huren. Ik heb een tijdje gezocht, maar kon nog geen volledig eensluidende antwoorden vinden op de volgende 3 punten. Zou super zijn als iemand hier iets over kan vertellen.

 

1. Ben ik verplicht om mijn bedrijf via KVK op adres van deze ruimte te zetten, en wat zijn de voor- en nadelen hiervan? O.a. met betrekking tot heffingen/belastingen en BTW.

 

2. Ik begreep dat er voor OZB een gebruikersdeel betaald moet worden. Ik neem aan dat dit de totale WOZ-waarde is * het OZB tarief van de gemeente, gedeeld door de mijn oppervlakte als verhouding? Dus bijvoorbeeld: totale waarde (200.000) * OZB tarief (0,9%) * mijn aandeel (10%). Of wordt het gebruikersdeel anders berekend?

 

3. Welke andere heffingen (afvalstoffen, riool, reinigingsrecht, waterschapsheffing, etc) krijg ik mee te maken, en valt er met de verhuurder af te spreken dat hij die betaalt?

 

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.