Ga naar inhoud

Bedrijfsruimte en heffingen/belastingen

Geplaatst:

rvl999

Goede middag,

 

Ik ga binnenkort een bedrijfsruimte huren. Ik heb een tijdje gezocht, maar kon nog geen volledig eensluidende antwoorden vinden op de volgende 3 punten. Zou super zijn als iemand hier iets over kan vertellen.

 

1. Ben ik verplicht om mijn bedrijf via KVK op adres van deze ruimte te zetten, en wat zijn de voor- en nadelen hiervan? O.a. met betrekking tot heffingen/belastingen en BTW.

 

2. Ik begreep dat er voor OZB een gebruikersdeel betaald moet worden. Ik neem aan dat dit de totale WOZ-waarde is * het OZB tarief van de gemeente, gedeeld door de mijn oppervlakte als verhouding? Dus bijvoorbeeld: totale waarde (200.000) * OZB tarief (0,9%) * mijn aandeel (10%). Of wordt het gebruikersdeel anders berekend?

 

3. Welke andere heffingen (afvalstoffen, riool, reinigingsrecht, waterschapsheffing, etc) krijg ik mee te maken, en valt er met de verhuurder af te spreken dat hij die betaalt?

 

Alvast heel erg bedankt!

Featured Replies

Geplaatst:

rvl999

  • Auteur

Iemand?

 

Alvast bedankt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.