• 0

Reclamekosten een investering en afschrijven?

Hallo Vrienden,

 

Daar ben ik weer! Zit op zaterdagavond wat naar muziek te luisteren en te boekhouden, en nu vraag ik me af of wanneer ik meer dan 450 euro aan een advertentie besteed, ik die kosten moet opvoeren als investering en over meerdere jaren moet afschrijven.

 

Ja ik ruik investeringsaftrek, u ook? :P

 

Dank,

 

René

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hmmmmm. Ik besloot een stuk film op te nemen op mijn eigen land en die bomen stonden in de weg en moesten dus gekapt worden, wat 2000 euro kostte. De belastingdienst wil dat ik alle losse kosten voor het produceren van een film bij elkaar optel als voortbrengingkosten en de film dan als intellectueel eigendom opvoer in mijn boekhouding en deze gedurende de jaren dat ik deze film exploiteer, afschrijf. Voor nu ga ik de kosten van het kappen van die bomen invoeren als voortbrengingkosten en zal dat dan bij het doen van de aangifte vermelden, dan moeten ze er maar nog een keer naar kijken.

 

Groet,

 

René

Link naar reactie
  • 0

Dank je.

 

Ik ging er eerst van uit dat die details niet relevant waren omdat ik dacht dat je bijv verbouwingskosten aan je pand ook moet afschrijven maar dat blijkt toch iets ingewikkelder te liggen, en dan zou het misschien alleen op de gekapte bomen te betrekken zijn als de grond zakelijk eigendom was, maar dat is dus niet zo.

 

Over voortbrengingskosten voor intellectueel eigendom lijkt heel weinig bekend te zijn, op Google vind je er nauwelijks iets over, en ik krijg steeds meer het gevoel dat de BD situaties per geval bekijkt en afspraken maakt.

 

Groet,

 

René

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.