• 0

Zelf voorraad vervoeren per vliegtuig (U.K)

Goedendag,

Ik zal mij zelf eerst even voorstellen. Mijn naam is Wouter en ik heb sinds kort een overeenkomst gesloten met een Engelse partij om de producten die zij aanbieden in de UK te gaan aanbieden in Nederland. (kleding)

Aangezien zij zijn gevestigd in het westen van Engeland, is met de auto reizen om daar voorraad in te kopen een stuk duurdere en meer tijdrovende optie dan het vliegtuig. Vandaar dat ik graag met het vliegtuig mijn voorraad wil vervoeren naar Nederland, maar ik ben op dit moment nog redelijk onwetend over de eventuele regelgeving die daaraan verbonden zit.

Mijn vraag is als volgt: Welke eventuele regels zitten verbonden aan het zelf vervoeren van ingekochte voorraad vanuit de UK naar Nederland per vliegtuig (aantallen, gewicht, prijswaarde etc)? Enkel gericht op de mogelijkheid tot zelf vervoeren van grotere hoeveelheden van voorraad per vliegtuig. Informatie over invoerkosten, btw is allen al duidelijk.

Als voorbeeld kan aangenomen worden dat er voor 2000 euro wordt ingekocht, wat neer komt op 50-60 kledingstukken.

Ik ben erg benieuwd naar julie adviezen.

Gr. Wouter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

Waarom perse in het vliegtuig meenemen? Als je het mee kan nemen in een koffer of 2 is dat natuurlijk geen probleem.

Daar kun je je lelijk in vergissen. Als je aankomt op schiphol met koffers nagelnieuwe kleding en de douane checked toevallig jouw baggage dan heb je toch echt iets uit te leggen. Let wel dat de UK GEEN Schengenland is, al is het wel een EU land.

Voor de import maakt dat in theorie niets uit, maar het probleem is dat je de schengenzone in gaat op het moment dat je van londen naar schiphol vliegt, en het mogelijk is dat londen slechts een overstap was uit een verre bestemming. Kom je dan met een lading kleding binnen moet je goed kunnen documenteren dat je die in engeland gekocht hebt, en niet in bijvoorbeeld hongkong of singapore en domweg bent overgestapt op heathrow zoals zovelen.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn hier wel meer mensen die inkopen in het buitenland. Het lijkt me sterk dat die elke zending persoonlijk gaan halen. Ga een keertje langs om kennis te maken en de kwaliteit te beoordelen, maar laat de rest per post verschepen. Voor 2000 euro inkoop heen-en-weer vliegen (zonder overnachting?) klinkt wat overdreven.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat zal per aard van goederen verschillen. Mogelijk wil je bijv de kwaliteit beoordelen alvorens de aankoop uberhaupt te doen. In zo'n geval is het geen heel idioot plan om even op en neer te vliegen en de goederen als baggage mee te nemen. Het is zoiets als van Utrecht naar Groningen rijden om een lading goederen te verkrijgen, en dat gebeurd vaak genoeg.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar