• 0

Activiteiten blokkeren van een BV

Ik heb samen met mijn echtgenoot fifty fifty een BV die al 4 jaar slecht draait. Ik ben een echtscheidingsprocedure gestart en wil ook van mijn aandelen af. Mijn (bijna ex) partner wil ook wel graag dat ik uit de BV ga vanwege de kosten en de bedrijfsactiviteiten onderbrengen in zijn eigen BV om zo niet persoonlijk aansprakelijk te zijn. Maar er vinden nog steeds bedrijfsactiviteiten plaats die alleen maar geld kosten boven op het toch al flinke negatieve rendement. Activiteiten van mijn echtgenoot die dus ook ten laste van mij komen en allesbehalve ten gunste van mij zijn. Kan ik op de één of andere manier alle bedrijfsactiviteiten stopzetten van deze BV tijdelijk zodat de schulden niet verder oplopen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als jouw partner overtuigd is dat de onderneming nog levensvatbaar is, bied hem dan z.s.m. de aandelen aan tegen een door een onafhankelijke accountant vast te stellen prijs. Dat is, als u in gemeenshap van goederen bent getrouwd. Alsdan kan dit probleem in de huidige procedure worden opgelost. Als u niet in gemeenschap van goederen bent getrouwd, kijk dan de statuten van de B.V. erop na of een geschillenregeling is opgenomen bij conflicten tussen de aandeelhouders. Daaruit zal dan blijken of er een aanbiedingsregeling bestaat bij een niet meer werkbare situatie. Mocht dit allemaal niet werken, dan kunt u zich tot de voorzieningenrechter wenden om een aanbiedingsregeling te laten afdwingen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Je hebt helemaal gelijk maar hoe te handelen is me nog niet duidelijk. Ik heb inderdaad professionele hulp nodig. Voor de scheiding heb ik een advocaat toegevoegd gekregen omdat ik geen inkomen heb maar juridisch advies kost me zo €200 per uur.

Maar die advocaat kan je toch - binnen die toevoeging - adviseren, want het gaat over de echtscheiding? Dat kost jou niets.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb samen met mijn echtgenoot fifty fifty een BV die al 4 jaar slecht draait. Ik ben een echtscheidingsprocedure gestart en wil ook van mijn aandelen af. Mijn (bijna ex) partner wil ook wel graag dat ik uit de BV ga vanwege de kosten en de bedrijfsactiviteiten onderbrengen in zijn eigen BV om zo niet persoonlijk aansprakelijk te zijn. Maar er vinden nog steeds bedrijfsactiviteiten plaats die alleen maar geld kosten boven op het toch al flinke negatieve rendement. Activiteiten van mijn echtgenoot die dus ook ten laste van mij komen en allesbehalve ten gunste van mij zijn. Kan ik op de één of andere manier alle bedrijfsactiviteiten stopzetten van deze BV tijdelijk zodat de schulden niet verder oplopen?

 

Er zijn veel zaken die relevant zijn voor jouw situatie.

1. Wie is de bestuurder van deze BV: Jij, jouw echtgenoot of jullie beiden tezamen?

2. Zijn de jaarcijfers van deze BV tijdig gedeponeerd: Ddat betekent binnen 13 maanden na afloop boekjaar, 2012 moet dus uiterlijk jan 2014 bij de KvK liggen!

3. Zijn er belastingschulden in de BV, die mogelijk niet of niet tijdig voldaan zijn of niet voldaan gaan worden.

4. Heb je jezelf borg gesteld in prive voor eventuele kredieten die de BV heeft ontvangen?

 

Met de beperkte informatie die je geeft is het moeilijk een goede inschatting te maken van jouw situatie.

Het verkopen van je aandelen is niet per definitie een oplossing die je vrijwaart van aansprakelijkheid voor de schulden van de BV

 

Groet,

Alex

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.